ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک شماره موبایل خود را به اشتباه با ۱۶ میلیون نفر به اشتراک گذاشت

اینطور که به نظر میٰ‌رسد «ایلان ماسک» باید هر چه سریعتر شماره تلفن خود را تغییر دهد چرا که امروز با انتشار پستی در توییتر شماره‌ی شخصی خود را به تمام دنیا اعلام کرد. مخاطب ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۹

اینطور که به نظر میٰ‌رسد «ایلان ماسک» باید هر چه سریعتر شماره تلفن خود را تغییر دهد چرا که امروز با انتشار پستی در توییتر شماره‌ی شخصی خود را به تمام دنیا اعلام کرد. مخاطب این توییت که یکی از اسطوره‌های صنعت بازی‌های‌ رایانه‌ای بوده، گمانه‌زنی‌های بسیاری پیرامون مقصد بعدی ایلان ماسک بوجود آورده است.

او قصد داشته تا با جان کارمک مدیر فنی شرکت آکیلس ارتباط برقرار کند

مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس قصد داشت تا به طور خصوصی شماره تلفن خود را  برای جان کارمک، مدیر فنی شرکت آکیلس Oculus (یکی از شرکت‌های تابعه‌ی فیسبوک در حوزه VR) بفرستد اما از بخت بدش توییت را به صورت عمومی ارسال کرده و بدین شکل تمام کاربران فضای مجازی توانستند شماره‌ی شخصی وی را به دفترچه‌تلفن خود اضافه کنند.

درست است که این توییت بلافاصله پاک شد اما همین چند ثانیه کافی بود تا عده‌‌ی کثیری از ۱۶.۷ میلیون دنبال کننده‌ی ایلان ماسک متوجه آن بشوند.

توییت اشتباه ایلان ماسک
محتوای توییت جنجالی؛ «کارمک یک ثانیه وقت داری؟ این شماره منه ......!»

جان کارمک خالق بازی‌های DOOM و QUAKE است

شاید بسیاری از شما با «جان کارمک» آشنایی نداشته باشید اما او در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، یک اسطوره به حساب می‌آید. وی قبل از اینکه به آکیلس (Oculus) و صنعت واقعیت مجازی (VR) بپیوندد، یکی از بنیان‌گذاران شرکت  id Software بود. شرکتی که بازی‌های کلاسیکی همچون DOOM و QUAKE را آفریده است. خالق این بازی‌ها در سال ۲۰۱۳ به آکیلس پیوست. پس از اینکه فیسبوک این شرکت را به قیمت ۲.۳ میلیون دلار خریداری کرد بازهم در این شرکت ماندگار شد و به فعالیت خود ادامه داد.

ایلان ماسک در ۱۲ سالگی یک بازی کامپیوتری را طراحی کرده و آنرا به مجله‌‌ای فروخته بود

پیش از این ایلان ماسک توجه‌ خاصی به واقعیت مجازی نشان نداده بود و بیشتر روی ماشین‌های برقی، فضاپیماها و پنل‌های خورشیدی متمرکز شده بود. اما جالب است بدانید که او در ۱۲ سالگی به کارآفرینی در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شده بود. او یک بازی ساده جزئی را با نام بلاستر ساخته بود که آن را به مبلغ ۵۰۰ دلار به یک مجله کامپیوتری فروخته بود.

اینکه ایلان ماسک به دنبال برقراری ارتباط با جان کارمک بوده، باعث شده  که گمانه‌زنی‌های بسیاری را در ذهن مخاطبان ایجاد شود؛ آیا ایلان ماسک به دنبال این است که با استخدام کارمک، او را از فیسبوک جدا کند یا اینکه وی می‌خواد به دنبال راهی برای حضور در صنعت بازی‌های رایانه‌ای و واقعیت مجازی است. جواب این سوال فعلاً مشخص نیست اما شاید با توجه به عجیب بودن فعالیت‌ها پیشین ایلان ماسک اتفاق غیر منتظره‌ای نباشد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Arian salimi
    Arian salimi | ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

    آخه این چلمنگ چجوری شده ثرمندترین فرد دنیا

  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۱ دی ۱۳۹۶

    یعنی زبان انگلیسی زبان مادریش بوده نرفته ببینه تویت عمومی با خصوصی چه شکلی بده اگر زبانش انگلیسی نبود میگفتم انگلیسی بلد نبوده خنگی این ادم.خیلی زیاده خدا شفاش بده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی