ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیماری صرع هوش مصنوعی
تکنولوژی

استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای پیش بینی حملات صرع

محققین دانشگاه ملبورن استرالیا و کمپانی IBM موفق به توسعه روشی شده اند که در آن با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین در تحلیل امواج مغزی می توان به خوبی تشنج های حاصل از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

محققین دانشگاه ملبورن استرالیا و کمپانی IBM موفق به توسعه روشی شده اند که در آن با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین در تحلیل امواج مغزی می توان به خوبی تشنج های حاصل از حمله های صرع را پیش بینی کرد.

در روش مذکور کامپیوتر می تواند با آنالیز امواج مغزی و مطابقت آن با الگوریتم هایی که به طور معمول در تکنیک های یادگیری ماشین مورد استفاده قرار می گیرند، حمله ها را تا ۶۹ درصد دقیق تر از هر متد دیگری پیش بینی نماید.

این نخستین باری نیست که الگوریتم های یادگیری عمیق در علم پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند، اما تاکنون این استفاده ها محدود به بررسی اثر داروها و پیشرفت سلول های سرطانی بوده است. به علاوه این که نتایج حاصل همواره می بایست توسط یک متخصص تحلیل و نتیجه گیری شود. اما در روش مورد بحث تحلیل و نتیجه گیری به طور کامل توسط هوش مصنوعی انجام می گیرد.

در گذشته آنالیز چنین داده هایی نیاز به سخت افزارهای متعدد، محیط آزمایشگاهی و چند متخصص باتجربه بود، اما حالا می توان کل سیستم آنالیز و نتیجه گیری را در قالب یک دستگاه قابل حمل -حتی در منزل- به صورت شخصی مورد استفاده قرار داد.

با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین می توان دستگاه های پیش بینی تشنج حاصل از صرع را برای هر بیمار به صورت اختصاصی تولید نمود تا دقت نتایج خروجی حتی بیشتر هم شود. ضمن این که دانستن زمان دقیق وقوع هر حمله به بیمار کمک می کند به موقع خود را در موقعیت ایمن قرار داده یا از اطرافیان کمک بگیرد.

هدف بعدی محققین استرالیایی و متخصصین IBM جمع آوری داده های مغزی بیماران از خارج از جمجمه آنها و بی نیاز از اتصال مستقیم سنسورها به سر آنهاست. ضمن این که برای افزایش کارایی سیستم لازم است داده هایی مثل عادات غذایی-رفتاری و وضعیت روانشناختی فرد نیز در تحلیل ها وارد شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی