ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فرود موفقیت آمیز راکت فالکون ۹ اسپیس اکس در ماموریت دومش [تماشا کنید]

اسپیس اکس که در زمینه تکنولوژی های فضایی فعالیت دارد و یکی از شرکت های تحت مدیریت ایلان ماسک، میلیاردر موفق آمریکایی به شمار می رود صبح روز گذشته راکت فالکون ۹ را با موفقیت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۶

اسپیس اکس که در زمینه تکنولوژی های فضایی فعالیت دارد و یکی از شرکت های تحت مدیریت ایلان ماسک، میلیاردر موفق آمریکایی به شمار می رود صبح روز گذشته راکت فالکون ۹ را با موفقیت روی زمین فرود آورد.

این راکت ساعت ۱۰ صبح به وقت ایالت های شرقی آمریکا از زمین بلند شد تا کپسول دراگون را که حاوی آذوقه و مایحتاج ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی بود به مقصد برساند. این ماموریت را میتوان اولین پرتاب موفقیت آمیز اسپیس اکس از سکوی پرتاب این شرکت واقع در پایگاه هوایی کیپ کارناوال کالیفرنیا از زمان انفجار یکی از راکت های آن در جریان سوخت گیری مجدد دانست که سال قبل اتفاق افتاد.

پرتاب امروز را همچنین می توان نخستین ماموریت موفقیت آمیز اسپیس اکس در ارسال یک راکت استفاده شده برای تامین آذوقه کارکنان ناسا دانست. گقتنی است این کمپانی استفاده مجدد از راکت هایش را از اوایل امسال آغاز کرد اما بسیاری شرکت ها در رابطه با استفاده از این راکت ها برای ارسال ماهواره هایشان به فضا تردید داشتند و به بیانی نمی توانستند به آنها اعتماد نمایند.

اهمیت این اتفاق اما (یعنی استفاده ناسا از این راکت ها) از آن جهت زیاد است که قطعا سازمان های فضایی و شرکت های دیگر را ترغیب می کند تا از راکت های مصرف شده اسپیس اکس برای انجام ماموریت های خود استفاده نمایند.

اما در خصوص این ماموریت باید بگوییم که فالکون ۹ کپسولی حاوی تقریبا ۲۱۷۹ کیلوگرم بار را به فضا ارسال کرد تا توسط ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی تحویل گرفته شود. نکته مهم آنکه این دومین باری است که راکت مذکور مورد استفاده قرار گرفته و پیشتر در ماه ژوئن نیز برای انجام ماموریت به کار رفته بود.

اگر خاطرتان باشد آخرین باری که اسپیس اکس اقدام به پرتاب راکت از سکوی این پایگاه نظامی کرد، انفجار شدیدی در جریان فرایند سوخت گیری آن رخ داد. البته طبق گزارش خبرگزاری ها این حادثه هیچ مجروحی بر جای نگذاشت اما خود راکت و ماهواره ای که قرار بود به فضا ارسال شوند به کلی نابود شدند.

پرتاب دیروز نیز قرار بود که در اصل در تاریخ هشتم دسامبر اتفاق بیافتد اما به دلایل مختلف سه مرتبه به تعویق افتاد تا اینکه سرانجام روز گذشته با موفقیت صورت گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۲۵ آذر ۱۳۹۶

    کار جالبیه و پایین ویدیو هم دیدم اشاره کرد که استفاده مجدد راکت زمان بین دو پرتاب متوالی را کم می کنه

  • Ali.T
    Ali.T | ۲۵ آذر ۱۳۹۶

    @آریا
    ما که کلا از به روز بودن دیجیاتو قطع امید کرده‌ بودیم، تازگی یاد گرفتن اطلاعات غلط هم به خورد ملت میدن! حتی به خودشون زحمت نمیدن ایسناگرام ناسا رو نگاه کنن. اینجا فقط به درد خبرایی میخوره که نمیتونن غلط به اطلاع برسونن. مثل دوگانه بودن دوربین نت ۸ که همه میدونن دیگه نمیتونه بگه یه دوربین داره. والسلام

    • Ali.T
      Ali.T | ۲۵ آذر ۱۳۹۶

      اینستاگرام*

  • آریا
    آریا | ۲۵ آذر ۱۳۹۶

    ویدیویی گه گذاشتین ربطی به پرتاب دیروز نداره. ویدیو قدیمیه

مطالب پیشنهادی