ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویروس کامپیوتری جدید «Triton» یک نیروگاه را در خاورمیانه از کار انداخته است

متخصصان موسسه امنیت سایبری «FireEye» اخیرا ویروسی را شناسایی کرده اند که احتمالا عامل اختلال در تاسیسات زیربنایی حیاتی یک نیروگاه بوده است. این ویروس پیشرفته که «Triton» نام دارد به منظور حملات بزرگتر طراحی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

متخصصان موسسه امنیت سایبری «FireEye» اخیرا ویروسی را شناسایی کرده اند که احتمالا عامل اختلال در تاسیسات زیربنایی حیاتی یک نیروگاه بوده است.

این ویروس پیشرفته که «Triton» نام دارد به منظور حملات بزرگتر طراحی شده و متخصصان FireEye تاکید کرده اند که بازیگران بزرگی در پشت پرده آن مخفی شده اند:

هدف گرفتن تاسیسات زیربنایی، سماجت هکرها، فقدان نشانه ای از اهداف مالی و لزوم وجود منابع فنی برای ایجاد چنین چارچوبی حکایت از این دارد که این ویروس در یک زیرزمین طراحی نشده و احتمالا عاملان آن از پشتیبانی دولتی برخودار بوده اند.

نام و نوع نیروگاهی که مورد حمله قرار گرفته مشخص نشده اما رویترز به نقل از کمپانی امنیتی «Dragos» محل آن را خاورمیانه گزارش کرده و شرکت امنیتی «CyberX» نیز از احتمال قرار داشتن این نیروگاه در عربستان خبر داده است.

کمپانی امنیتی «Symantec» مدعی شده که ویروس Triton از تابستان سال جاری فعالیت داشته و نوع خاصی از سیستم های مربوط به پایش و رفع مشکل سیستم‌های صنعتی را هدف گرفته و برنامه ریزی آنها را تغییر می دهد.

Triton سومین برنامه مخربی است که توانایی ایجاد اختلال در ابزارهای صنعتی را دارد. در سال 2010 ویروس دیگری به نام «Stuxnet» برنامه های هسته ای ایران را هدف قرار داده و سال گذشته نیز ویروسی به نام «Industroyer» موجب قطعی برق گسترده در اوکراین شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • freak
    freak | ۲۷ آذر ۱۳۹۶

    همون ویروسی هست ک تو فیلم مستند zero days سازمان nsa ازش اسم برد به اسم نیترو زئوس
    حتما فیلم zero days رو ببینید در باره استاکس نت و ایرانه

مطالب پیشنهادی