ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری تولید چیپ 7 نانومتری
تکنولوژی

سامسونگ و اپل احتمالاً تنها سازندگان موبایل با چیپست 7 نانومتری در سال 2018 هستند

واقعیت آن است که کند شدن سرعت رشد بازار موبایل های هوشمند به کاهش قیمت چیپ های پردازشی و در نتیجه کاهش حاشیه سود حاصل از فروش آنها انجامیده. بنابراین به نظر می رسد جز ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

واقعیت آن است که کند شدن سرعت رشد بازار موبایل های هوشمند به کاهش قیمت چیپ های پردازشی و در نتیجه کاهش حاشیه سود حاصل از فروش آنها انجامیده. بنابراین به نظر می رسد جز دو غول اپل و سامسونگ سایر کمپانی ها برنامه های توسعه ای خود را برای تولید چیپ های ۷ نانومتری با احتیاط بیشتری دنبال نمایند.

بر اساس برآوردهای انجام گرفته، شرایط حال حاضر بازار سبب می شود که توسعه چیپست های ۷ نانومتری تنها در شرایطی صرفه اقتصادی داشته باشد که تولید کننده ها بتوانند سالاله ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون واحد از این محصول را به فروش برسانند. فعلاً تنها سامسونگ و اپل این تعداد از موبایل را در سال عرضه می نمایند.

حتی کمپانی بزرگ هوآوی هم هنوز در خصوص توسعه چنین چیپ هایی تردید دارد، چراکه هزینه های آن با توجه به سودی که احتمالاً بتواند از این راه به دست بیاورد توجیه پذیر نیست.

البته کوالکام و مدیاتک هم از چنین پتانسیلی برخوردار خواهند بود، اما آنها قادر به تولید یک موبایل کامل برای بهره مندی از سود واقعی نیستند. در حال حاضر کوالکام سفارش تولید چیپست جدید اسنپدراگون ۸۴۵ را به عهده فناوری ۱۰ نانومتری سامسونگ گذاشته است، در حالی که محصولات مدیاتک توسط TSMC و تحت معماری ۱۲ و حتی ۱۶ نانومتری به تولید می رسند.

در این میان اشتیاق اپل برای کوچک و بهینه سازی سخت افزارها بیشتر از رقیب کره ای است. چیپ مجتمع A11 Bionic به کارفته در آیفون 8 و آیفون X این شرکت بر مبنای معماری ۱۰ نانومتری شرکت TSMC به تولید رسیده است و بسیاری از کارشناسان باور دارند که نسل بعد آن به طور حتم با معماری باریک تر ۷ نانومتری روانه بازار می شود. سامسونگ نیز با توجه به در اختیار داشتن چرخه کامل تولید و تیراژ بالای محصول می تواند سریع تر از هر شرکت دیگری معماری مورد بحث را به تولید انبوه برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali shafiey
    ali shafiey | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    لبه‌ی علم و تکنولوژی که میگن اینجاست

مطالب پیشنهادی