ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رکورد تازه مرسدس بنز؛ شکستن مرز بازدهی 50 درصدی در پیشرانه های فرمول یک

تیم فرمول یک مرسدس بنز چند سالی است که بر F1 حکم رانی می کند و از زمانی که فدراسیون مسابقات فرمول وان تیم ها را مجبور به استفاده از موتور های 1.6 لیتری V6 ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

تیم فرمول یک مرسدس بنز چند سالی است که بر F1 حکم رانی می کند و از زمانی که فدراسیون مسابقات فرمول وان تیم ها را مجبور به استفاده از موتور های 1.6 لیتری V6 سوپرشارژر هیبریدی کرده است، هیچ شرکتی پای رقابت با مرسدس را نداشته است.

چهار قهرمانی پشت سر هم آن هم با کسب رتبه های اول و دوم هر دو راننده مرسدس بنز در سه مسابقه از چهار مسابقه قهرمانی نشان از حاکمیت کامل مرسدس در مسابقات فرمول وان است.

قسمتی از این موفقیت به راننده و قسمتی دیگر به خودرو متکی است. با این حال مرسدس می‌خواهد باز هم خود را برای قهرمانی دیگر آماده کند و خودرو قوی تری در اختیار راننده های خود قرار دهد.

مهندسان مرسدسبنز ادعا کرده اند که، خودرو فصل جدید توانی برابر 1000 اسب بخار خواهد داشت که واقعا دیوانه وار خواهد بود.

طبق گفته های آقای Andy Cowell (رئیس بخش توسعه موتور های مرسدس بنز) تا به اینجا کار تیم مهندسی ما توانسته اند به قدرت 900 اسب بخاری برسند، به احتمال قوی امسال ما این میزان را به 1000 اسب بخار افزایش خواهیم داد، اگر برای فصل آینده آماده نشود فصل بعدی از آن استفاده خواهیم کرد به هر حال ما به این میزان نزدیک هستیم.

مرسدس بنز

شاید جالب باشد که بدانید، بازدهی گرمای موتورهای احتراق داخلی عادی به ندرت از 35 درصد فراتر می رود، اما در سال جاری مرسدس با معرفی پراژکت وان برای اولین بار توانست به بازده 51 درصدی در موتور های درون سوز دست پیدا کند که خود امری مهم در پیشرفت بهینه سازی این موتور ها است.

افزایش بازدهی گرمایی موتور ها از هنگامی برای شرکت ها مهم شد که محدودیتی در مصرف سوخت خودرو های فرمول یک در هر ساعت ایجاد شد.

بازدهی بیش از 50 درصد که مرسدس بنز روی Dyno به آن دست پیدا کرده است باید دید چگونه می توانند آن را در یک مسابقه عملی کنند.

در واقع اصلی ترین چالش روبرو این شرکت حضور این موتور در میدان مسابقه است که باید فشار بسیار زیاد تری نسبت به Dyno را تحمل کند.

همچنین وی اینگونه ادامه داد: ما این زمستان را وقت داریم تا بتوانیم موتور خودمان را بالانس کرده و کارکرد آن را از هر لحاظ مورد ارزیابی قرار دهیم.

رکورد های Dyno با رکورد های ثبت شده روی آسفالت با هم تفاوت خواهند داشت که از شرایط آیرودینامیکی تا محیطی روی آن اثر خواهد کرد. باید صبر کرد و دید مهندسین مرسدس بنز چه چیزی در چنته خود دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • opda511
    opda511 | ۲ دی ۱۳۹۶

    مرسدس و دیگر هیچ

  • H@m€D
    H@m€D | ۲ دی ۱۳۹۶

    فقط تکنولوژی

  • Roger
    Roger | ۲ دی ۱۳۹۶

    ابهت داره مرسدس

مطالب پیشنهادی