ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فریب قابلیت تشخیص چهره ویندوز 10
تکنولوژی

فریب آسان نسخه جدید سامانه تشخیص چهره ویندوز ۱۰ به وسیله یک عکس

آن طور که از شواهد امر بر می آید، سامانه جدید تشخیص چهره ویندوز 10 موسوم به «Windows Hello» هنوز آن چنان که باید امن نیست. چرا که در برخی دستگاه ها و علی رقم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

آن طور که از شواهد امر بر می آید، سامانه جدید تشخیص چهره ویندوز 10 موسوم به «Windows Hello» هنوز آن چنان که باید امن نیست. چرا که در برخی دستگاه ها و علی رقم آپدیت ویندوز به آخرین نسخه همچنان می توان به کمک یک عکس به سادگی آن را فریب داد.

گروه امنیتی آلمانی «SYSS» در گذشته نسخه های قدیمی تر این سامانه را با عکسی پرینت شده فریب داده بودند، اما تصور می شد نسخه جدید آن روی جدیدترین آپدیت ویندوز 10 به این سادگی شکست نخورد. حال این تیم ویدیویی را در فضای مجازی منتشر کرده اند که نشان می دهد می توان با یک عکس قفل یک دستگاه سرفس پروی ۴ را که مجهز به ویندوز ۱۰ نسخه «Anniversary Update» است را هم فریب داد.

مشکل اینجاست که قابلیت امنیتی «anti-spoofing» در نسخه جدید سامانه Windows Hello روی ویندوزهای قدیمی تر عملاً بلا استفاده است. ضمن این که بسیاری از لپ تاپ های مدرن موجود در بازار از قابلیت مذکور پشتیبانی نمی کنند، بنابراین شما همچنان می توانید با کمک یک پرینتر از سد امنیتی ویندوز 10 عبور نمایید.

متخصصین امنیتی به کسانی که ویندوز دستگاه خود را به آخرین نسخه «Fall Creators» به روز رسانی کرده اند توصیه می کنند که بار دیگر به بخش تنظیمات Windows Hello مراجعه نموده و همه چیز را از نو بازسازی نمایند و از این طریق از عملکرد صحیح قابلیت anti-spoofing اطمینان حاصل نمایند. البته همان طور که پیش تر گفتیم، این ویژگی تنها زمانی واقعاً به کار خواهد آمد که سخت افزار شما از آن پشتیبانی نماید.

نکته قابل ذکر آن است که یک عکس معمولی نمی تواند سامانه تشخیص چهره ویندوز 10 را گول بزند، بلکه نیاز است به کمک دوربین مادون قرمز از چهره فرد تصویری واضح تهیه شود. از این طریق برخی دیگر از سیستم های تشخیص چهره مثل Face ID یا آن نمونه ای که در موبایل گلکسی S8 سامسونگ به کار رفته را نیز می توان فریب داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • a_041
    a_041 | ۱ دی ۱۳۹۶

    تو تیتر نوشتین فریب آسان کل متن به جز قسمت آخرش حرف از راحت بودن فریب ویندوز هلو نوشتین بعد یه تیکه آخرش گفتین :«نکته قابل ذکر آن است که یک عکس معمولی نمی تواند سامانه تشخیص چهره ویندوز 10 را گول بزند، بلکه نیاز است به کمک دوربین مادون قرمز از چهره فرد تصویری واضح تهیه شود.» !!! این به نظرتون فریب آسانه؟

    • محمد
      محمد | ۱ دی ۱۳۹۶

      ?

    • omid ashoori
      omid ashoori | ۱ دی ۱۳۹۶

      دیجیاتو فقط از محصولات سامسونگ بیش از حد حمایت میکنه من یادمه پارسال نوت7 هرروز میترکید دیجیاتو سنگ سامسونگو به دل میزد و از سامسونگ دفاع داری میکرد..

مطالب پیشنهادی