ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

در آپدیت جدید گوگل کروم می توانید ویدیوهای پخش خودکار را بی صدا کنید

تاکنون چند بار پیش آمده که با کلیک روی یک لینک چند صفحه دیگر برای تان باز شود یا هنگام رفتن به یک وب سایت، ویدیویی به نمایش در بیاید؟ یکی از آزار دهنده ترین ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

تاکنون چند بار پیش آمده که با کلیک روی یک لینک چند صفحه دیگر برای تان باز شود یا هنگام رفتن به یک وب سایت، ویدیویی به نمایش در بیاید؟ یکی از آزار دهنده ترین بخش های وب گردی مربوط به تبلیغات آن است و گوگل از چند ماه قبل در حال تست قابلیت های جدیدی برای مرورگر خود بود تا این مشکلات را به حداقل برساند.

سرانجام در هفته گذشته گوگل نسخه بتا آپدیت جدید کروم را منتشر کرد که مهمترین تغییرش به تبلیغات آزار دهنده وب سایت ها مربوط می شود. حالا به راحتی می توانید صدای ویدیوهایی که به صورت خودکار پخش می شوند را با چند کلیک ساده قطع کنید.

برای فعال سازی این قسمت، بعد از دانلود نسخه بتا به صفحه ای که ویدیوهای پخش خودکار دارد بروید. اکنون روی بخش کناری نشانی اینترنتی صفحه کلیک کرده و صدا را روی always block on this site بگذارید. حالا دیگر ویدیو بدون صدا بوده و با خیالی راحت تر می توانید به وب گردی خود ادامه دهید.

همچنین در این نسخه، کروم به یک مسدودکننده پاپ آپ قوی تر مجهز تر شده است. این تبلیغات به گونه ای هستند که هنگام کلیک روی یک لینک یا کلمه به سایتی که نمی خواستید خواهید رفت. اما از دیگر تغییرات نسخه بتا کروم 64 می توان به قابلیت Split View اشاره کرد.

با این ویژگی، تمام صفحات باز شده روی مرورگر کنار یکدیگر به نمایش در می آیند و توانایی تغییر اندازه هر کدام را به دلخواه دارید. در نهایت نیز پشتیبانی از ویدیوهای پلی بک HDR هنگامی که ویندوز 10 روی حالت HDR به ورژن بتا آخرین نسخه کروم اضافه شده است. مشخص نیست دقیقا چه زمانی نسخه نهایی کروم 64 به انتشار می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی