ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لوله کشی و برقکاری؛ آخرین مشاغلی که از جانب ربات ها جایگزین می شوند

ربات ها هر روز در شغل های بیشتری جایگزین انسان ها می شوند، ولی براساس گفته متخصصان هوش مصنوعی سه گروه تا مدت ها از جایگزینی با ربات ها در امان خواهند بود: پرستاران، برق ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

ربات ها هر روز در شغل های بیشتری جایگزین انسان ها می شوند، ولی براساس گفته متخصصان هوش مصنوعی سه گروه تا مدت ها از جایگزینی با ربات ها در امان خواهند بود: پرستاران، برق کارها و لوله کش ها.

«مارتین فورد» (Martin Ford) نویسنده ای که کتاب های پر فروشی از جمله «ظهور ربات ها» را به رشته تحریر درآورده اعلام کرده که به زودی انسان ها یارای مقابله با ربات ها در زمینه شغلی را نخواهند داشت.

فورد معتقد است پرستاری نیاز به سرپرستی از انسان ها و همدلی با آنها دارد و با توجه به ناتوانی نسبی ربات ها در این زمینه، در آینده نزدیک این شغل از جانب ربات ها تهدید نخواهد شد. همچنین حرفه هایی که نیاز به خلاقیت دارند از این مسئله (در آینده نزدیک) در امان خواهند بود.

از سوی دیگر شغل هایی از جمله برق کاری و لوله کشی که به مهارت های ویژه، هماهنگی و انعطاف پذیری بدن نیاز دارند، در آینده نزدیک با ربات ها جایگزین نخواهند شد.

فورد این مسئله را پس از ادعای «تام واتسون» (Tom Watson) سیاستمدار حزب کارگر بریتانیا مطرح کرد که اعلام نموده بود ربات ها می توانند برای این کشور مفید باشند، زیرا کارهایی را انجام خواهند داد که برای انسان ها روتین و خسته کننده هستند. واتسون در راستای اعتقاد خود به مفید بودن ربات ها همچنین گفته بود:

«به نظر می رسد هوش مصنوعی، الگوریتم های مرتبط و اتوماسیون به مرور جای کار سخت و تلاش های انسانی را خواهند گرفت و بدین ترتیب تمام جوانب جامعه و اقتصاد ما را تحت تأثیر قرار خواهند داد. این مسئله موجب می شود چشم اندازی ترسناک را برای آینده متصور شویم، ولی نیازی نیست نگرانش باشیم».

به عقیده این سیاستمدار ربات ها با عهده دار شدن کارهای روتین و خسته کننده موجب می شوند انسان ها شغل هایی را بر عهده گیرند که مزایای بیشتری را برای اقتصاد به همراه داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی