ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکنر عنبیه چشم به پرچمدارهای بعدی ال جی می آید

تلفن‌های همراه ال جی تا به امروز تنها از روش ساده‌ای مانند سلفی گرفتن برای بازکردن قفل موبایل استفاده می‌کردند اما شنید‌ه‌ها حاکی از آن است که این مهم احتمالاً با عرضه‌ی LG G7 در ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۸

تلفن‌های همراه ال جی تا به امروز تنها از روش ساده‌ای مانند سلفی گرفتن برای بازکردن قفل موبایل استفاده می‌کردند اما شنید‌ه‌ها حاکی از آن است که این مهم احتمالاً با عرضه‌ی LG G7 در سال آینده تغییر خواهد کرد.

پتنت ثبت شده توسط LG نشان می‌دهد G7 و مدل‌های آینده‌ی برند‌ کره‌ای از تکنولوژی اسکن عنبیه چشم بهره‌ می‌برند. این تکنولوٰژی بسیار شبیه به اسکنر‌هایی است که در موبایل‌های سری جدید خانواده‌ی گلکسی سامسونگ بکار رفته بود. مانند نمونه‌های مشابه، این اسکنر می‌تواند در شرایط مختلف نوری فعال باشد اما ممکن است LG ویژگی‌های امنیتی جدیدی در ساخت آن بکار برد.

این ویژگی قرار است کاربر را وادار کند که با چشم‌های خود یک سری از نقاط روی نمایشگر را دنبال کند تا بدین شکل از شکسته شدن این قفل با عکس ثابت جلوگیری کند.

در نمایشگاه Korea Electronics Show سال گذشته، LG نوعی جدید از ماژول یکپارچه را رونمایی کرد که می‌توانست همزمان به عنوان دوربین سلفی و اسکنر عنبیه‌ی چشم فعالیت کند. اما هنوز خبری از رونمایی آن برای استفاده تجاری در تلفن‌های هوشمند به گوش نرسیده است.

نحوه فعالیت اسکنر‌های عنبیه بدین شکل است که چشم کاربر را بوسیله نور فروسرخ روشن می‌کند تا بدین‌شکل عکس‌هایی با جزئیات بالاتری از عنبیه‌ تهیه کند. نور فروسرخ، سیمای پیچیده‌ای از عنبیه (به خصوص چشم‌هایی با رنگ تیره) را نمایان ‌می‌کند که مشاهده‌ آنها در نور معمولی غیرممکن است.

برای مثال Note 7، مجهز به دوربین جلوی دومی است که تنها به اسکن عنبیه اختصاص دارد. این دوربین بسیار حساس‌تر از یک دوربین سلفی است و قادر به دریافت طول‌موج‌هایی از طیف فروسرخ است درحالیکه اصولا دوربین‌های معمولی طوری ساخته می‌شوند که نور‌های فروسرخ را به علت تاثیرات منفیشان دریافت نکنند.

گزارش شده که LG به دنبال تجمیع نقاط قوت این دو نوع دوربین است تا بوسیله‌ی مکانیزم تغییر فیلتر بتواند به یک دوربین معمولی اجازه دهد تا در مواقع مورد نیاز نور فروسرخ را ببیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    دوستم اول از همه این تکنولوزی در دست شرکت مایکروسافت اومد اون هم به صورت انحصاری در لومیا ایکس ال حتی تکنولوزی لوله های خنک شونده که میگن سامسونگ برای باتریاش ساخته در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت سونی در زد ۵ پیریمییوم قرار گرفت چه اصراری هست کل تکنولوزی دنیا رو بگید سامسونگ انجام میده دوستان سامسونگ خیلی شرکت بزرگییه حتی از نظر ابعاد اما این شرکت رتبه تولید علمش پایینه در واقع این شرکت حتی یک پلتفرم مستقل هم نداره مگر در سیستمهای حاشییه ایی ، اما بسیار منتاز کننده خوبییه یعنی مونتاز به منزله کپی کارییه اما با خریداری تکنولوزی مثلا دو سال قبل اروپا ، اینها همش تبلیغات الکی هست با خریدن سایتها و منابع نوشتاری و شرکتهای برنامه نویسی و تبلیغاتی لطفا به روز شوید نه فقط از طریق سرچ گوگل???

  • milad
    milad | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    اینکه سامسونگ چند سال جلو تر از بقیس رو کاملا میشه اینجا درک کرد

    اولین بار این حسگر رو تو نوت ۷ اومد تازه الان شرکتا دارن میزنن ، سال بعد هم احتمالا اپل هم تو گوشی هاش بیاره

    • 401914125
      401914125 | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

      به نام خدا
      سلام
      عزیزم این خیلی پیشرفته تره
      یاعلی

    • مهدی متدین
      مهدی متدین | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

      اولین بار مایکروسافت تو لومیا ۹۵۰ استفاده کرد نه سامسونگ.
      اپل هم بعیده از فیس آیدی دست بکشه

    • am soleymanian
      am soleymanian | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

      اسکنر عنبیه اولین بار روی گوشی لومیا 950 ایکس ال به کار رفت

مطالب پیشنهادی