ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی هدست واقعیت افزوده
تکنولوژی

جای دادن اشیاء مجازی در پشت اشیای حقیقی در تکنولوژی واقعیت افزوده ممکن شد

به تازگی محققین دانشگاه آریزونا موفق به توسعه یک تکنولوژی جانبی شده اند که می تواند در تصاویر واقعیت افزوده، اشیای مجازی را در پشت اشیای حقیقی جای دهد، قابلیتی که تا امروز امکان آن ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

به تازگی محققین دانشگاه آریزونا موفق به توسعه یک تکنولوژی جانبی شده اند که می تواند در تصاویر واقعیت افزوده، اشیای مجازی را در پشت اشیای حقیقی جای دهد، قابلیتی که تا امروز امکان آن وجود نداشته است.

نمونه اولیه هدست توسعه یافته توسط این تیم علاوه بر لنزهای معمول، مجموعه ای از آینه ها و لنزهای اضافی همانند یک تلسکوپ را درون خود دارد که می تواند به کمک آنها فاصله افقی میان اشیای موجود در کادر تصویر را شناسایی نماید.

به عنوان مثال در تصویر ابتدای مطلب می بینید که یک قوری مجازی میان اسپری و بطری حاوی مایع قرار گرفته است. شاید در نگاه اول این نمایش تا حدودی مصنوعی و غیر واقعی به نظر برسد، اما به خوبی قابلیت های فناوری توسعه یافته توسط متخصصین دانشگاه آریزونا را به نمایش می گذارد.

نکته جالب اینجاست که سرپست تیم توسعه یعنی پروفسور «هونگ هوا» (Hong Hua) یکی از مشاوران ارشد کمپانی «Magic Leap» است. گرچه کمپانی مذکور از مدت ها قبل روی تکنولوژی های مرتبط با واقعیت افزوده کار کرده است، اما دکتر هوا مدعیست که این پروژه جز استفاده از یکی از پتنت ها، کاملاً مستقل از برنامه های Magic Leap به اجرا گذاشته شده است. گرچه همین مسئله می تواند منجر به همکاری گروه مذکور با کمپانی مورد نظر جهت تولید محصول نهایی شود.

گرچه تکنولوژی و نرم افزار مورد نیاز برای تولید نسل تازه هدست های واقعیت افزوده با قابلیت نمایش اشیای مجازی در پشت اشیای حقیقی مراحل توسعه نهایی خود را طی می کند، اما هنوز با تعبیه آن درون هدست های فعلی فاصله بسیاری داریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali A. Be.
    Ali A. Be. | ۱۷ آذر ۱۳۹۶

    به به. پس یه قدم مهم برای دوستان سانسورچی برداشته شد. این قوری نقش همون آباژور رو داره???

  • kevin
    kevin | ۱۷ آذر ۱۳۹۶

    غوری آماده ی 3دی مکسه ?

مطالب پیشنهادی