ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی بر ویژگی های هیوندای اکسنت 2018 در آستانه عرضه به بازار

هیوندای برای سال 2018 مدل اکسنت را تحت بازنگری کامل قرار داد تا این محصول در بازاری که کراس اوور ها پادشاهان جدیدش هستند با نفس هایی تازه قدم بردارد. در ادامه به بررسی مهم ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

هیوندای برای سال 2018 مدل اکسنت را تحت بازنگری کامل قرار داد تا این محصول در بازاری که کراس اوور ها پادشاهان جدیدش هستند با نفس هایی تازه قدم بردارد. در ادامه به بررسی مهم ترین ویژگی های اکسنت خواهیم پرداخت:

فرم، طراحی و ابعاد جدید بدنه

اکسنت 2018 تنها به صورت سدان 4 درب ارائه می شود؛ اما برای خریداران کانادایی گزینه هاچ بک هم تدارک دیده شده. نسخه قبلی این خودرو از طراحی ساده و کسل کننده ای رنج می برد که هیوندای به خوبی این مورد را در نسخه 2018 اصلاح کرده است. بدین ترتیب طراحی اکسنت جدید هم اکنون بالغ تر به نظر می رسد و حس ارزان قیمت بودن این چنین خودرویی را کاهش داده است.

تریم های بالا و فول آپشن به چراغ های ال ای دی، رینگ های 17 اینچی و المان های کروم مجهز هستند. بکارگیری طراحی جدید موجب دگرگونی ابعاد اکسنت، در جهت مثبت، شده بطوریکه طول و پهنای بیشتر مدل جدید فضای کابین دلبازتری در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد. اگر چه فضای صندوق بار مانند گذشته 387 لیتر است.

کابین پیشرفته تر

بزرگترین تغییر صورت گرفته در زمینه امکانات و آپشن ها وجود دوربین عقب به صورت استاندارد است؛ در نسخه های پر آپشن تر تجهیزاتی نظیر تهویه هوای اتوماتیک و سامانه ترمز اضطراری هم در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

اپل کارپلی و اندروید اتو در کنار صفحه نمایش ارتقا یافته 5 اینچی به صورت پایه، 7 اینچی به صورت آپشنال، از دیگر امکانات رفاهی جدید در نظر گرفته شده برای اکسنت جدید هستند که برای خودرویی در این کلاس قابل تقدیر است. نسخه مخصوص بازار کانادا از فرمان گرم شونده و صندلی اسپرت دو رنگ هم بهره می برد.

طراحی کابین کاملا مطابق با زبان طراحی محصولات جدید هیوندای صورت پذیرفته، بنابراین انتظار سورپرایز خاصی نداشته باشید. ارگونومی کابین و چینش ادوات هم مناسب به نظر می رسد.

در اکثر نقاط کابین از پلاستیک سفت استفاده شده است، اما نحوه مونتاژ این قطعات به شکلی انجام شده که حس بد ناشی از متریال بکار رفته در کابین را کاهش می دهد. بدین ترتیب قرار گرفتن در کابین اکسنت جدید دیگر مثل قبل زجر آور نیست.

پیشرانه و دینامیک رانندگی

برای اکسنت تنها یک پیشرانه در نظر گرفته شده که کاملا جوابگوی نیاز های این خودرو است است. 130 اسب بخار قدرت و 161 نیوتن متر گشتاور تولیدی توسط پیشرانه 1.6 لیتری مشترک با نسل قبل است،این نیرو به وسیله جعبه دنده 6 سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. خروجی پیشرانه اکسنت کاملا مناسب این کلاس به نظر می رسد و آمار و ارقام مربوط به عملکرد اکسنت نیز مشابه با هوندا فیت و بیشتر از تویوتا یاریس است.

در چنین سطحی از کلاس اتومبیل نباید انتظار دینامیک جذاب و پر هیجان در حین رانندگی داشت. اکسنت جدید تمام نیازهای روزمره صاحبانش را تامین خواهد کرد، بدون اینکه دردسر چندانی ایجاد کند.

در مقایسه با اکسنت قبلی فرمان پذیری و تعلیق خودرو بهبود یافته و دقیق تر شده اند. حالت اسپرتی هم تعبیه شده که واکنش خودرو به فشردن پدال گاز را اندکی بهبود می بخشد.

مصرف سوخت و قیمت

مصرف سوخت اکسنت جدید مجهز به دنده اتوماتیک، به صورت ترکیبی 7.3 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده که گویای 7 درصد پیشرفت نسبت به گذشته است.

از قیمت اکسنت 2018 همچنان سخنی به میان نیامده اما میتوان پیش بینی کرد که افزایش قیمت چندانی گریبان این خودرو را نگیرد. قیمت اکسنت 2017 در آمریکا از 15 هزار دلار شروع شده و در نسخه فول کمی فراتر از 17 هزار دلار می رود.

در ایران نیز نمونه های 2017 و مونتاژی هیوندای اکسنت که توسط کرمان موتور در بازار عرضه می شوند، در حدود 94 الی 97 میلیون تومان قیمت دارند و به نظر می رسد که در صورت عرضه مدل 2018 شاهد افزایش این قیمت به رقمی بیش از یکصد میلیون تومان باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱ دی ۱۳۹۶

    میانرده یه شرکت معمولی نه لوکس تو ایران میشه لوکس بازار
    خداااااااااااااااااااااااااا

  • محمد
    محمد | ۱ دی ۱۳۹۶

    خیلی هم خوب
    ینی بد
    خوب برای اونا
    بد برای ما
    تو آمریکا میانگین درآمد سالیانه 50 هزار دلاره
    تو ایران یه کارمند با سی سال سابقه 10 هزار دلاره
    قانون احتمالات تو ایران تبدیل به قانون محالات میشه

  • H@m€D
    H@m€D | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

    خیلی تر و تمیز در اومده.با این وضعیت تو رده قیمتی الانترا میاد میشینه

    • amir
      amir | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

      الانترا شده 180 میلیون تومن

      • H@m€D
        H@m€D | ۳۰ آذر ۱۳۹۶

        اینم تا 130 راحت میاد

مطالب پیشنهادی