ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قدرتمندتر از لامبورگینی یورس؛ افزایش توان ب ام و X5 G Power تا 750 اسب بخار

حدود دو هفته پیش بود که لامبورگینی با رونمایی از شاسی بلند اوروس یا با تلفظ انگلیسی یورس (Urus)، سر و صدای زیادی به پا کرد. موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی این خودرو در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

حدود دو هفته پیش بود که لامبورگینی با رونمایی از شاسی بلند اوروس یا با تلفظ انگلیسی یورس (Urus)، سر و صدای زیادی به پا کرد. موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی این خودرو در اصل توسط آئودی توسعه یافته و می تواند 650 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با تکیه بر این موتور قدرتمند، یورس در عرض تنها 3.6 ثانیه شتاب صفر تا 100 را محقق نموده و قادر است در مسیر مستقیم به سرعت 305 کیلومتر در ساعت یابد.

با این ارقام، یورس سریع ترین شاسی بلند کارخانه ای است که جهان به خود دیده؛ بعد از آن دیگر نماینده گروه فولکس واگن، یعنی بنتلی بنتایگا با نهایت سرعت 301 کیلومتر در ساعت در جایگاه دوم قرار دارد.

چنانچه به هر دلیلی فردی دوست نداشته باشد با خرید دو مدل یاد شده، مشتری یکی از زیر مجموعه های متعدد گروه فولکس واگن لقب بگیرد، می تواند به سراغ سایر شاسی بلندهای فوق سریع که توسط تیونرهای معروف تقویت شده اند، برود.

ب ام و M X5 یکی از این گزینه ها است، نسخه M از شاسی بلند پرطرفدار باواریایی ها هر چند در روزهای نخستین عرضه در سال 2014 با توجه به موتور 4.4 لیتری توئین توربوی V8 با 575 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور حرف های زیادی برای گفتن داشت، اما با گذشت زمان عرصه را به رقبا واگذار کرده است.

کمپانی G Power که یکی از تیونرهای مورد اعتماد باواریایی ها به شمار می رود، چندی پیش با ارایه پکیج هایی X5 M را هم از لحاظ عملکرد و هم از لحاظ نمای ظاهری ارتقا داده است. با تکیه بر این پکیج، X5 M اکنون پتانسیل تبدیل شدن به یک جایگزین ایده آل برای لامبورگینی یورس را دارد.

با انتخاب پکیج اول، خروجی موتور X5 M به 650 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور ارتقا پیدا می کند تا دقیقا هم تراز با لامبورگینی یورس باشد. در صورت انتخاب پکیج دوم این ارقام به ترتیب به 700 و 905 واحد افزایش می یابند. اما اگر این اعداد نیز راضی کننده نبودند، می توان با سفارش پکیج سوم خروجی موتور شاسی بلند باواریایی را به 750 اسب بخار قدرت و 978 نیوتن متر گشتاور رساند.

در کنار بخش فنی، متخصصین G Power کیتی را نیز برای نمای ظاهری تدارک دیده اند که با سفارش آن X5 M خشن تر و جذاب تر می شود.

جی پاور تاکنون درباره میزان تاثیر پکیج های موجود بر عملکرد X5 M حرفی به میان نیاورده، اما با توجه به افزایش چشمگیر خروجی موتور و ارتقای قسمت های مختلف، می توان حداقل عملکردی نزدیک به یورس از آن انتظار داشت. بد نیست اشاره کنیم که این خودرو در حالت استاندارد شتابی برابر با 4.2 ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با 250 کیلومتر در ساعت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • سعید علیپور
    سعید علیپور | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

    سلام و عرض ادب خدمت دوستان و مخاطبین گرامی. می تونید کمی در این باره و تشابه تلفظ نام این خودرو با تلفظ نام کشور Uruguay که از حروف ابتدایی مشترکی برخوردار هستند، تحقیق کنید. البته معیار زبان اصلی و تلفظ زادگاه برند هست که با این حساب همون اوروس صحیح تر هست.

    • RAPture
      RAPture | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

      دوست عزیزم آقای علیپور گرامی
      در این که تلفظ نامهای اینچنینی می تونه شبه انگیز باشه شکی نیست مثل لامبورگینی centenario که تلفظش کمی مورد اختلاف هستش ولی مهم این که تو این موارد تلفظ های دور از واقعیت به کار برده نشه و همونظور که خودتون اذعان کردید تلفظ اورِس (اوروس) درست هستش حتا با تلفظ آمریکایی.
      پس یورس چندان جای دفاع نداره حتا اگه شبیه اروگوئه نوشته بشه.

      • سعید علیپور
        سعید علیپور | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

        از انتقاد سازنده شما ممنون دوست عزیز. چنانچه این مطلب باعث شکل گیری شائبه ای درباره تلفظ نام خودرو شده، صمیمانه عذرخواهی می کنم :)

  • RAPture
    RAPture | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

    بعید می دونم یورس تلفظ بشه?
    فکر کنم اورِس به ثواب نزدیک تر باشه حداقل به لهجه ی آمریکای جهان خوار اورس می شه.

  • Mahtab Jahandar
    Mahtab Jahandar | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    یورس رو از کجات دراووردی ? ?

مطالب پیشنهادی