ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک نخستین تصاویر از موشک فالکون هوی را منتشر کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی فضایی اسپیس اکس اخیراً نخستین تصاویر از موشک فالکون هوی این کمپانی را منتشر کرده است؛ موشکی سنگین وزن که تازه ترین دستاورد اسپیس اکس برای سال 2018 به شمار می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی فضایی اسپیس اکس اخیراً نخستین تصاویر از موشک فالکون هوی این کمپانی را منتشر کرده است؛ موشکی سنگین وزن که تازه ترین دستاورد اسپیس اکس برای سال 2018 به شمار می رود و در حال حاضر، مراحل آماده سازی برای پرتاب در ماه ژانویه را پشت سر می گذارد.

بعد از سال ها تاخیر، این موشک قدرتمند که عملاً سه فالکون 9 را در کنار یکدیگر قرار می دهد و از یک طبقه ثانویه در بخش بالایی موشک مرکزی برخوردار است، برای پرتاب آماده شده؛ هرچند که محموله ای بسیار نامتعارف را با خود با فضا خواهد برد.

موشک فالکون هوی

مدیرعامل اسپیس اکس در حساب توییتر خود می گوید موشک فالکون هوی در حالی نخستین پرتابش را پشت سر می گذارد که اتومبیل رودستر خود وی در آن جای خواهد گرفت و موسیقی «Space Oddity» دیوید بویی را پخش می کند.

ماسک می گوید در نخستین ماموریت فالکون هوی، از 92 درصد از توانایی های این موشک برای رسیدن به مدار مریخ استفاده می شود

با این حال، موشک فالکون هوی ساخته شده تا محموله های به مراتب سنگین تری را نسبت به یک رودستر تسلا با خود به فضای خارج زمین ببرد. موتورهای 27 Merlin این موشک، نیروی رانشی معادل 5 میلیون پوند دارند و قادر به ارسال یک هواپیمای 747 به مدار زمین هستند. این میزان قدرت، فالکون هوی را به قدرتمندترین موشک حال حاضر جهان تبدیل می کند و توانایی های موشک Saturn V که فضانوردان را به ماه فرستاد و منبع الهامی برای ایلان ماسک بود را به چالش می کشد.

ماسک می گوید در نخستین ماموریت فالکون هوی، از 92 درصد از توانایی های این موشک برای رسیدن به مدار مریخ استفاده می شود و اگر همه چیز به خوبی پیش برود، باید منتظر فرود هسته های سه موشک فالکون، درست مانند بازگشت و فرود موشک های فالکون 9 روی زمین بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱ دی ۱۳۹۶

    مرلین 27 نه
    27 موتور مرلین . 3 تا 9 تا

  • حمید حبیب زاده
    حمید حبیب زاده | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

    یا خدا قدرت اول یعنی این

  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

    چقدر این بشر مخ داره وااااای.دمش گرم.نابغه کمه برای توصیفش

مطالب پیشنهادی