ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رمزگشایی از داده های تلسکوپ فضایی کپلر با کمک هوش مصنوعی گوگل

ناسا به تازگی در یک کنفرانس خبری از برنامه خود برای استفاده از نرم افزار مبتنی بر یادگیری ماشینی (شاخه ای از هوش مصنوعی) گوگل پرده برداشته. قرار است این آژانس فضایی از نرم افزار ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰

ناسا به تازگی در یک کنفرانس خبری از برنامه خود برای استفاده از نرم افزار مبتنی بر یادگیری ماشینی (شاخه ای از هوش مصنوعی) گوگل پرده برداشته. قرار است این آژانس فضایی از نرم افزار جدید به منظور یافتن حیات فرازمینی توسط تلسکوپ فضایی کپلر بهره ببرد.

این کنفرانس که با حضور «پائول هرتز» (Paul Hertz)، مدیر بخش فیزیک نجومی ناسا و «کریستوفر شالو» (Christopher Shallue)، مهندس نرم افزار ارشد بخش Google Brain برگزار شده بود به انتشار اطلاعاتی در خصوص دستاوردهای کپلر و نیز برنامه ناسا برای استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده توسط گوگل برِین اشاره داشت.

برِین بخشی از کمپانی گوگل است که به تحقیقات متنوعی در زمینه هوش مصنوعی می پردازد. از جمله این موارد می توان به آموزش ماشین ها برای تصمیم گیری درست اشاره کرد. همکاری جدید ناسا و گوگل راهکار های جدیدی برای تحلیل داده های دریافتی از کپلر را فراهم می کند.

تلسکوپ فضایی کپلر که در سال 2009 به فضا ارسال شد، تا کنون موفق به یافتن هزاران سیاره در خارج از منظومه شمسی شده.بر اساس اعلام ناسا تعداد 30 سیاره فرا خورشیدی در لیست سیارات قابل سکونت وجود دارند؛ بدین معنی که این سیاره ها به اندازه کافی از ستاره خود فاصله دارند که مستعد سکونت موجودات زنده باشند.

در سال 2014 کپلر مأموریت جدیدی را برای یافتن یک سیاره فراخوریدی جدید شروع کرد. طی این مأموریت که K2 نام داشت تا به امروز 178 سیاره فراخورشیدی و 515 مورد احتمالی دیگر شناساسیی شده اند.

بر اساس اعلام ناسا در کنفرانس یاد شده، مأموریت K2 همچنین فرصت های تحقیقاتی جدیدی برای مطالعه ستاره های جوان، ابر نو اخترها و سایر پدیده های کهکشانی را فراهم کرده است. انتظار می رود در آینده جزئیات بیشتری از دستاوردهای همکاری ناسا و گوگل منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی