ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آئودی E-Tron در راه تولید انبوه؛ مفهومی برای زندگی در سال 2022

احتمالا شما نیز نقش آفرینی یک نمونه برقی و آینده نگر از محصولات آئودی در فیلم علمی تخیلی I ROBOT را به خاطر دارید، این فیلم در سال 2004 ساخته شده است و آئودی در ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

احتمالا شما نیز نقش آفرینی یک نمونه برقی و آینده نگر از محصولات آئودی در فیلم علمی تخیلی I ROBOT را به خاطر دارید، این فیلم در سال 2004 ساخته شده است و آئودی در حدود دو دهه بعد می خواهد خودرویی کاملا برقی و تولید انبوه را روانه بازار کند که از نظر طراحی و برخی مشخصات چندان از مفهوم ارائه شده در I ROBOT دور نیست.

خودرویی برقی و سبز که احتمالا به سامانه رانندگی خودران مجهز خواهد بود و برخلاف مدل های قبلی برقی آئودی می تواند به محصولی موفق در بازار مبدل شود.

آئودی

بسیاری از خودروسازان در جهت برقی کردن محصولات خود قدم برداشته و خودرو های درون سوز گازی و بنزینی خود را به قوای محرکه الکتریکی مجهز کرده اند.

به عنوان نمونه شرکت های خودروسازی مثل ب ام و فولکس واگن و حتی جگوار نیز متعهد شده اند که در طی چند سال آینده طیف وسیعی از خودرو های الکتریکی را راهی بازار کنند.

خودرو های برقی که تاکنون راهی بازار شده اند عموما نسخه الکتریکی از مدل های موفق کمپانی های خودروسازی اند که به قوای الکتریکی مجهز شده اند. اما در بازار خودرو های برقی، وسایل نقلیه ای نیز مشاهده می شود که طراحی آن ها کاملا جدید بوده و طراح به مدل های قبلی اتکا نکرده است.

به نظر می رسد که کمپانی آلمانی آئودی نیز در این زمینه برنامه هایی دارد. طبق گزارش های جدید این کمپانی قصد دارد تا سال 2022 یک خودروی الکتریکی کاملا جدید را معرفی و راهی بازار کند.

آئودی
Audi E-Tron Sportback concept

یکی از اعضای هیئت مدیره آئودی به نام پیتر مورتنس در مصاحبه با خبرگزاری Auto Motor Und Sport عنوان کرده است که خودروی برقی ای ترون جی تی این کمپانی تا چند سال آینده راهی بازار خواهد شد.

پلت فرمی که این خودروی الکتریکی جدید بر روی آن پیاده سازی خواهد شد مشابه با پلتفرم پورشه الکتریکی میشن ای است اما عناصر منحصر به فرد و جدیدی نیز به طراحی آن به کار برده خواهد شد.

پیش از این پورشه و آئودی اعلام کرده بودند که قصد دارند از طریق یک اقدام تحقیقاتی بر روی پلتفرم های مشترکی با یکدیگر کار کنند.

البته هردو خودروساز اضافه کرده بودند هرچند که این پلتفرم های الکتریکی مشترک خواهد بود اما طراحی و ساختار داخلی آن ها برای هر کمپانی متفاوت بوده و در انتها هر سازنده خودروی الکتریکی خود را با مشخصات خاص و ویژه خواهد داشت.

Audi E-Tron Sportback concept

مورتنس با توجه به همکاری با پورشه بیان کرده است که مزیت گروهی که ما تشکیل داده ایم این است که می توانیم کار بر روی تکنولوژی های مختلف پلتفرم های الکتریکی را تقسیم کرده و هر قسمت را یک طرف همکاری به عهده بگیرد.

به عنوان نمونه در این زمینه می توان به پلتفرم مشترک پریمیوم اشاره کرد. در این پلتفرم که با نام PPE نیز شناخته شده پورشه به صورت اختصاصی بر روی محور عقب کار کرده و مسئول آن است.

وی در ادامه به خبرنگار این خبرگزاری توضیح داده است که هر چند که تخصص کمپانی آئودی در مورد خودروهای اسپرت لوکس و مسابقه ای است اما ما قصد داریم به زودی یک وسیله نقلیه الکتریکی با نام E TRON GT را معرفی کرده و راهی بازار کنیم.

این مسئول ارشد همچنین مدعی شده که در طراحی این خودرو از کانسپ های جدیدی مثل Q8  کمک گرفته خواهد شد. به طور کلی گفته می شود که این کمپانی قصد دارد شاخص هایی را که در طراحی مدل های مختلف ای ترون ها به کار گرفته شده است را در این خودرو نیز پیاده سازی کند.

پیش از این نیز خودرو هایی مثل E TRON R8 و وسایل نقلیه الکتریکی قبل از آن از این سیاست بهره برده و طراحی آن ها تحت تاثیر کانسپت های مختلف زمان خود صورت گرفته است.

Audi E-Tron Sportback concept

به احتمال زیاد نسخه خروجی این خودرو یک وسیله نقلیه کوپه مانند و چهار درب مثل SUV برقی اسپرت بک بوده و طراح آن در قسمت بیرونی  از عناصری مثل جلوپنجره یک پارچه و چراغ های ال ای دی شفاف استفاده خواهد کرد.

شاید بد نباشد بدانید از جمله ویژگی هایی که تقریبا در تمامی سری محصولات E TRON دیده می شود، قوس های برجسته طاق مانند و برآمده پیرامون چرخ های آن است بنابراین انتظار می رود این خودرو نیز به چنین قوس های تهاجمی در طراحی خود مجهز باشد.

قطعا استفاده از پلتفرم پورشه در مدل جدید E TRON علاوه بر قدرت، تاثیرات زیادی را بر روی عملکرد این مدل به دنبال خواهد داشت.

مدل برقی پورشه احتمالا می تواند با یکبار شارژ مسافتی در حدود 500 کیلومتر را طی کرده و قدرتی معادل 600 اسب بخار را تولید کند.

با توجه به ویژگی های گفته شده انتظار می رود که خودروی جدید برقی آئودی نیز مشخصات مشابه ای داشته و بتواند در حداقل ترین حالت ممکن کارایی مشابه پورشه داشته باشد. شنیده ها حاکی از آن است که این وسیله نقلیه در سال 2022 در دسترس علاقه مندان دنیای خودروهای برقی خواهد بود.

آئودی
Audi E-Tron Sportback concept
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۵ دی ۱۳۹۶

    و ما همینطور ماشینای اشغال ?

  • m.sarv
    m.sarv | ۵ دی ۱۳۹۶

    رقابت ساسی بلند برقی لوکس دست بی ام وی با ایکس۸ جگوار با اف پیس فک کنم و ائودی با این طرحشه

  • 123456
    123456 | ۵ دی ۱۳۹۶

    از بچگي عاشق آئودي بودم انشالله به لطف خدا قراره تا آخر امسال يه Q7 بره زير پام

    • جانی سینز علیه کریتوس
      جانی سینز علیه کریتوس | ۵ دی ۱۳۹۶

      تو هنوز بچه ای فقط میتونی روروک سوارشی?

مطالب پیشنهادی