ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در گفتگو با دیجیاتو: کافه بازار علت حذف «اسنپ رانندگان» را تشریح کرد

شب گذشته اپلیکیشن اسنپ رانندگان از بزرگترین مارکت ایرانی حذف شد و حالا مدیر روابط عمومی کافه‌بازار در گفتگو با دیجیاتو از دلایل این تصمیم می‌گوید. «امیر حقیقت»، مدیر روابط عمومی کافه‌بازار خبر می‌دهد این ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۹

شب گذشته اپلیکیشن اسنپ رانندگان از بزرگترین مارکت ایرانی حذف شد و حالا مدیر روابط عمومی کافه‌بازار در گفتگو با دیجیاتو از دلایل این تصمیم می‌گوید.

«امیر حقیقت»، مدیر روابط عمومی کافه‌بازار خبر می‌دهد این مارکت قوانینی دارد که تمام توسعه‌دهندگان از بزرگ تا کوچک ملزم به رعایت آنها هستند: «حذف این اپلیکیشن به استناد یکی از قوانین در بند حریم شخصی کاربران بوده است. مشخصاً همان موردی که دیجیاتو هم به آن اشاره کرده بود.»

حقیقت با اشاره به آخرین بند از تصویر فوق، خبر می‌دهد که علت اصلی حذف اسنپ رانندگان، ترغیب و ملزم کردن کاربران آن به غیرفعال کردن اپلیکیشن رقبا بوده است: «این اپلیکیشن درخواست حذف اپلیکیشن‌های رقیب را داشته. کافه بازار قبل از حذف این اپ، دو بار به توسعه دهنده تذکر داده است اما در این خصوص اصلاحی صورت نگرفت و در نتیجه از کافه بازار حذف شد.»

روابط عمومی کافه بازار خبر می‌دهد که تیم بررسی برنامه‌ها متوجه این اقدام اپ رانندگان اسنپ شده است: «تیم بررسی برنامه‌های ما همواره اپلیکیشن‌های مختلف را پایش می‌کنند و تخلفات را زیر نظر دارند. حذف اپ اسنپ هم پس از دو بار تذکر و طی شدن مهلت قانونی انجام شده است.»

اپلیکیشن رانندگان اسنپ به کاربران خود اجازه نمی‌دهد تا اپلیکیشن رقبا را نصب کرده و در چند سرویس مشغول به کار باشند. به همین دلیل رقیب اصلی اسنپ به نام تپ‌سی، شکایت خود از اسنپ را در شورای رقابت پیگیری می‌کند و مدیران تپ‌سی نیز در گفتگو با دیجیاتو این اقدام رقیب را برخلاف قوانین تجارت می‌دانند.

اسنپ فعلاً در برابر این اتفاقات سکوت کرده است اما جدا از رای نهایی شورای رقابت که مشخص نیست در چه زمانی به نتیجه می‌رسد، حذف شدن یکی از اپلیکیشن‌های کلیدی توسط شناخته‌شده‌ترین مارکت ایرانی می‌تواند ضربه بزرگ‌تری برای سرویسی باشد که مدعی داشتن سهمی ۸۵ درصدی از بازار تاکسی‌های آنلاین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

    اسنپ از این به بعد کافه بازار رو هم چک میکنه ببینه اگه نصبه میگه حذفش کنید ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی