ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کشف سیاره جدید توسط هوش مصنوعی گوگل
علمی

کشف یک منظومه سیاره ای بزرگ به لطف هوش مصنوعی گوگل [تماشا کنید]

با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی گوگل محققان ناسا موفق شدند منظومه ای را کشف نمایند که در آن ۸ سیاره به دور ستاره مرکزی در گردش هستند. این نخستین باری است که منظومه ای با ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی گوگل محققان ناسا موفق شدند منظومه ای را کشف نمایند که در آن ۸ سیاره به دور ستاره مرکزی در گردش هستند. این نخستین باری است که منظومه ای با تعداد سیارات مساوی با منظومه شمسی کشف می شود.

کشف جدید با تحلیل سیگنال هایی میسر شده که پیش تر در سال ۲۰۱۴ توسط تلسکوپ فضایی کپلر به ثبت رسیده بودند، اما به علت ضعیف و مغشوش بودن عملاً بلااستفاده تشخیص داده شده بودند. ستاره مرکزی این سامانه کپلر-۹۰ نام دارد و حدود ۲۵۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد.

تلسکوپ فضایی کپلر از سال ۲۰۰۹ و با هدف شناسایی سیارات خارج از منظومه شمسی به فضا فرستاده شد و به کمک آن تا به امروز ۲۵۲۵ سیاره در دنیای خارج کشف شده است. تا به امروز این یافته ها بر اساس سیگنال های قوی و واضح انجام شده، اما به تازگی دانشمندان ناسا به کمک فناوری هوش مصنوعی گوگل به سراغ سیگنال های ضعیف تر و در نتیجه کشفیات تازه تر در فواصل دورتر رفته اند.

گرچه منظومه کپلر شباهت زیادی به منظومه شمسی ما دارد، اما سیاره Kepler-90i -که از جهت اندازه و فاصله تا ستاره مرکزی شباهت زیادی به زمین دارد- کاندیدای خوبی برای وجود حیات روی آن نیست. خورشید در این منظومه ۲۰ درصد بزرگتر و ۵ درصد گرم تر از خورشید خودمان است. علاوه بر این، تراکم سیارات و فاصله نسبی آنها از ستاره مرکزی کمتر از منظومه شمسی است، به طوری که در فاصله میان زمین تا خورشید ۷ سیاره جای گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مسعود فصیحی
    مسعود فصیحی | ۲۵ آذر ۱۳۹۶

    کجا از هوش مصنوعی گوگل حرف زد؟

مطالب پیشنهادی