ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل هوآوی میت 10 بازار آمریکا
تکنولوژی

ماموریت غیر ممکن هوآوی در رقابت با اپل و سامسونگ در بازار آمریکا

هوآوی به عنوان سومین موبایل ساز بزرگ دنیا در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، اما وقتی به بازار آمریکا نگاه می کنید این سامسونگ و اپل هستند که تقریباً تمام سهم را از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

هوآوی به عنوان سومین موبایل ساز بزرگ دنیا در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، اما وقتی به بازار آمریکا نگاه می کنید این سامسونگ و اپل هستند که تقریباً تمام سهم را از آن خود کرده اند و بقیه تنها سهم هایی ناچیز در اختیار دارند.

حال موبایل ساز بزرگ چینی قصد دارد سلطه دو قطبی سامسونگ-اپل را در آن سوی آب ها بشکند و خود را به جایگاهی بالاتر از سومی بکشاند. ماموریتی که دست کم در بازار آمریکا تا حدودی غیر ممکن به نظر می رسد.

ممکن یا محال، هوآوی نقشه بزرگ خود را آغاز کرده و نخستین مهره اش در این نبرد جدید را به میدان فرستاده. آیا فبلت میت 10 شروع مجدد خوبی برای برند چینی خواهد بود؟

تحلیلگران بازار در این خصوص چندان خوشبین نیستند. مسئله این نیست که هوآوی توانایی آن را دارد یا نه. بیشتر باید پرسید که آیا راهی وجود دارد تا آمریکایی ها از اپل و سامسونگ دل بکنند؟ مدیرعامل هوآوی معتقد است که می شود با سلاح قیمت وارد نبردی موثر شد. ریچارد یو در این باره می گوید:

«اگر چند صد دلار پایین تر بیایید بازار شکل کاملاً متفاوتی به خود می گیرد. تعداد قابل توجهی از کاربران هستند که پرداخت ماهیانه ۳۰ تا ۴۰ دلار برایشان دشوار است، در حالی که می توانند به راحتی ماهی ۱۰ تا ۲۰ دلار را برای حق اشتراک استفاده از موبایل و خدمات اپراتور پرداخت نمایند.»

موبایل هوآوی میت 10

برای آن که بفهمیم این استراتژی تا چه حد موثر خواهد بود، نیاز است تا زمان عرضه دو موبایل میت 10 و میت 10 پرو از طریق اوپراتورهای آمریکایی منتظر بمانیم و ببینیم نحوه قیمت گذاری و واکنش کاربران به آن چگونه خواهد بود.

باید پذیرفت که فبلت پرچمدار هوآوی از برخی جهات چون ظرفیت باتری در میان هم رده های خود دست بالاتر را دارد. دوربین پشتی دوگانه آن را هم تنها می بایست با آیفون X و گلکسی نوت 8 سامسونگ مقایسه نمود. این گجت همه ابزارها برای رقابت را دارد، اما نبرد برندها همیشه وابسته به سخت افزار قدرتمند و طراحی زیبا نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۴ دی ۱۳۹۶

    بدون شک همین الان در همین تاریخ حداقل از سامسونگ بهتره حتی پرچمداراش و میان رده هاش واقعا سامسونگ داره دست و پا میزنه و هرچی در چنته داره داره رو میکنه اپل هم که خاصه اما خالق نیست هواوی واقعا داره تبدیل به خالق میشه و خاص خودش هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی