ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کریسمس 2018 در ایستگاه فضایی بین المللی چگونه سپری شد

دیروز 4 دی ماه مسیحیان سراسر جهان کریسمس را جشن گرفتند و فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی نیز در ارتفاع 400 کیلومتری از سطح زمین در این میان مستثنی نبودند. این فضانوردان با خانواده خود ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

دیروز 4 دی ماه مسیحیان سراسر جهان کریسمس را جشن گرفتند و فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی نیز در ارتفاع 400 کیلومتری از سطح زمین در این میان مستثنی نبودند. این فضانوردان با خانواده خود صحبت کردند و هدایای دریافتی از آنها را باز کردند. جالب تر اینکه حتی یک درخت کریسمس نیز در ایستگاه داشتند. در نهایت هم  در یک اکران ویژه به تماشای فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» نشستند.

در حال حاضر سه فضانورد «جویی آکابا»، «مارک وانده هِی» و «اسکات تینگل» در ایستگاه هستند. فضانوردان نیز در زمان کریسمس در تعطیلات خود به سر می برند.

البته از آنجاییکه بابا نوئل به سختی می تواند با گوزن های خود هدایای کریسمس را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد (گوزن های او باید با سرعت 28 هزار کیلومتر در ساعت همگام با ایستگاه پرواز کنند و متأسفانه هوایی هم برای تنفس در اختیار ندارند)، هدایا به همراه سه فضانورد جدید ارسال شده اند. می توانید ویدیویی از جشن های کریسمس برگزار شده در سال های قبل در این ایستگاه را مشاهده نمایید:

شکاپلروف در روز 25 آذر، دقیقاً یک روز پیش از آنکه «نوریشیگ کانای» و «اسکات تینگل» از قزاقستان به فضا ارسال شوند، گفته بود: «ما بسته ها و هدایایی از دوستان و خانواده هایمان را داریم».

بسته هایی که برای خدمه آمریکایی ارسال شده تاریخ باز شدنشان 25 دسامبر (4 دی ماه، روز کریسمس) ذکر شده است، در حالی که بسته های خدمه روسی باید در 31 دسامبر (10 دی ماه) باز شوند (در روسیه هدایای کریسمس در روز 31 دسامبر باز می شوند).

شکاپلروف همچنین گفته بود: «ما همین الان یک درخت کریسمس داریم و یک درخت جدید هم به زودی به ایستگاه می رسد». البته از آنجایی که در فضا جاذبه وجود ندارد، کادو ها از درخت آویزان نیستند. در واقع دقیقاً نمی توان گفت آنها رو به پایین قرار گرفته اند یا رو به بالا!

مسافران سفر سی ام به ایستگاه فضایی بین المللی که در سال 2012 کریسمس را جشن گرفتند.

پس از باز کردن هدایای دیروز، فضانوردان در کنار هم وعده غذایی ویژه ای را میل کردند. البته محتویات شام کریسمس آنها (سفر پنجاه و چهارم) فاش نشده. در سال گذشته فضا نوردان سفر پنجاهم به ایستگاه، بوقلمون، نان ذرت، شیرینی های زنجبیلی و کاکائوی داغ را همزمان با جشن کریسمس میل کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی