ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انویدیا
تکنولوژی

انویدیا عرضه درایورهای 32 بیتی کارت های گرافیک را متوقف می کند

موج کنار گذاشتن برنامه های 32 بیتی که اپل و گوگل را نیز با خود همراه کرده، حالا به انویدیا رسیده. این کمپانی به تازگی در صفحه پشتیبانی سایت خود اعلام کرده که به زودی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

موج کنار گذاشتن برنامه های 32 بیتی که اپل و گوگل را نیز با خود همراه کرده، حالا به انویدیا رسیده. این کمپانی به تازگی در صفحه پشتیبانی سایت خود اعلام کرده که به زودی عرضه درایورهای جدید کارت گرافیک برای سیستم عامل های 32 بیتی را متوقف خواهد کرد.

انویدیا این مسئله را پس از ارائه نسخه 388.71 درایور کارت های گرافیک جی فورس اعلام کرده. بر این اساس مشخص شده که نسخه 390، آخرین درایور عرضه شده برای سیستم عامل های 32 بیتی خواهد بود. بنا بر گزارش ها به نظر می رسد این نسخه در دی تا بهمن سال جاری عرضه شود.

انویدیا همچنین اعلام کرده برای نسخه 32 بیتی تنها مشکلات امنیتی احتمالی، آن هم فقط تا یک سال آینده رفع خواهد شد و هیچ بهبود، بهینه سازی یا قابلیت جدیدی با این درایورها عرضه نخواهد شد.

بر اساس اعلام این کمپانی تغییرات جدید شامل درایورهای ارائه شده برای نسخه های 32 بیتی سیستم عامل های ویندوز 7، 8، 8.1 و 10، لینوکس و FreeBSD خواهد بود. طبیعتاً این مسئله شامل تمامی کاربرانی که روی کامپیوتر بهره مند از سخت افزار 64 بیتی خود، نسخه ای 32 بیتی از سیستم عامل های مذکور را نصب کرده اند نیز می شود.

از آنجایی که نرم افزار های 16 بیتی روی سیستم عامل های 64 بیتی قابلیت اجرا ندارند، بسیاری از کاربران برای این منظور از نسخه های 32 بیتی سیستم عامل ها استفاده می کنند. بدین ترتیب تصمیم اخیر انویدیا می تواند این گروه از کاربران را تحت تأثیر قرار دهد.

گوگل و اپل نیز در آینده نزدیک به پشتیبانی از برنامه های 32 بیتی خاتمه خواهند داد

پیش از این اپل نیز اعلام نموده بود که از ابتدای سال 2018 (11 دی ماه سال جاری)، تمامی اپ های جدید سیستم عامل مک او اس باید از پردازش 64 بیتی پشتیبانی کنند. البته توسعه دهندگانی که قبلاً اپ های 32 بیتی خود را در اپ استور مک قرار داده اند، همچنان تا ماه ژوئن سال 2018 (خرداد تا تیر سال 97) فرصت دارند نسخه های 64 بیتی اپ های خود را ارائه کنند. همچنین گوگل اعلام کرده بود که از مرداد ماه سال 1398 تنها به اپلیکیشن های 64 بیتی اجازه انتشار در گوگل پلی را خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • | ۳ دی ۱۳۹۶

    پس باید با این حساب ویندوز هم نسخه 32 بیتی دیگه نزنه!!!! این که دلیل نمیشه

  • mehdi
    mehdi | ۳ دی ۱۳۹۶

    دیگه واقعا لازم هم نبود بده فکر نکنم ازین به بعد اصلا هیچ بازی روی ۳۲ بیتی جواب بده دیگه همشون حداقل ۴ تا ۶ گیگ رم رو میخوان

مطالب پیشنهادی