ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کنترل بالگرد از راه دور و بدون نیاز به خلبان با فناوری جدید شرکت Aurora

پهپادها به عنصری مهم در نبردهای امروزی تبدیل شده اند، اما تکلیف هواگردهای بدون خلبان در ابعاد واقعی چه می شود؟ شرکت Aurora Flight Sciences که یکی از زیرمجموعه های بوئینگ به حساب می آید ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

پهپادها به عنصری مهم در نبردهای امروزی تبدیل شده اند، اما تکلیف هواگردهای بدون خلبان در ابعاد واقعی چه می شود؟ شرکت Aurora Flight Sciences که یکی از زیرمجموعه های بوئینگ به حساب می آید اخیراً توسعه تکنولوژی تازه خود تحت عنوان AACUS را با موفقیت به پایان رسانده که امکان پرواز بالگردهای قدیمی را بدون نیاز به خلبان مهیا می سازد. در آینده نزدیک، سربازها می توانند از این تکنولوژی برای ارسال محموله های نظامی استفاده کنند و برای این کار، به چیزی بیشتر از یک تبلت نیاز ندارند.

کمپانی Aurora Flight در جریان تست زنده تکنولوژی خود در برابر مقامات نیروی دریایی آمریکا، AACUS را به یک بالگرد UH-1H متصل کردند که از چند دوربین و فناوری لیدار برای تشخیص موانع استفاده می کند. بنابر گزارش ها، پروازهای پیشین، قابلیت هدایت بدون خلبان بالگردهای مجهز به این سیستم را به اثبات رسانده بود و تست اخیر، به شبیه سازی توانایی های آن در ماموریت های ارسال محموله پرداخته است.

سربازان محموله را در بالگرد بار زنند و پس از یک پرواز موفق که از راه دور کنترل می شد، گامی دیگر برای استفاده از یک سیستم ارسال محموله نظامی برداشته شد که نیازمند تمرینات پیچیده و خاص برای استفاده از سوی سربازان نیست.

اگرچه سیستم AACUS ابتدا در بالگرد UH-1H مورد استفاده قرار گرفت، اما این تکنولوژی می تواند در نهایت راهش را به سایر بالگردها نیز باز کند. تست اخیر، فاز پایانی برنامه تست های 5 ساله سیستم AACUS بود و حالا گروه های نظامی می توانند در صورت تمایل، آن را خریداری کرده و به کار بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی