ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا باید یادداشت برداشت و گلکسی نوت ۸ چه قابلیت هایی در این زمینه دارد

آخرین باری که چیزی را با خودکار و کاغذ یادداشت کردید به خاطر دارید؟ احتمالاً در حال پر کردن یک فرم اداری یا قبض بانکی بوده اید. بیشتر ما در طول روز پای کامپیوتر و ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

آخرین باری که چیزی را با خودکار و کاغذ یادداشت کردید به خاطر دارید؟ احتمالاً در حال پر کردن یک فرم اداری یا قبض بانکی بوده اید. بیشتر ما در طول روز پای کامپیوتر و موبایل هستیم و اگر هم بخواهیم چیزی را یادداشت کنیم، این کار را با همان کیبورد موبایل یا کامپیوتر انجام می دهیم. هرچند همراه داشتن موبایل نیاز به کاغذ و خودکار را تا حد زیادی مرتفع کرده است، اما باید بدانید که یادداشت کردن با قلم مزیت هایی دارد و هرگز تایپ کردن جای آن را نمی گیرد. در این مطلب می خواهیم نگاهی داشته باشیم به مزیت های یادداشت کردن با قلم و قابلیت های گلکسی نوت ۸ (بررسی دیجیاتو) در این زمینه.

مایکل لبوف، نویسنده آمریکایی

مایکل لبوف، نویسنده آمریکایی

وقتی موضوعی را با قلم یادداشت می کنید، به شکل خودکار تمام توجه و حواس شما معطوف آن می شود. کمتر کسی می تواند هنگام یادداشت کردن به چیزی غیر از آنچه می نویسد فکر کند. بر همین اساس می توان کاغذ و قلم را ابزاری عالی برای تمرکز به حساب آورد.

نوشتن در خدمت حافظه

پس از مدتی محل دکمه های صفحه کلید در ذهن حک می شود و پروسه تایپ کردن با حافظه عضلانی انجام می شود، برای همین است که تایپ کردن به مراتب سریع تر از نوشتن انجام می شود و ذهن را هم کمتر درگیر می کند. اما برای نوشتن روی کاغذ باید به جزئی ترین حرکات قلم و دست خود توجه داشته باشید. این موضوع تمرکز بیشتری روی آنچه می نویسید ایجاد می کند و تمرکز بالاتر هم یعنی به خاطر سپاری بیشتر.

خلاقیت بیشتر

نوشتن روی کاغذ با سرعت کمتری انجام می شود و این موضوع فرصت بیشتری برای فکر کردن برای مغز شما فراهم می آورد. وقتی فرصت بیشتری برای فکر کردن در مورد آنچه می نویسید داشته باشید، خلاقیت شما هم بیشتر می شود و بدون تردید نتیجه نهایی بهتر خواهد بود. سوزان سانتاگ نویسنده آمریکایی در تایید این موضوع می گوید نوشته های خود را ابتدا با قلم روی کاغذ می آورد و بعد آنها را برای ویرایش بیشتر تایپ می کند، چون با این روش زمان بیشتری برای نوشتن هر لغت در اختیار دارد.

تمرکز بالاتر

موبایل شما بیشتر از کاغذ و قلم در دسترس است و تایپ کردن هم سریع تر از نوشتن انجام می شود، تردیدی در این مورد وجود ندارد، اما در عین حال موبایل و کامپیوتر بهترین ابزار برای حواس پرتی هستند. تصور کنید ایده جذابی برای شغل خود پیدا کرده اید یا موضوعی به ذهن شما رسیده که می خواهید فوراً یادداشت کنید؛ همین که موبایل یا لپ تاپ خود را بردارید با چندین نوتیفیکیشن و پیام شخصی مواجه می شوید که به راحتی می توانند شما را از موضوعی که در فکر دارید دور کنند، اما نوشتن با قلم یعنی تمرکز بالاتر بدون هیچ گونه حواس پرتی.

تاثیر بیشتر

بیشتر نویسندگان حوزه موفقیت، از آنتی رابینز و برایان تریسی گرفته تا دیگران اعتقاد دارند باید اهداف خود را نوشته و آنها را مقابل دید قرار دهید. با این روش اهداف همیشه در پس ذهن شما حاضر هستند و ناخودآگاه مغز روی پیاده سازی آنها تمرکز می کند، بر خلاف فایلی که در موبایل یا کامپیوتر شما ذخیره می شود و بسیاری مواقع به تاریخ می پیوندد.

نوشتن برای کاهش استرس

برخی از نوشتن به عنوان راهکاری درمانی استفاده می کنند. وقتی استرس دارید، ناراحت هستید یا حتی عصبانی، نوشتن را امتحان کنید، بسیاری مواقع این کار در دور کردن حس های بد از شما کاملاً موثر است. حتی برخی اوقات حرف هایی هست که نمی خواهید یا نمی توانید آن ها را به زبان آورید، در این شرایط نوشتن به خوبی می تواند سفره ی دل شما را خالی کند.

نه به پیر شدن مغز

جالب است بدانید که نوشتن نوعی نرمش محسوب می شود، آن هم نه برای مچ دست، که برای مغز. به گزارش نشریه وال استریت ژورنال عمل نوشتن بخش های متعددی از مغز را درگیر می کند و نوعی نرمش شناختی به حساب می آید. بر همین اساس اگر می خواهید سرعت روند پیر شدن مغز را کمتر کنید، بخشی از زمان خود را در طول روز به نوشتن با قلم اختصاص دهید.

گلکسی نوت ۸، ابزاری با تمرکز بر نوشتن

فبلت پرچمدار سامسونگ به S Pen مجهز است، بهترین قلم دنیای موبایل که این تلفن هوشمند را از تمام رقبا متمایز می کند. گلکسی نوت ۸ (بررسی دیجیاتو) علاوه بر این به یک صفحه نمایش بزرگ ۶ اینچی از نوع OLED مجهز است که فضای زیادی برای نوشتن در اختیار شما قرار می دهد و از نظر کیفیت یکی از بهترین های بازار است. در ادامه نگاهی داریم به قابلیت هایی که وجود قلم اس پن در نوت ۸ برای شما فراهم می کنند.

نوشتن روی نمایشگر خاموش

برای استفاده از قابلیت های قلم نوت ۸ حتی لازم نیست نمایشگر دستگاه را روشن یا قفل را باز کنید، قلم را از جایگاه خود خارج کرده و روی صفحه نمایش خاموش شروع به نوشتن نمایید. در این حالت می توانید تا ۱۰۰ صفحه به نوشتن ادامه دهید و دستگاه متن را به سادگی برای شما ذخیره می کند. اگر متن مهمی دارید، می توانید آن را به Always on Display سنجاق کنید تا حتی در صورت خاموش بودن نمایشگر هم روی صفحه باقی بماند.

Google/Samsung Handwriting Input

هر دو کیبورد گوگل و سامسونگ از قابلیت تشخیص و تبدیل دستنوشته های شما بهره مند هستند. وقتی این قابلیت را فعال کنید، دکمه های کیبورد حذف شده و به جای آن یک سطح خالی برای نوشتن ظاهر می شود. با داشتن قلم دقیق و خوش دست S Pen به راحتی می توانید روی نمایشگر بزرگ نوت ۸ شروع به نوشتن کنید و دستگاه به سرعت نوشته های شما را به متن تایپ شده تبدیل می کند، چه در حال نوشتن به فارسی باشید و چه انگلیسی. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت توصیه می کنیم مطلب بهترین ترفندهای گلکسی نوت ۸ را مطالعه کنید.

اپلیکیشن Squid

اپلیکیشن های متعددی برای نوت برداری وجود دارد، اما برخی از آنها قابلیت های ویژه ای دارند که از بقیه متمایز می شوند. مثلاً اسکویید یک کاغذ بی پایان در اختیار شما قرار می دهد که هرچه به نوشتن ادامه دهید تمام نمی شود، اما از آن جالب تر اینکه حتی پس از نوشتن می توانید متن را انتخاب کنید و اندازه و نوع فونت را تغییر دهید. در این نرم افزار می توانید متن یا نقاشی خود را بین صفحات مختلف کپی/پیست کنید، از نوشته ها خروجی PDF بگیرید یا حتی موقع برقراری کنفرانس ویدویی اسکویید را با استفاده از Miracast یا Chromecast به تخته وایت بورد تبدیل نمایید. برای آشنایی با اسکویید و موارد بیشتر، مطلب بهترین اپلیکیشن های گلکسی نوت ۸ که باید پس از خرید نصب کنید را، مطالعه فرمایید.

نوت نوشتن روی هرچیزی

وقتی نوت ۸ داشته باشید، برای نوشتن به کاغذ و اپلیکیشن های نوت برداری محدود نیستید و می توانید این کار را روی هر چیزی انجام دهید. یک سایت اینترنتی را باز کنید، یک فیلم روی صفحه نمایش دهید و هر اپلیکیشن یا بازی دیگری که تمایل دارید. سپس قلم را از جایگاهش خارج کرده و از گوشه صفحه گزینه Screen write را انتخاب نمایید. در این حالت تصویری که روی نمایشگر می بینید به عنوان زمینه ای برای نوشته های شما عمل می کند.

پیام زنده

گلکسی نوت ۸ نه تنها به شما امکان می دهد روی هر چیزی بنویسید، بلکه به قابلیت «پیام زنده» مجهز است. به لطف این ویژگی می توانید متن مورد نظر خود را نوشته یا بکشید و دستگاه آن را به همان شکل برای مخاطب ارسال می کند. مطمئن باشید هم شما از نوشتن و ارسال چنین پیام هایی لذت می برید و هم شخصی که در طرف دیگر آن را دریافت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • atabaei
    atabaei | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    دمپایی سایز ۴۶ از دمپایی ساز معروف! خخخخ

  • kamran khan
    kamran khan | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    درسته این مطلب تبلیغاته ولی تبلیغ واسه یه چیز بدرد بخور، ایناییم که ناراحتن همشون طرفدار اپلن! ولی اگه در مورد تشخیص چهره یا بدنه ی شیشه ای که چن سالی هس که سامسونگ داره حرف پست بذاری همه ذوق مرگ میشن!!
    #متعصب نباش

  • Reza Pashaie
    Reza Pashaie | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    صد در صد این پست یه تبلیغاته نه بیشتر نه کمتر و نه منصفانه. خب ول دیجیاتو باید از یه جایی دربیاد دیگه

  • ami_ald
    ami_ald | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    من که عاشق نوت ۸ بودم با این مطالبی که شما همش راجب نوت ۸ میزارین ازش زده شدم
    قدیما یه گوشی ادم میخرید قابلیتاشو خودش کشف میکرد کلی هم حال میکرد
    اما حالا انقدر از قابلیتاش میگین یه جوری ادم حس میکنه این گوشیو داشته زده میشه از گوشی

  • milad
    milad | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    مطالب خیلی مفیدی بود

    بقیه هم اگه ناراحتن و فکر میکنن تبلیغه میتونن این تبلیغات رو نخونن ?
    کسی مجبورتون کرده ؟
    آقا اگه با چیزی حال نمیکنی لازم نبست بیای بخونی ?
    یا میتونی نیای داخل ساخت یا وقتی اومدی تبلیغ دیدی نخونی و بری سراغ بقیه ی مطالب سایت ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی