ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سال 2017 مردم بیشتر چه چیزهایی جستجو کرده اند؟

به رسم همیشه و با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، گوگل گزارش سالانه ای از بیشترین جستجوهای انجام شده در موتور جستجو خود را منتشر کرد که با توجه به آن، تنها آیفون های ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

به رسم همیشه و با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، گوگل گزارش سالانه ای از بیشترین جستجوهای انجام شده در موتور جستجو خود را منتشر کرد که با توجه به آن، تنها آیفون های کمپانی اپل توانسته اند به عنوان نماینده های دنیای تکنولوژی بین ده جستجوی برتر جهانی قرار بگیرند.

در سال گذشته نیز همین اتفاق برای آیفون 7 تکرار شده بود و به جز موبایل اپل، بقیه رتبه ها به موضوعاتی به غیر از تکنولوژی مرتبط بودند. اما با وجود طوفان بزرگ ایرما و آیفون های 2017، داغ ترین جستجوی امسال مربوط به کلمه «چگونه» (How to) است.

تحلیل های گوگل نشان می دهند که امسال مردم چند برابر همیشه از سوالاتی که با How to آغاز می شوند استفاده کرده اند که در این بین، how to make slime (چگونه اسلایم بسازیم)، how to make solar eclipse glasses (چگونه عینکی برای خورشید گرفتی درست کنیم) و how to buy Bitcoin (چگونه بیت کوین) بخریم در صدر قرار دارند.

همچنین در کنار این سوالات، کاربران گوگل how to help (چگونه کمک کنیم به) را نیز بیشتر از گذشته جستجو کرده اند که با توجه به اتفاقات بدی که کره زمین را امسال درگیر خود کرده بود، طبیعی به نظر می رسد. در ادامه می توانید لیست ده جستجوی برتر امسال را مشاهده کنید:

  1. طوفان ایرما (Hurricane Irma)
  2. آیفون 8 (iPhone 8)
  3. آیفون 10 (iPhone 10)
  4. مت لاور (Matt Lauer)
  5. مگان مارکل (Meghan Markle)
  6. 13 دلیل برای اینکه (13 Reasons Why)
  7. تام پتی (Tom Petty)
  8. فیجت اسپینر (Fidget Spinner)
  9. چستر بنینگتون (Chester Bennington)
  10. تیم ملی کریکت هندوستان (India National Cricket Team)

در کنار بیشترین کلمات جستجو شده امسال، گوگل لیست جستجوهای برتر هر بخش را نیز منتشر کرده که در قسمت تکنولوژی بعد از آیفون 10 و آیفون 8، کنسول محبوب نینتندو سوییچ قرار گرفته است. رتبه چهارم و پنجم نیز به ترتیب به گلکسی اس 8 و ایگس باکس وان ایکس اختصاص دارد.

البته باید اشاره کنیم که تمام این آمارها مربوط به جهان بوده و اگر می خواهید جستجوهای هر کشور را جداگانه ببینید به این لینک بروید. در پایان و همانند سال های پیش، گوگل ویدیویی با محوریت جستجوهای انجام شده در امسال به انتشار رسانده که روی کلمه How مانوور می دهد. تمام سوالاتی که در ویدیو میبینید، ده برابر بیشتر از هر سالی از سوی کاربران پرسیده شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Mohammad Karami
    Mohammad Karami | ۲۴ آذر ۱۳۹۶

    البته اصن به من چه?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی