ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مجیک لیپ بالاخره از عینک واقعیت افزوده خود رونمایی کرد

از زمانی که شرکت مجیک لیپ شروع به جنجال سازی خبری پیرامون سیستم واقعیت افزوده خود کرد بیش از ۳ سال می گذرد و حالا امروز این شرکت از محصول خود با نام مجیک لیپ ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

از زمانی که شرکت مجیک لیپ شروع به جنجال سازی خبری پیرامون سیستم واقعیت افزوده خود کرد بیش از ۳ سال می گذرد و حالا امروز این شرکت از محصول خود با نام مجیک لیپ وان بالاخره رونمایی کامل کرد.

مجیک لیپ وان شامل یک عینک واقعیت افزوده با نام لایت پک و یک جفت کنترلر دستی می شود. گفته می شود که داده های متنوعی نظیر صدا، حرکات دست و سر و حتی حرکات چشم نیز توسط این سیستم دریافت و پذیرفته می شود و می تواند اشیای واقعی را به صورت ثابت روی محیط قرا دهد. مثلا می توانید یک تلویزیون روبروی تخت خودتان روی دیوار اتاق ایجاد کنید و این تلویزیون همیشه آن جا باشد.

کیت توسعه این محصول قرار است که اوایل سال آینده میلادی در اختیار توسعه دهندگان قرار گیرد و محصول نهایی نیز طی سال ۲۰۱۸ به بازار ارائه خواهد شد. کمپانی مجیک لیپ اما تنها وبسایت رولینگ استون را برای تست این فناوری به شرکت خود دعوت کرده ولی آنطور که از گزارش این سایت بر می آید، گویا مجیک لیپ هیچ مشکلی در ارائه فناوری واقعیت افزوده در ابعاد یک عینک کوچک نداشته است.

پیشتر شایعه شده بود که مجیک لیپ مشکلات فنی بسیاری را تجربه می کند و شاید محصول نهایی آنطور که می خواهند از آب در نیاید اما رولینگ استون در گزارش خود از عدم مشاهده هر گونه کندی و پارگی تصویر گفته حتی در حالت راه رفتن و فاصله گرفتن از اشیای مجازی افزوده شده به محیط واقعی.

به گفته این وبسایت، مجیک لیپ می خواهد عینک های خود را در دو سایز برای صورت های مختلف ارائه دهد. گویا می توان لنزهای مخصوص طبی را نیز برای مدل ها در نظر گرفت. لایت پک اما خودش به یک پد کامپیوتری متصل می شود تا قدرتش را تامین کند. آبوویتز، موسس مجیک لیپ می گوید این پد از لحاظ قدرت با مک بوک پرو یا لپ تاپ Alienware برابری می کند و کارت گرافیک مخصوص خود را دارد.

یک واحد کامپیوتری ضعیف تر هم در خود عینک قرار گرفته که فعالیت های ساده تر نظیر قابلیت یادگیری ماشینی و شناسایی جهان اطراف را عهده دار است. روی عینک چهار میکروفون داخلی و حداقل ۶ دوربین بیرونی وجود دارد و مشابه هولولنز مایکروسافت اسپیکرهای داخلی نیز برای آن در نظر گرفته شده.

هنوز در مورد تاریخ عرضه و قیمت این دستگاه چیزی نمی دانیم ولی آبوویتز گفته که سال ۲۰۱۸ زمان عرضه مجیک لیپ وان است ولی وعده های آبوویتز چندان قابل اطمینان نیستند چون کیت توسعه این محصول نیز قرار بود سال ۲۰۱۵ از راه برسد. اما خوشبختانه حالا برای اولین بار شاهد نمایش عمومی از عینک واقعیت افزوده این شرکت هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yaser ansari
    yaser ansari | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

    یه ویدیو ازش دیدم دهنم باز موند عالیه اگه هنونطور باشه

مطالب پیشنهادی