ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسس پروژه Google Brain می خواهد هوش مصنوعی را به کارخانه ها بیاورد

اندرو ان جی، یکی از هم-موسسین برخی از برجسته ترین پروژه های هوش مصنوعی گوگل، در همکاری تازه ای با فاکسکان، مشغول راه اندازی شرکتی است که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را به کارخانه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

اندرو ان جی، یکی از هم-موسسین برخی از برجسته ترین پروژه های هوش مصنوعی گوگل، در همکاری تازه ای با فاکسکان، مشغول راه اندازی شرکتی است که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را به کارخانه ها می آورد. در حال حاضر مصرف کنندگان، هوش مصنوعی را عمدتاً از طریق تکنولوژی های تشخیص تصویر و تشخیص گفتار تجربه می کنند که در دستیارهای صوتی مختلف مانند سیری اپل و الکسای آمازون تعبیه شده اند.

اما اندرو ان جی چشم انداز متفاوتی برای شرکت «Landing.ai» دارد و طی کنفرانس خبری اخیر خود، به عنوان مثال به کنترل کیفیت محصولات کارخانه ای به کمک هوش مصنوعی اشاره کرده است. در بسیاری از کارخانه ها، کارگران به بررسی قطعات خارج شده از خط تولید می پردازند تا عیب های احتمالی را بیابند. ان جی اما ویدیویی را نمایش داد که در آن کارگر با قرار دادن یک برد مدار زیر دوربینی دیجیتالی که به یک کامپیوتر متصل شده، عیب یابی و کنترل کیفیت را به هوش مصنوعی می سپارد.

اندرو ان جی

ان جی می گوید سیستم های بینایی کامپیوتری معمولی، نیازمند هزاران تصویر نمونه هستند تا «آموزش ببینند» اما سیستم Landing.ai تنها به 5 تصویر آموزشی نیاز دارد و به همین خاطر، با سهولت بیشتری می تواند مورد استفاده قرار گیرد. وی همچنین می گوید که علی رغم تمایل سرمایه گذاران، Landing.ai هنوز هیچ سرمایه خارجی ای دریافت نکرده است.

در حال حاضر کمپانی فاکسکان که اسمبلی موبایل های آیفون اپل را برعهده دارد، نخستین شریک استراتژیک Landing.ai به شمار می رود. به گفته ان جی، استارتاپ جدیدش از ماه جولای در حال همکاری با فاکسکان بوده اما علاقه ای به ارائه توضیحات بیشتری درباره چگونگی این همکاری نشان نمی دهد.

نکته جالبی که در پایان باید به آن اشاره کرد، ابراز آگاهی اندرو ان جی از این موضوع است که تکنولوژی Landing.ai می تواند کارگران را از کار بیکار کند؛ اما وی می گوید شرکت جدیدش آماده است تا مهارت های پیشرفته تر که حقوق بالاتری نیز دارند را به این افراد آموزش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی