ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

توقف تولید به دلیل عدم رعایت استاندارد؛ از پراید و پژو پارس تا بسترن و هیوندای

سازمان استاندارد کشور امروز در خبری از عدم تطابق استاندارد حدود 25 نمونه از خودروهای تولیدی و مونتاژی کشور با قوانین جدید استاندارد خبر داد و توقف تولید تمامی آن ها را از اول دی ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

سازمان استاندارد کشور امروز در خبری از عدم تطابق استاندارد حدود 25 نمونه از خودروهای تولیدی و مونتاژی کشور با قوانین جدید استاندارد خبر داد و توقف تولید تمامی آن ها را از اول دی ماه اعلام نمود.

خودروهای مذکور بسیار متنوع اند و طیف بسیار وسیعی از انواع پراید، پژو پارس با موتور XUM، بسترن B50، تا چری و آریو و حتی هیوندای i10 را نیز شامل می شوند.

این درحالیست که نام برخی دیگر از خودروهای قدیمی تولید داخل نظیر پژو 405، پژو 206، سمند و حتی وانت زامیاد در فهرست خودروهای غیر استاندارد دیده نمی شود و گویا تمامی این پیرمردهای فرتوت صنعت خودرو هنوز یارای پشت سر گذاشتن تازه ترین قوانین کشور را دارند.

از این رو به نظر نمی رسد در مجموع مشکل خاصی در مورد تولید سایر خودروهای ظاهرا غیر استاندارد نیز وجود داشته باشد و احتمالا شرکت های مربوطه پس از رایزنی با سازمان و استاندارد و اعمال کمی تغییرات، بار دیگر مجوز تولید را دریافت خواهند کرد.

تولید خودرو

در واقع در میان تمام خودروهای موجود در کشور، تنها پراید بود که شائبه توقف تولیدش از اواخر امسال وجود داشت، اما این موضوع نیز ظاهرا با مخالفت برخی مسئولان و نمایندگان مجلس مواجه شد که خواستار معرفی خودرو جایگزین اقتصادی برای پراید پیش از توقف خط تولید آن شده بودند.

تمام این موارد در حالی مطرح می شود که اساسا معیار سازمان استاندارد در مورد مردود دانستن چنین خودروهای مشخص نیست و جا دارد این سازمان با ذکر جزییات فنی اعلام نماید که خودرویی مانند وانت زامیاد بر چه اساسی استاندارد تر از هیوندای i10 اعلام شده است؟

شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده هیوندای در ایران در واکنش به این خبر اعلام کرده است که تاکنون هیچ ابلاغیه ای در مورد غیر استاندارد بودن هیوندای i10 به این شرکت اعلام نشده است و از این رو خبر منتشر شده توسط سازمان استاندارد پر ابهام و غیر قابل استناد به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • | ۴ دی ۱۳۹۶

    نه تنها پراید
    بلکه همه خودروهای قدیمی باید جمع بشن
    چون همشون علاوه بر غیر استاندارد بودن و ....
    یه کلام اشغالن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی