ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هیاهوی های‌وب در بازار بورس فعلا متوقف شد

ساعاتی پیش نماد معاملاتی «های وب» که در روزهای اخیر توانسته بود با سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی در کمتر از ۳ ماه ارزش بازار سهام این برند را به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برساند، ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۵۴

ساعاتی پیش نماد معاملاتی «های وب» که در روزهای اخیر توانسته بود با سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی در کمتر از ۳ ماه ارزش بازار سهام این برند را به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برساند، به دلیل ابهام در ارزش‌گذاری متوقف شده است.

«حسن فرهاد»، مدیرعامل مارکتینگ این شرکت ضمن تایید این خبر به دیجیاتو از بی‌اطلاعی آنها درباره دلایل اصلی این توقف خبر داد و گفت: «کارشناسان ما دقایقی پیش برای فهمیدن چرایی ماجرا عازم این سازمان شده‌اند ولی هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست»

اما «علی صحرایی»، معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار در گفتگوی کوتاه خود با دیجیاتو مسائل را کمی شفاف‌تر ساخته و از ابهامات پیش‌آمده درباره خرید و فروش‌های سهام های وب گفت: «« همان‌طور که مدیر نظارت بر بروس گفته ابهاماتی در زمینه گزارش‌های کارشناسی و عدم دریافت پاسخ در خصوص استعلامات های‌وب وجود دارد که تمامی این عوامل دست به دست هم داده تا باعث توقف نماد این شرکت شود.»

صحرایی همچنین جلسه دیشب های‌وب را جدا از مسائل پیش‌آمده امروز در بازار بورس عنوان می‌کند و ربط دادن آن به اتفاقات امروز در برخی رسانه‌ها را نوعی شیطنت رسانه‌ای عنوان می‌کند.

سازمان بورس با توجه به اهمیت واگذاری 17 درصد سهام های وب ( که دیروز با قیمت 1000 تومانی هر سهم همراه بود) تصمیم به توقف نماد گرفته تا نتیجه استعلام از مراجع رسمی را دریافت و بررسی های لازم را انجام دهد. صحرایی صحتبی از زمان بازگشایی دوباره نزد و آن را به آینده‌ای نامعلوم موکول کرد.

در جریان معاملات امروز، بیش از 91.4 میلیون سهم های‌وب با رشد 5 درصدی قیمت و به ارزش 57.2 میلیارد تومان معامله شد و قبل از توقف نماد در ساعاتی پیش هم صف خریدی 3 میلیونی با قیمت 627 تومان درست شده بود.

بنابر گزارشات سازمان بورس، امروز 2,940 سهامدار حقیقی و 3 حقوقی اقدام به خرید از 1,499 فعال حقیقی و 35 حقوقی کرده بودند که با توقف این نماد، تمامی این معاملات باطل اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی