ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

چگونه مانع ارسال نوتیفیکیشن توسط وبسایت ها شویم؟

مرورگرها حالا به وبسایت ها این اجازه را می دهند که برای کاربران نوتیفیکیشن ارسال کنند. اما اگر نمی دانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم، کافیست یک بار به وبسایت های خرید ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

مرورگرها حالا به وبسایت ها این اجازه را می دهند که برای کاربران نوتیفیکیشن ارسال کنند. اما اگر نمی دانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم، کافیست یک بار به وبسایت های خرید و فروش یا منابع خبری وارد شوید تا پیام مجوز ارسال نوتیفیکیشن برای تان به نمایش درآید.

شاید برای چند بار اول، نمایش این پاپ ها اعصاب خرد کن نباشد. اما تکرار مداوم آن ها نیز می تواند حسابی روی اعصاب برود. با این حال خوشبختانه امکان متوقف کردن نوتیفیکیشن ها وجود دارد و در ادامه با هم نحوه انجام این کار را مرور می کنیم.

Google Chrome

برای متوقف کردن این ویژگی روی گوگل کروم ابتدا می بایست روی کلید منو کلیک کنید و به «Settings» بروید. پس از آن روی لینک «Advanced» که در انتهای صفحه تنظیمات قرار دارد، کلیک کنید.

حالا در بخش «Privacy and security» پنجره باز شده به دنبال کلید «Content Settings» بگردید. روی آن کلیک کنید و وارد صفحه آن شوید.

در صفحه به نمایش درآمده، روی بخش «Notifications» کلیک کنید.

حالا کلید «Blocked» را غیر فعال کنید تا دیگر هیچ وبسایتی قادر به ارسال نوتیفیکیشن برای تان نباشد.

البته با غیرفعال شدن این ویژگی، باز هم وبسایت هایی که پیش تر از شما مجوز ارسال نوتیفیکیشن را دریافت کرده اند، قادر به نمایش اعلان هایشان خواهند بود. برای اینکه ببینید به چه وبسایت هایی مجوز ارسال نوتیفیکشن را داده اید، می توانید به پایین صفحه بروید و در بخش «Allow» لیست آن ها را مشاهده کنید.

Mozilla Firefox

در صورتی که از فایرفاکس به عنوان مرورگر ثابت خود استفاده می کنید، کارتان برای غیرفعال کردن نوتیفیکیشن وبسایت ها کمی سخت تر است. فایرفاکس در حالت پیش فرض، هیچ تنظیماتی برای غیرفعال کردن این ویژگی ندارد.

در این صورت برای غیرفعال کردن ارسال نوتیفیکیشن ها، می بایست از تنظیمات مخفی این مرورگر یا همان صفحه «about:config» کمک بگیرید. برای دسترسی به این صفحه، در نوار آدرس فایرفاکس عبارت «about:config» را تایپ کنید و اینتر بزنید.

سپس صفحه هشداری پیش روی تان ظاهر می شود که از شما می خواهد حین استفاده از تنظیمات «about:config» حسابی مراقب باشید. چرا که ایجاد تغییر در این تنظیمات، گاهی اوقات باعث بروز مشکلاتی در عملکرد فایرفاکس می شود.

اما خیالتان راحت باشد. با غیرفعال کردن ویژگی ارسال نوتیفیکیشن هیچ مشکلی برای فایرفاکس تان پیش نمی آید. به همین منظور در پایین صفحه روی کلید «I accept the risk» کلیک کنید تا دسترسی تان به تنظیمات مخفی «about:config» باز شود.

حالا در باکس جستجوی این منو، عبارت «notifications» را تایپ کنید. سپس از میان نتایج به دست آمده، روی «dom.webnotifications.enabled» دابل کلیک کنید تا تنظیمات آن برای تان به نمایش درآید.

تنظیمات این بخش را روی «false» بگذارید و مانع ارسال نوتیفیکیشن از سایت های مختلف شوید. البته یک مشکل ساده هم در ارتباط با این موضوع وجود دارد که شاید کمی آزار دهنده باشد.

با انجام این مراحل، دسترسی تمام وبسایت ها برای ارسال نوتیفیکیشن مسدود می شود و از آن پس دیگر قادر به دریافت اعلان از سایت های منتخب خود نیستید. پس در صورتی که نوتیفیکیشن برخی وبسایت ها برای تان اهمیت دارد، بهتر است بی خیال تغییر تنظیمات فایرفاکس بشوید.

Microsoft Edge

مایکروسافت اج با اینکه یکی از بهترین مرورگرهای حال حاضر است، اما به کاربرانش اجازه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن وبسایت ها را نمی دهد. تنها کاری که می توان برای عدم نمایش نوتیفیکیشن ها انجام داد رد درخواست وبسایت هاست.

کافیست زمانی که پاپ آپ درخواست ارسال نوتیفیکیشن برای تان به نمایش در می آید روی «No» کلیک کنید. با این کار مرورگر مایکروسافت اج پاسخ شما را به حافظه اش می سپارد و دسترسی ارسال نوتیفیکیشن را برای آن وبسایت به طور دائم مسدود می کند.

Apple Safari

خوشبختانه سافاری بر خلاف فایرفاکس و مایکروسافت اج، امکان غیرفعال کردن نوتیفیکیشن وبسایت ها را در اختیار کاربرانش می گذارد. برای دسترسی به این تنظیمات روی «Safari» کلیک کنید و به «Preferences» بروید.

حالا وارد تب «Websites» شوید و از منو کناری پنجره آن، روی «Notifications» کلیک کنید. اگر خوب دقت کنید در پایین بخش نوتیفیکیشن عبارت «Allow websites to ask for permission to send push notifications» را می بینید.

تیک آن را بردارید تا ارسال نوتفیکیش توسط وبسایت ها غیرفعال شود. البته همانند گوگل کروم، وبسایت هایی که پیش تر از شما مجوز ارسال نوتیفیکیشن را دریافت کرده اند، قادر به نمایش اعلان هایشان خواهند بود.

لیست وبسایت هایی هم که از طرف شما مجوز دریافت کرده اند نیز در پنجره همین بخش نمایش داده می شود که می توانید در هر زمانی آن ها را مدیریت و اصلاح کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mahdi Salehpoor
    Mahdi Salehpoor | ۱۹ آذر ۱۳۹۶

    واقعا نیاز بود این آموزش. من خودم خیلی وقت بود دنبال چاره ش می گشتم

  • sajad meshkatifar
    sajad meshkatifar | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    مطلب خیلی خوبی بود واقعا ممنون از شر این نوتیفی های اعصاب خرد کن راحت شدم

مطالب پیشنهادی