ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

استفاده رئیس جمهور فرانسه از تلگرام کارشناسان امنیتی را نگران کرده است

بر اساس اعلام یک فرد ناشناس به خبرگزاری بلومبرگ، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه از سال 2016 برای ارتباط با تیم کاری خود از پیام رسان تلگرام استفاده می کند. همچنین مشخص شده که در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

بر اساس اعلام یک فرد ناشناس به خبرگزاری بلومبرگ، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه از سال 2016 برای ارتباط با تیم کاری خود از پیام رسان تلگرام استفاده می کند. همچنین مشخص شده که در بعضی مواقع او از پیام رسان واتس اپ نیز استفاده می کند. به دنبال این خبر برخی از کارشناسان امنیتی نگرانی خود از این مسئله را اعلام کرده اند.

البته خوشبختانه مکرون و گروه کاری اش برای ارسال اطلاعات حساس، محرمانه یا مرتبط با امنیت ملی از این پیام رسان ها استفاده نمی کنند. به گفته یک مقام رسمی، برای حفظ امنیت ارتباطات، رئیس جمهور فرانسه از سخت افزارهای امن از جمله تجهیزات ویژه رمزگذاری شده ویژه بهره می برد.

همچنین چند هفته پیش همسر مکرون برای دیدن یک خرس پاندای جوان به یکی از باغ وحش های فرانسه رفته بود. حالا به گفته منابع رسمی مشخص شده که رئیس جمهور برای هماهنگی های برنامه ریزی این سفر از اپ پیام رسان تلگرام استفاده کرده است.

کارشناسان امنیتی نگران ارسال سهوی اطلاعات محرمانه توسط رئیس جمهور از طریق تلگرام هستند

تلگرام هیچ تبلیغی را در اپ خود به کاربر نمایش نمی دهد و هزینه های آن از طریق مبالغ اهدایی از سوی سازندگانش تأمین می شود. در حالی که واتس اپ که متعلق به فیس بوک است، داده های کاربران را جمع آوری کرده و به سرورهای خود ارسال می کند. ولی تعدادی از متخصصان امنیتی ابراز نگرانی کرده اند که ممکن است رئیس جمهور فرانسه سهواً اطلاعات محرمانه ای را توسط تلگرام ارسال نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • علیرضا عابدی
    علیرضا عابدی | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    اشتباه میکنید صد در صد درآمد تلگرام از فروش اطلاعات هست ولی نه فروش اطلاعات شخصی بلکه فروش اطلاعات طبقه بندی شده در واقع مثلا یه شرکت تازه تاسیس برای سنجش علاقه مردم یک کشور که به چه رنگی مثلا بیشتر علاقه دارند میاد به تلگرام یه پول خیلی زیادی میده و سرور های تلگرام به وسیله الگوریتم های خیلی پیشرفته با تحلیل پیام های اون کشور مثلا میگن در فلان کشور اکثر مردم قرمز دوست دارند

    • Weber
      Weber | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

      امیدوارم فقط تحلیل ها داده بشوند و نه داده های خام.

  • hosss021
    hosss021 | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    فقط اینو بدونید تو هیچ کجای دنیا هیچکس از جیب خودش واسه کسی حراجی راه نمیندازه . اپ تلگرام مشخص نشده منبع درآمدش چیه . پاور دورف نمیاد از جیبش واس کاربراش مایه بزاره !

    • Weber
      Weber | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

      پس باید با مبحث بیگ دیتا آشنا بشوید.

  • shs77
    shs77 | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    مدیریت یک اپ پیام رسان مثل تلگرام هزینه فوق العاده سنگینی داره! خیلی از شرکت های بزرگ هزینه پیام رسان هاشون رو خودشون میدن و تبلیغات نمایش نمیدن مثلا گوگل احتمالا اینجوریه
    یکسری شرکت ها هم از طریق تبلیغات یا گرفتن اشتراک هزینه هاشون رو تامین میکنن
    ولی یکسری از اپ های پیام رسان هم هستن مشابه تلگرام که کاملا رایگان هست و بدون تبلیغات! این پیام رسان ها معمولا از فروش اطلاعات کاربر ها هزینه هاشون رو تامین میکنن (ولی خب نمیگم صد درصد تلگرام این کار رو میکنه)

مطالب پیشنهادی