ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلو اورجین سامانه پرتاب New Shepard
علمی

بلو اورجین سال آینده نخستین سفینه حامل انسان خود را با به فضا می فرستد

بلو اورجین از جمله کمپانی های فضایی خصوصی است که قصد دارد در سال آینده میلادی دست کم یک ماموریت ارسال انسان به فضا را به اجرا بگذارد. شکی نیست که پرتاب مورد نظر توسط ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

بلو اورجین از جمله کمپانی های فضایی خصوصی است که قصد دارد در سال آینده میلادی دست کم یک ماموریت ارسال انسان به فضا را به اجرا بگذارد. شکی نیست که پرتاب مورد نظر توسط سامانه جدید پرتاب این کمپانی موسوم به «New Shepard» انجام خواهد گرفت.

یکی از مقامات ارشد این شرکت به تازگی اعلام کرده است که در صورت موفقیت آمیز بودن همه تست ها، نخستین پرتاب سرنشین انسانی به فضا در حدود یک سال دیگر تحقق خواهد یافت. لازم به ذکر است که چند هفته قبل کپسول فضایی بلو اورجین موسوم به «Crew Capsule 2.0» به همراه ۱۲ ماکت انسانی با موفقیت به فضا پرتاب شد. کپسول مذکور توانست پس از رسیدن به جو با موفقیت روی زمین فرود بیاید.

کپسول Crew Capsule 2.0 بلو اورجین

کمپانی تحت مالکیت جف بزوس قصد دارد که از سامانه پرتاب جدید خود و کپسول فضایی اش برای توسعه گردشگری فضایی و رساندن توریست های علاقه مند به فضا به آرزوی خود بهره ببرد.

گرچه تست های اخیر بسیار موفق آمیز بوده، اما هنوز نمی توان تاریخی قطعی را برای آغاز پرتاب های تجاری کپسول های فضایی بلو اورجین اعلام نمود. مدیر ارشد این شرکت معتقد است که آنها دست کم ۲ سال زمان نیاز دارند تا به آن نقطه برسند، گرچه ماموریت های ارسال تدارکات به ایستگاه فضایی توسط سامانه New Shepard می تواند از حدود یک سال تا یک سال و نیم دیگر آغاز شود.

کپسول Crew Capsule 2.0 بلو اورجین

بویینگ و اسپیس اکس از دیگر کمپانی های فضایی خصوص هستند که قصد دارند سال آینده و برای نخستین بار سفینه های حامل انسان را به فضا ارسال نمایند. این دو کمپانی البته افق های دورتری را برای خود ترسیم نموده اند. در شرایطی که بلو اورجین به ارسال توریست ها به مدارهای پایینی جو می اندیشد، اسپیس اکس و بویینگ در اندیشه دسترسی به ماه و مریخ هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی