ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مخترع بیت کوین، امروز در بین 50 فرد ثروتمند جهان است

امروز حتی بعد از گذشت 8 سال از معرفی بیت کوین هنوز مخترع آن که با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» شناخته می شود، مشخص نیست. اکنون با ارزش 19 هزار دلاری بیت کوین، این فرد در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

امروز حتی بعد از گذشت 8 سال از معرفی بیت کوین هنوز مخترع آن که با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» شناخته می شود، مشخص نیست. اکنون با ارزش 19 هزار دلاری بیت کوین، این فرد در بین 50 نفر از  ثروتمندترین افراد دنیا جای دارد.

مخترع این ارز دیجیتالی ابتدا تعداد یک میلیون واحد از آن را برای خود استخراج کرده. بدین ترتیب اگر اکنون ارزش بیت کوین های او با لیست ثروتمندان منتشر شده توسط فوربز مقایسه شود، با بیش از 19 میلیارد دلار در جایگاه چهل و چهارم قرار خواهد گرفت.

ریگ استیون رایت پیش از این ادعا کرده بود که مخترع بیت کوین است. البته بعدها از ارائه مدارک کافی برای اثبات ادعای خود شانه خالی کرد.

در طول این سال ها افراد بسیاری ادعا کرده اند که مخترع بیت کوین هستند. در یکی از این ادعاها که به نظر می رسید درست باشد، «کریگ استیون رایت» (Craig Steven Wright)، یک مدیر حوزه IT که اصالتی استرالیایی دارد، مدعی شده بود که ناکاموتو واقعی است. البته مدتی بعد از ارائه مدارک معتبر که ادعایش را اثبات کند، سر باز زد و بدین ترتیب بار دیگر هویت مخترع واقعی این ارز دیجیتالی در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • yasinnn
    yasinnn | ۲۸ آذر ۱۳۹۶

    از دیجیاتو یه سوال دارم ‌امیدوارم راهنمایی بکنه بیت کوین غیر از اون روش های سختی که تو یه مقاله اشاره کردین که سخت افزار های خیلی خیلی پیشرفته میخواد از راه های دیگه ای هم میشه بدست آورد یا نه ؟؟مثلا وبسایت هایی هست که میگه بابت هر تبلیغی که روش کلیک کنیم ده ساتوشی میده ...آیا راسته یا اینا همش دروغه؟؟؟یا کلا روش ساده ای هم برای بدست آوردن بیت کوین هست

  • Hamid F
    Hamid F | ۲۷ آذر ۱۳۹۶

    یه سوال
    مخترع ریال کیه
    البته بعد از انقلاب

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی