ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزئیات اسنپدراگون 845؛ از ضبط ویدیوهای 4K HDR تا افزایش 30 درصدی قدرت گرافیکی

روز گذشته بود که کوالکام از پردازنده موبایل اسنپدراگون ۸۴۵ رونمایی کرد و حالا شاهد ارائه جزئیات بیشتری از آن هستیم. این چیپست که جانشین اسنپدراگون ۸۳۵ می شود، قرار است توسط اکثر تلفن های ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

روز گذشته بود که کوالکام از پردازنده موبایل اسنپدراگون ۸۴۵ رونمایی کرد و حالا شاهد ارائه جزئیات بیشتری از آن هستیم. این چیپست که جانشین اسنپدراگون ۸۳۵ می شود، قرار است توسط اکثر تلفن های همراه اندرویدی پرچمدار سال آینده استفاده شود.

خبر مهم این است که این پردازنده قدرت ثبت ویدیوهای 4K HDR تا ۶۰ فریم بر ثانیه را به تلفن هوشمند شما می دهد. این پردازنده همچنین می تواند ویدیوهای اسلو موشن با رزولوشن 720p تا ۴۸۰ فریم یا با رزولوشن 1080p با ۲۴۰ فریم بر ثانیه را ضبط کند.

پردازشگر تصویر اسپکترا 280 در این چیپست می تواند در هر ثانیه عملیات کاهش نویز را روی ۶۰ تصویر ۱۶ مگاپیکسلی انجام دهد. همچنین اسنپدراگون ۸۴۵ از گاموت رنگی وسیع تر و عمق رنگ ۱۰ بیتی پشتیبانی می کند که ۶۴ برابر رنگ های بیشتری را نسبت به قبل به نمایش می گذارد.

نسبت به چیپست قبلی، کوالکام تغییرات بسیاری را ایجاد کرده است از جمله عملکرد بهتر، اتصال بهتر و مصرف کمتر. کوالکام می گوید پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۳۰ نسبت به قبل ۳۰ درصد گرافیک بهتری را به نمایش می گذارد در حالی که ۳۰ درصد مصرف کمتری دارد و بازده نمایشگر ۲.۵ برابر سریع تر خواهد بود. همچنین از ۶ درجه آزادی پشتیبانی کرده و در اپلیکیشن های واقعیت مجازی و افزوده می تواند تمام فضای بسته اطراف را نقشه برداری کند.

سیستم TrueWireless Bluetooth 5 اجازه می دهد تا از موبایل به چندین اسپیکر یا هدفون به صورت همزمان متصل شوید و صدا را پخش کنید. کوالکام مدعی شده که در این زمینه نیز مصرف انرژی تا ۵۰ درصد بهبود یافته. مودم X20 گیگابیت LTE حالا نسبت به مودم X16 سال گذشته ۲۰ درصد می تواند سرعت بیشتری را ارائه کند.

انتظار می رود که اسنپدراگون ۸۴۵ از اوایل سال ۲۰۱۸ درون تلفن های هوشمند شرکت هایی نظیر سامسونگ، اچ تی سی، ال جی، گوگل و دیگر توسعه دهندگان تلفن های اندرویدی قرار بگیرد. همچنین از انتهای امسال، شاهد حضور آن روی کامپیوترهای ویندوز ۱۰ نیز خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مهدی متدین
    مهدی متدین | ۱۶ آذر ۱۳۹۶

    کاش بتونه با a11 رقابت کنه تو گیک بنچ و انتوتو

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۶ آذر ۱۳۹۶

    عجب پردازنده قدرتمندی ، البته مسعله مهم بهینه سازی پردازنده ها برا مصرف باتریه

    • آریا
      آریا | ۱۶ آذر ۱۳۹۶

      تو تبلیغش دیدی که اخر شب 54 درصد براش مونده بود هنوز

مطالب پیشنهادی