ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازگشت تویوتا سوپرا؛ شاید وقتی دیگر

حدود یک ماه پیش بود که به اطلاعتان رساندیم کمپانی تویوتا قصد دارد نسل جدید سوپرا را با برند گازو ریسینگ (Gazoo Racing) ارایه کند. حال خبر می رسد که نام این خودرو نیز محل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

حدود یک ماه پیش بود که به اطلاعتان رساندیم کمپانی تویوتا قصد دارد نسل جدید سوپرا را با برند گازو ریسینگ (Gazoo Racing) ارایه کند. حال خبر می رسد که نام این خودرو نیز محل بحث بوده و شاید با یک اسم دیگر راهی خیابان ها شود.

کمی به گذشته بر می گردیم، به ژانویه 2014، زمانی که تویوتا از کانسپت FT-1 در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی کرد. عبارت FT در نام این خودرو از واژه Future (به معنای آینده) برگرفته شده و عدد 1 نشان دهنده بی نظیری و عملکرد فوق العاده آن بود.

همان موقع مقامات تویوتا اظهار کردند که این مفهومی زیبا ریشه در گذشته این شرکت و مدل هایی مثل 2000GT، MR-2 و البته سوپرا دارد و به طور قطع در آینده به مرحله تولید خواهد رسید.

اندکی پس از رونمایی FT-1، مراحل توسعه نسخه نهایی آن با همکاری ب ام و شروع شد. از آن تاریخ تاکنون همواره خبرهایی پیرامون این مدل جریان پیدا کرده و بسیاری بر این باور هستند که FT-1 با توجه به نصب موتور در جلو و ارسال نیرو به محور عقب، پیش نمایشی است از جانشین مدل بسیار پرطرفدار و محبوب سوپرا A80 که بین سال های 1993 تا 2002 با چنین مشخصاتی بر روی خط تولید قرار داشت.

در جدیدترین خبر مربوط به این خودرو، یکی از مدیران تویوتا اعلام کرده که هنوز نام سوپرا تایید نشده، چرا که به اعتقاد آقای جک هولیس (Jack Hollis) "نام های دیگری وجود دارند که می توانند بهتر باشند."

وی همچنین اضافه کرده در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 خبری از سوپرا یا هر چه که نامش باشد، نخواهد بود و علاقه مندان برای مشاهده نسخه نهایی این خودرو که با کد داخلی J29 شناخته می شود، باید کماکان در انتظار بمانند.

آقای هولیس در ادامه صحبت های خود تایید کرده که تویوتا در حال توسعه یک کراس اوور کوچک شهری کاملا جدید برای بازار ایالات متحده است. این مدل بصورت تک و دو دیفرانسیل بوده و در سال 2020 راهی این کشور می شود.

بر اساس برنامه ریزی ها، خودروی اسپرت جدید تویوتا که از پلتفرم مشترکی با نسل جدید ب ام و Z4 بهره می برد، به همراه این مدل آلمانی در اتریش و در مجموعه مگنا اشتایر (Magna Steyr) تولید خواهد شد.

این خودرو نیروی خود را از موتورهای 2 و 3 لیتری توربوشارژ دریافت خواهد کرد، اما سیستم انتقال قدرت آن متفاوت از نمونه به کار رفته در همتای آلمانی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی