ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مایکروسافت ۵۰ میلیون دلار برای نجات کره زمین هزینه می‌کند

مایکروسافت به دنبال پیدا کردن راهی است که از هوش مصنوعی برای نجات کره‌ی زمین استفاده کند. از همین رو قصد دارد ۵۰ میلیون دلار هزینه کند تا با استفاده این نوع تکنولوژی تغییرات آب ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

مایکروسافت به دنبال پیدا کردن راهی است که از هوش مصنوعی برای نجات کره‌ی زمین استفاده کند. از همین رو قصد دارد ۵۰ میلیون دلار هزینه کند تا با استفاده این نوع تکنولوژی تغییرات آب وهوایی را کنترل کند.

این شرکت امید دارد با این سرمایه‌گذاری که در واقع بخشی از برنامه‌ی ۵ ساله‌ی آن است، از دیتا کمک‌ گرفته تا وضعیت حیات‌وحش، خاک، آب‌وهوا را بهبود بخشد.

به باور مایکروسافت، تحقق یافتن این طرح نیازمند یک هوش مصنوعی بسیار‌قوی است که بتواند حجم عظیم داده‌های موجود در این بخش را به اطلاعاتی هوشمند تبدیل کند.

«برد اشمیت» مدیر ارشد حقوقی مایکروسافت، در این‌باره می‌گوید:

«به عقیده ما، هوش مصنوعی می‌تواند تقویت کننده‌ی قدرتمندی در بحث نجات کره‌ی زمین باشد. اطلاعات بدست آمده بوسیله‌ی این AI می‌تواند افراد و گرو‌های مختلف را در پیدا کردن راه‌حل‌های مناسب برای حفظ این سیاره یاری دهد.»

به گفته‌ی او، این هوش مصنوعی می‌تواند ساکنین کره‌ی زمین را در ۴ بخش کشاورزی، تغییرات آب‌وهوایی، میزان ذخیره‌ی آبی و تنوع زیستی یاری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی