ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چارگون به دنبال ارائه راهکار برای دولت الکترونیک

هفتمین گردهمایی سالانه مشتریان شرکت «چارگون» دوم دی ماه در برج میلاد برگزار شد؛ رویدادی که در آن چند راهکار نرم‌افزاری جدید برای کسب‌وکارها و سازمان‌های دولتی معرفی شد اما یکی از تمرکزهای اصلی آن ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

هفتمین گردهمایی سالانه مشتریان شرکت «چارگون» دوم دی ماه در برج میلاد برگزار شد؛ رویدادی که در آن چند راهکار نرم‌افزاری جدید برای کسب‌وکارها و سازمان‌های دولتی معرفی شد اما یکی از تمرکزهای اصلی آن بر روی آمادگی مردم جهت دریافت خدمات از نهادهای دولتی و تحقق دولت الکترونیک بود.

«فرزاد رحمانی»، مدیرعامل چارگون در این رویداد علاوه بر دستاوردهای سالانه، به سراغ سند چشم انداز سال ۱۴۰۴ رفت و عنوان کرد که این سند اهدافی مانند توسعه اقتصادی، رفاهی، توزیع عادلانه امکانات عمومی و افزایش رفاه عمومی را در بر می‌گیرد که برای رسیدن به آنها باید تلاش کرد.

رحمانی در رابطه با نقش چارگون در تحقق این رویکرد گفت: «شرکت چارگون به سهم خود و با تناسب فرصت و اعتمادی که بیش از ۱۴۰۰ نهاد، سازمان، وزارت‌خانه و شرکت خصوصی در اختیار او قرار داده است، تلاش می‌کند تا وظیفه و تعهد خود در سرآمدی کشور را به خوبی انجام دهد و از فرصت‌های پیش‌رو برای هم‌افزایی و جلب مشارکت‌های عمومی در زمینه توسعه فنی و مسئولیت‌های اجتماعی استفاده کند.»

چارگون

مدیرعامل چارگون در نشست‌خبری با اصحاب رسانه نیز عنوان کرد که هنوز در کشور ما بعضی از افراد ملزم می‌شوند تا به تهران سفر کنند و برای دریافت یک نامه، به ادارات مراجعه کنند و این یکی از مسائلی است که باید در پی حل کردن آن باشیم. وی در پاسخ به پرسش دیجیاتو، مبنی بر اینکه چه زمان می‌توانیم یک دولت الکترونیک واقعی داشته باشیم گفت:

«این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد. با وجود اینکه تجربه استارتاپ‌ها نشان می‌دهد شهروندان ما آمادگی استقبال از چنین سرویس‌هایی را دارند، کشور ما در جایگاه مناسبی نیست. راه رسیدن به دولت الکترونیک، ابتدا باید در اولویت مدیران مجموعه‌ها باشد و لزوم یکپارچگی در این شرایط بسیار بالاست.

نمی‌توان زمانی مشخص کرد اما در سال‌های گذشته اتفاقات بسیار خوبی در این راستا افتاده که یکی از آنها افزایش ظرفیت پهنای باند موبایل در کشور است و امروز دیگر نمی‌توانیم بگوییم مشکل زیرساخت داریم. اکنون باید دید یکپارچه‌تری داشت و نهادهای دولتی هماهنگی بیشتری با هم پیدا کنند. ضعف در همین قسمت است؛ گاهی تشریفات زیادی لازم است تا مدیران یک وزارت‌خانه با سازمان و نهاد دولتی دیگری جلسه‌ داشته باشند.»

شرکت چارگون در همین رویداد از نرم‌افزارهای «تابلوی اعلانات» و «پیشخوان ارباب رجوع» به عنوان بخشی از راهکارهای خود در حوزه اتوماسیون اداری رونمایی کرد. به گفته مدیران چارگون، تابلوی اعلانات برای پوشش رویدادهای داخلی سازمان و ارائه خدمات به کارکنان و حتی ارباب رجوع‌ها خارج از سازمان طراحی و ارائه شده است.

نرم‌افزار پیشخوان ارباب رجوع نیز ‌محصولی است که در سطح ملی می‌تواند به بوروکراسی‌های موجود اداری پایان دهد. این نرم‌افزار با قابلیت اطلاع‌رسانی دقیق به مراجعین از روند ثبت و پیگیری مکتوباتشان در ادارات و سازمان‌های مختلف می‌تواند مفهوم تکریم ارباب رجوع را در کشور پیاده‌سازی کند و گامی به سوی دولت الکترونیکی باشد.

محصول دیگری که چارگون در نشست سالانه خود معرفی کرد، «زاگرس» نام داشت که شامل معماری جدید مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه» برای ارائه ‌بستری امن‌تر،‌ چابک‌تر، پایدارتر و بهینه‌تر به مشتریان است. مدیرعامل چارگون در رابطه با این معماری گفت: «معماری زاگرس، یکی از بزرگترین پروژه‌هایی است که تا کنون انجام داده‌ایم که توسعه نرم‌افزار را ساده‌تر و امنیت آن را بالاتر خواهد برد. در واقع به این شکل فاصله اراده برای ساخت یک نرم‌افزار تا تولید آن کاهش بسیاری خواهد یافت در حالی که از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است.»

«شاهین طبری»، رییس هیات مدیره چارگون نیز گزارشی از فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی چارگون ارائه داد. او به تشکیل گروه «همیاران بحران» از سوی موسسه خیریه همگام و چند موسسه نیکوکاری دیگر برای مشارکت در اسکان موقت و دائمی زلزله‌زدگان کرمانشاه و برگزاری رویداد «توان تک» با هدف توانمندسازی توانیابان برای بکارگیری فناوری و اشتغالزایی اشاره کرد: «تاکید بر گردهمایی توان‌یابان و کارآفرینان عرصه فناوری و کسب و کارهای نوین، ‌تجربه موفقی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بود که با همراهی بزرگترین برندها و شرکت‌های فعال فناوری در موسسه خیریه رعد برگزار شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی