ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

با سلاح های جدید کریتوس به جنگ خدایان نورث بروید [تماشا کنید]

طی جدید ترین ویدیو منتشر شده از بازی God of War، سازندگان این اثر در استودیو سانتا مونیکا اطلاعات تازه ای را از بخش مبارزات و سلاح های این بازی منتشر کردند. به نظر می ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

طی جدید ترین ویدیو منتشر شده از بازی God of War، سازندگان این اثر در استودیو سانتا مونیکا اطلاعات تازه ای را از بخش مبارزات و سلاح های این بازی منتشر کردند.

به نظر می رسد که برخلاف سه نسخه قبلی، سرانجام اسلحه کریتوس از دو شمشیر سریع به یک تبر با نام Leviathan تغییر نام داده است. افسانه های پشت این سلاح قدرتمند، تاریخ پیدایش آن را به دو برادر با نام های سیندری و بروک ربط می دهند.

جدا از تبر کریتوس که ظاهراً برای ایجاد صلح و ثبات در جهان طراحی شده است، این ابرقهرمان یونانی سپری ویژه را نیز در طول بازی با خود حمل خواهد کرد. سپر کریتوس از قدرت ماورایی بهره برده و در مقابل ضربات مختلف دشمنان، از او محافظت خواهد کرد.

یکی از جذابترین صحنه های تریلرهای اخیر God of War به استفاده فرزند کریتوس از تیرکمان بر می گردد. تیرکمانی که او را در طول مبارزات همراهی می کند، قدرت فوق العاده ای داشته و در مبارزه از فواصل دور، توسط آترئوس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جدا از اطلاعات تازه ای که در مورد سلاح های کریتوس در جدیدترین نسخه از God of War منتشر شده، طراحان بازی اطلاعات جدیدی را نیز در رابطه با جزییات گیم پلی این اثر منتشر کرده اند.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، کریتوس با وجود آرامش نسبی خود در نمایش هایی که از این بازی منتشر شده، هنوز اخلاق خشن خود را حفظ کرده و با تمام قدرت خود برای از بین بردن دشمنانش تلاش خواهد کرد. مهم ترین عنصری که باعث تغییر اخلاق کریتوس در بعضی از صحنه ها می شود، به حضور پسر او در طول داستان بازی باز می گردد.

با وجود آرام تر شدن کریتوس نسبت به گذشته، هنوز موضوع خشونت در مبارزات در اولویت های اصلی سازندگان بازی قرار خواهد داشت. تمام کنده های خشن همانند قسمت های قبلی در بازی حضور دارند و ضربات کریتوس نیز همچنان کشنده و قدرتمند خواهند ماند.

به نظر می رسد که حضور فرزند او باعث شده تا خشونت کریتوس تنها به میدان مبارزه خلاصه شود و پس از آن برای برقراری ارتباط با آترئوس، او وضعیت روحی آرامتری خواهد داشت و در نتیجه دست سازندگان بازی در استودیو سانتا مونیکا برای روایت عمیق تر داستان، باز تر خواهد بود.

آترئوس نوجوان و شکننده است و کریتوس به عنوان پدر، وظیفه آموزش و حمایت از او را برعهده خواهد داشت. به نظر می رسد همین موضوع باعث شده تا بر خلاف نسخه های قبلی که کریتوس به علت گرفتن انتقام خانواده خود به نابود کردن خدایان یونان باستان مشغول بود، این بار محافظت از فرزندش در اولویت نخست او قرار گرفته است.

سری God of War همیشه به گیم پلی سریع خود معروف بوده و نسخه ریبوت این مجموعه نیز این ویژگی را از قسمت های قبلی با اندکی تغییرات به ارث برده است.

به علت نزدیک تر شدن دوربین بازی به کریتوس، مبارزات نسبت به گذشته از حالت تاکیتکال تری بهره خواهند برد. دفاع نیز نقش مهمی در بازی پیدا کرده و استفاده از سپر و تبر کریتوس که هر دو سلاح های سنگینی هستند، فیزیک مبارزات را تا حدودی تغییر داده اند.

لازم به ذکر است که نزدیک شدن دوربین روی سخت تر شدن مبارزات بازی نیز تاثیر مستقیمی گذاشته است. با زاویه دید جدید کریتوس، دید او نسبت به گذشته محدود تر شده و خطراتی بیشتری او را تهدید خواهند کرد.

این موضوع همچنین قابلیتی را فراهم کرده که در آن، می توانید به نقاط مختلف و مشخصی از بدن دشمن خود، ضربات مشخصی را وارد کنید.

کوری بارلوگ کارگردان نام آشنای این سری، دلیل اصلی استفاده از تبر و سپر را منتقل کردن حس حضور در مناطق نورث و تحت تصرف واکنیگ ها به هواداران می داند.

او همچنین به حضور به موقع آترئوس در نبردها اشاره می کند. پسر کریتوس به عنوان یک عنصر دست و پاگیر در مبارزات بازی حضور نخواهد داشت و اضافه شدن او به نبردها، ریتم مبارزات را متفاوت خواهد کرد.

رابطه ای که بین کریتوس و آترئوس بر قرار است نیز دو جانبه بوده و هر دو آن ها برای بقا به دیکدیگر نیاز خواهند داشت. آترئوس از دکمه مخصوص به خود بهره برده تا زمانی که پدرش نیاز به کمک او دارد، از قدرت های ماورالطبیعی خود استفاده کند.

بارلوگ همچنین به این نکته اشاره می کند که سازندگان بازی علاقه ای به این موضوع نداشتند که یک سپر به صورت همیشگی در دست کریتوس قرار گیرد و به همین دلیل، سپر او در بسیاری از صحنه ها ناپدید خواهد. این ایده در ابتدا با مخالفت های زیادی روبرو شده اما ظاهراً در نهایت سازندگان بازی به یک جمع بندی نهای مناسب در رابطه با این موضوع رسیده اند.

سیستم دکمه زنی که یکی از المان های قدیمی سری God of War محسوب می شود نیز در نسخه جدید به سبکی متفاوت حضور خواهد داشت.

دکمه زنی ها دیگر به صورت تصادفی تعریف نخواهند شد و زمانی که کریتوس قصد انجام کاری را دارد، فعال می شوند. به عقیده سازندگان بازی، این تغییر باعث بهبود بخش دکمه زنی و سینمایی تر شدن صحنه های مختلف بازی خواهد شد.

یکی از دیگر مواردی که باعث تغییر گیم پلی بازی نسبت به نسخه های قبلی می شود، به استفاده پسر کریتوس از عنصر جادو بر می گردد. آترئوس با استفاده از توانایی های خود، در صحنه های مختلفی به حمایت از کریتوس خواهد شتافت و ظاهراً برخی از پازل های بازی نیز با استفاده از این قابلیت حل خواهند شد.

با توجه به خبری که در روزهای گذشته به آن پرداختیم، حتماً از مدت زمان بازی که چیزی بین 25 تا 30 ساعت خواهد بود، آگاه هستید. طی مصاحبه جدید سازندگان God of War، اضافه شدن المان های نقش آفرینی بازی، دلیل افزایش مدت زمان گیم پلی بازی نسبت به نسخه های قبل است.

این موضوع همچنین این امکان را برای سازندگان این بازی فراهم کرده تا دشمنان متنوع تر و سلاح های بیشتری را درون بازی جای بدهند.

با کریتوس قادر به کشف محیط بازی خواهید بود و آیتم های زیادی برای به دست آوردن در مناطقی که داستان بازی در آن ها روایت می شود، وجود خواهند داشت.

بازی God of War در سال آینده میلادی برای پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. پیش از این شایعاتی مبنی بر انتشار بازی در بهار 2018، در فضای مجازی پخش شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sd
    sd | ۲۴ آذر ۱۳۹۶

    shiva ..من میگزدم اکس باکسم انحصاری های تو راه داره در حد .. منتظر باش

  • shiva
    shiva | ۲۴ آذر ۱۳۹۶

    حالا بازم ببینم طرفدار های ایکس باکس میان بگن ایکس باکس فلانه بهتره کی از این بازی میگذره؟

مطالب پیشنهادی