ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین در ۵ سال اخیر ۱۳ هزار وبسایت را مسدود کرده است

به گزارش رویترز چین از آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی بالغ بر ۱۳ هزار وبسایت را به خاطر نقض قوانین مسدود کرده است و آنطور که خبرگزاری رسمی این کشور، شین هوا اعلام کرده طیف وسیعی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

به گزارش رویترز چین از آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی بالغ بر ۱۳ هزار وبسایت را به خاطر نقض قوانین مسدود کرده است و آنطور که خبرگزاری رسمی این کشور، شین هوا اعلام کرده طیف وسیعی از مردم با این دست اقدامات دولت برای پاکسازی فضای مجازی موافق هستند.

در اینجا بد نیست اشاره کنیم از ۵ سال پیش که شی جین پینگ پست ریاست جمهوری چین را در اختیار گرفت کنترل دولت بر اینترنت این کشور سخت تر از گذشته شد که این امر مورد انتقاد بسیاری از صاحب نظران در این کشور قرار گرفت.

دولت چین اما در واکنش به این مساله اظهار داشته که تمامی کشورها در دنیا برای اینترنت قانونگذاری می کنند و قوانین اینترنتی در خاک چین نیز با هدف بهبود امنیت ملی و همچنین ثبات اجتماعی و پیشگیری از اشاعه و پخش محتوای مستهجن و همچنین خشن وضع شده اند.

سانسور اینترنت در چین

از همین رو علاوه بر سیزده هزار وبسایتی که طی دو سال گذشته در چین مسدود شده اند تقریبا ده میلیون اکانت نیز توسط خود وبسایت ها بسته شدند. البته شین هوا جزئیات زیادی دراینباره ارائه نکرده اما حساب های کاربری مسدود شده عموما در شبکه های اجتماعی بوده اند.

شین هوا در همین رابطه گفته که امنیت اینترنت در زمره نگرانی ها و مسایل مهم مدنظر حزب حاکم است و صلح و ثبات پایدار، توسعه اجتماعی و اقتصادی و همچنین خواست جمعی مردم نیز در گرو همین مساله است.

این خبرگزاری در گزارش خود ذکر کرده بالغ بر ۹۰ درصد از افرادی که این تحقیق رویشان انجام شده از تلاش های دولت برای مدیریت اینترنت تجلیل کرده اند و ۶۳.۵ درصد از آنها نیز باور دارند که در سال های اخیر محتوای مضر در اینترنت داخلی شان کاهشی چشم گیر داشته است.

گفتنی است در همین بازه زمانی مقامات چینی از جمله اداره فضای سایبری آن بالغ بر ۲۲۰۰ اپراتور وبسایت مختلف را برای ارائه پاره ای توضیحات فراخوانده اند.

در گزارش شین هوا همچنین آمده است که ظرف پنج سال اخیر بیش از ده میلیون نفر از مردمی که با استفاده از اسامی جعلی اقدام به ثبت نام در فضای مجازی کرده اند نیز اکانت های خود را از دست داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ دی ۱۳۹۶

    تو اعدام و تقلب و دیکتاتوری اجناس بی کیفیت داریم شونه به شونه چین جلو میریم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی