ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

با ۵ انتخاب هوشمندانه موفقیت خود را تضمین کنید

روزانه به طور متوسط هر فرد بالغ ۳۵ هزار تصمیم می‌گیرد و اگر بتواند در اتخاذ این تصمیمات هوشمندانه عمل کند مشخصاً به سمت موفقیت قدم خواهد برداشت. در حالیکه انسان تسلط زیادی روی محیط پیرامون ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

روزانه به طور متوسط هر فرد بالغ ۳۵ هزار تصمیم می‌گیرد و اگر بتواند در اتخاذ این تصمیمات هوشمندانه عمل کند مشخصاً به سمت موفقیت قدم خواهد برداشت.

در حالیکه انسان تسلط زیادی روی محیط پیرامون خود ندارد اما اگر در شرایطی که انتخاب در دست اوست صحیح عمل کند، می‌تواند به آسانی به زندگی خود سروسامان دهد. افراد می‌توانند با انتخاب درست میان گزینه‌های موجود، هارمونی صلح را در زندگی خود جاری ساخته و از پیشرفتی هماهنگ در تمامی جهات زندگانی لذت برند.

همانند افراد هوشمند با انتخاب اولویت‌های مناسب در هر ساعت از زندگی، شرایط را به نفع خود برگرداننده و از آن لذت ببرید؛

۱- برای خود احساس تاسف نکنید

به گفته متخصصان، تفاوت انسانهای پیروز با دیگران در زمانیست که آنها برای تاسف خوردن به حال خود از دست می‌دهند.

به مانند بسیاری از افراد موفق عمل کرده بعد از هر شکست بلند شده، از اشتباه خود درس بگیرید، باخت خود را فراموش کنید و به هیچ عنوان به حال خود تاسف نخورید. ضرب المثل «گذشته‌ها گذشته»، در این مواقع به شدت معنی می‌دهد. آنرا بکار بسته و شروعی تازه را رقم بزنید.

۲- پیرامون خود را با افراد مثبت پر کنید

طبق تحقیقات به عمل آمده اصولا ذهن انسان روی تجربیات بد تمرکز بیشتری دارد تا خاطرات خوب. در واقع این مسئله مکانیزمی دفاعی است که در انسان اولیه شکل گرفته و تا به امروز باقی مانده است تا آدمی را از خطرات پیرامون خود متوجه ساخته و به نوعی از او محافظت کند اما منفی بافی همیشگی می‌تواند با اضافه کردن استرس بسیار مانع از حس کردن خوشبختی شده و برای سلامتی مضر است.

اگر گروه همکاران و دوستانتان منفی باف هستند، سریعاً تغییر محل داده و اطراف خود را با افراد مهربان، با انگیزه، خوشبین، قابل اتکا و حمایتگر پر کنید.

۳- ابتکار عمل را بدست گیرید

افراد هوشمند منتظر این نمی‌مانند که موقعیت‌ها و فرصت‌های مناسب به سراغشان بیاید، آنها ریسک کرده و با اشتیاق بسیار به سراغ فعالیت‌ها رفته و خود را به هدفشان نزدیک می‌کنند.

شما باید برای رسیدن به اهدافتان عمگرا باشید و خود سرنوشت را در درست بگیرید تا بتوانید بهترین نتایج را کسب کنید.

۴- با دهان و گوش خود ارتباط برقرار کنید

بهترین راه برای تقویت روابط کاری گوش دادن بیشتر است. بهتر است به داستان‌های تمامی همکاران خود گوش داده تا نیاز‌هایشان را دریابید. عمق، معانی و مفاهیم موجود در صحبت‌ها را درک کنید تا بتوانید ارتباط عمیق‌تری چه کاری و چه شخصی با دیگران برقرار کنید.

۵- در تمام لحظات از زندگی لذت ببرید

افراد همیشه خوشحال را ببینید! آنها تمرکز عجیبی در لذت بردن از هر اتفاق دارند. این اشخاص در حال شادی انتخاب می‌کنند که خوشحالی را با دیگران تقسیم کنند چراکه می‌دانند این مهم به شدت واگیر دارد است. امکان ندارد شما چند ثانیه به خندیدن فردی خیره شوید و لبخندی بر لبتان نیاید. پس در تلاش باشید همانند همین افراد از هر لحظه لذت ببرید و این لذت را با دیگران تقسیم کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۲۸ آذر ۱۳۹۶

    همه این مردها درسته ولی به شرطی که تو کشوری زندگی کنی که شرایطش به سودت باسه نه این کشوره ما ایران که سرتاپا ایراده

    • sepehri
      sepehri | ۲۸ آذر ۱۳۹۶

      ببخشید حرفها

  • reza biyabani
    reza biyabani | ۲۷ آذر ۱۳۹۶

    من شغلم آجیل فروشیه، نزدیک 5 سال سابقه دارم
    الان که نزدیک چله هست هر سال این موقع فرصت نشستن نداشتم، امسال نشستم دارم پستای دیجیاتو رو میخونم و نظر می نویسم!!
    بنظرت میتونم بخندم!!

  • Soran
    Soran | ۲۷ آذر ۱۳۹۶

    والا جوری زندگی رو به کام این ملت تلخ کردن که واقعا خنده روی لب ها نمیاد متاسفانه، روز به روز بدتر و بدتر میشه و قشنگ میبینیم که مات ایران افسرده شده کاملا.

مطالب پیشنهادی