ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فضاپیمای سایوز با سه سرنشین به فضا پرتاب شد [تماشا کنید]

روز گذشته فضاپیمای سایوز «ام اس-7» روسیه که حامل سه فضانورد آمریکایی، روسی و ژاپنی بود از پایگاه فضایی «بایکونور» قزاقستان به فضا پرتاب شد. پرتاب این فضاپیما ساعت 13:21 دقیقه به وقت محلی صورت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

روز گذشته فضاپیمای سایوز «ام اس-7» روسیه که حامل سه فضانورد آمریکایی، روسی و ژاپنی بود از پایگاه فضایی «بایکونور» قزاقستان به فضا پرتاب شد.

پرتاب این فضاپیما ساعت 13:21 دقیقه به وقت محلی صورت گرفته و در ساعت 13:30دقیقه با جدا شدن موشک، فضاپیما برای سفری دو روزه در مدار تعیین شده قرار گرفته است.

سرنشینان این فضاپیما عبارتند از «آنتوان شکاپلروف» از سازمان فضایی فدرال روسیه، «نوریشیگه تاکای» از سازمان اکتشافات فضایی ژاپن و «اسکات تینگل» از ناسا که فردا به سرنشینان ایستگاه فضایی بین المللی ملحق می شوند. 

در حالی که قرار بود دو فضانورد روسی در این ماموریت شرکت داشته باشند این کشور تعداد نمایندگان خود را به یک نفر کاهش داد تا فضانورد ژاپنی شانس شرکت در این ماموریت را به دست آورد. این افراد طی ماموریتی شش ماهه 250 آزمایش را در زمینه های فیزیکی، تحقیقات انسانی، علوم زمین و توسعه فنی انجام خواهند داد.

ناسا روی تحقیقات در مورد مزایای تولید الیاف فیبر نوری در گرانش پایین، دستگاه های الکترونیک، مواد نوری پیشرفته، آزمایش یک ترکیب دارویی و سیستم دارورسانی متمرکز شده که هدف از دو مورد آخر جلوگیری از تجزیه عضلات در فضا یا طی دوره های طولانی بی تحرکی است.

فضانوردان در این ماموریت یک سگ اسباب بازی را به همراه دارند که به عنوان نشانگر جاذبه مورد استفاده قرار گرفته و هنگام ورود به مدار زمین جهت فشار گرانشی را به آنها نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی