ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنچمارک های مدل پایه iMac Pro عملکردی بی نظیر را نشان می دهند

علی رغم رنگ انحصاری خاکستری فضایی و بدنه بسیار زیبای یکپارچه، iMac Pro اپل به صورت تمام و کمال برای پرفورمنس ساخته شده است. وب سایت AppleInsider اخیراً به تست این ماشین قدرتمند پرداخته و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

علی رغم رنگ انحصاری خاکستری فضایی و بدنه بسیار زیبای یکپارچه، iMac Pro اپل به صورت تمام و کمال برای پرفورمنس ساخته شده است. وب سایت AppleInsider اخیراً به تست این ماشین قدرتمند پرداخته و نشان داده که با پرداخت رقم بسیار بالای 5 هزار دلاری، کاربران باید منتظر چه خروجی ای از آیمک پرو باشند.

از نظر پرفورمنس، آیمک پرو به هنگام استفاده معمولی بسیار سریع ظاهر می شود؛ حتی با وجود پردازنده هشت هسته ای Xeon که سرعت کلاک پایین تری نسبت به آیمک های 4 هسته ای دارد. وب سایت مورد اشاره تست خود را با یک ویدیوی 34 دقیقه ای از پیش رندرشده با چندین لایه 4K، تصحیح رنگی و افکت های گوناگون آغاز کرد. این تست روی آخرین نسخه از Final Cut Pro X انجام شد و مشخص گشت که سخت افزار آیمک پرو بی هیچ مشکل از پس پروژه بر می آید.

در این تست، فن های داخلی دستگاه هیچ صدایی تولید نکردند و پردازنده هم در دمای قابل قبول 65 درجه سلسیوس باقی ماند. مصرف پردازنده تقریباً 30 درصد بود و سرعت کلاک هم بین 3.5 الی 3.91 گیگاهرتز تغییر می کرد. مصرف گرافیکی تنها 10 درصد بود و حدوداً 35 درصد از حافظه گرافیکی اشغال شد.

آیمک پرو

تمام پروسه رندرینگ، 18 دقیقه و 5 ثانیه طول کشید که تا دو برابر از همین تست روی مک بوک پرو 2016 سریع تر است. با اجرای بنچمارک رندرینگ سه بعدی Cinebench R15، آیمک پرو اپل به امتیاز 1682 در تست چند هسته ای و 176 در تست تک هسته ای دست می یابد.

در بنچمارک چند هسته ای، 8 هسته پردازنده با فرکانس کاری 3.9 گیگاهرتز فعالیت کردند که ظاهراً سقف فرکانس پردازنده به هنگام استفاده از تمام هسته ها است. اما هنگامی که تمام مسئولیت را به یک هسته واگذار کنید، سرعت کلاک بین 3.94 الی 3.98 گیگاهرتز تغییر می کند و تنها چند صد هرتز با سرعت کلاک 4.2 گیگاهرتزی Intel Turbo Boost فاصله دارد. به نظر می رسد بیشینه سرعت کلاک تنها زمانی به دست می آید که پردازنده کاملاً اشغال نشده باشد.

با اجرای 10 تست چند هسته ای پی در پی، مشخص شد که آیمک پرو پیش از به راه انداختن فن، اجازه می دهد پردازنده واقعاً داغ شود و حتی در آن زمان هم صدایی از فن به گوش نمی رسد. بعد از تست دوم، با هر بار اجرای بنچمارک حرارت پردازنده آیمک پرو به بیشترین حد خود، یعنی 94 درجه سلسیوس رسید و سبب شد سرعت کلاک برای چند ثانیه از 3.9 گیگاهرتز به 3.6 گیگاهرتز کاهش یابد.

این مسئله به سخت افزار اجازه می دهد که دمای حرارت را به کمتر از 92 سلسیوس رسانده و سپس سرعت کلاک را مجدداً تا 3.9 گیگاهرتز افزایش دهد. جالب اینجاست که به جای افزایش گردش فن در دقیقه برای جلوگیری از وقوع مجدد افزایش حرارت، آیمک پرو دائماً همین سیکل را تکرار می کند.

با بهره گیری از بنچمارک کلی Geekbench 4، پردازنده هشت هسته ای Xeon به امتیازهای تحسین برانگیز 31159 و 5088 در دو تست چند هسته ای و تک هسته ای رسید. به صورت معمول، پردازنده های Xeon برای مولتی تسک عالی هستند اما در فعالیت های تک هسته ای کارایی چندانی ندارند. با این حال تست Geekbench 4 نشان می دهد که افزایش کلاک نسبت به نسل قبلی پردازنده Intel Xeon تاثیر خودش را گذاشته است.

برای مقایسه هرچه بیشتر، تست تک هسته ای آیمک 5K سال 2017 با پردازنده i7 که سریع ترین مک تک هسته ای نیز به شمار می آید، امتیاز 5681 را نمایش دهد. آیمک استاندارد در تست چند هسته ای به شکلی قابل توجه از مدل پرو شکست می خورد و امتیاز 19353 آن، تا 61 درصد از ماشین تازه اپل ضعیف تر است.

Xeon هشت هسته ای در مک پرو 2013 نیز امتیاز تک هسته ای 3809 و چند هسته ای 22540 را ثبت می کند. این دستگاه با قیمت 7300 دلار عرضه شده بود و مشخصات مشابهی (شامل پردازنده هشت هسته ای، رم 32 گیگابایتی، حافظه 1 ترابایتی SSD و گرافیک D700) داشت و امروز با قیمت یکسانی با آیمک پرو فروخته می شود؛ هرچند که با خریدش خبری از مانیتور، کیبورد، ماوس یا کابل لایتنینگ نیست.

در نهایت بنچمارک پردازشگر گرافیکی نشان می دهد که کارت گرافیک AMD Radeon Pro Vega 56 با 8 گیگابایت حافظه ویدیویی، امتیاز 157285 را در تست OpenCL و امتیاز 155232 را با استفاده از Metal اپل ثبت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • kevin
    kevin | ۷ دی ۱۳۹۶

    دوستان توجه کنید که رندرینگ به سرعت داره به سمت gpu میره و آیمک ها بدلیل کارت های گرافیگشون از کودا پشتیبانی نمی کنند و در واقع از بازی عقبن توی رندرینگ.

    • amir khani
      amir khani | ۷ دی ۱۳۹۶

      دوست عزیز ایمک و مک بوک ها اصن.برا بازی ساخته نشدن و برا انیمشن سازی کارهای گرافیکی ادیت استفاده میشه لطفا قبل نظر دادن اطلاعات کافی داشته باشید

    • Rooz5eh
      Rooz5eh | ۷ دی ۱۳۹۶

      مگه با مك بازى ميكنن؟ برو ايكس باكس بخر

      • atabaei
        atabaei | ۷ دی ۱۳۹۶

        فک کن ۵۴ میلیون پول بدی بعد بری باهش بازی کنی اینا کین اینجا نظر میدن ایراد هم میگیرن جالبه ، از بازی عقبن خخخخ

        • جانی سینز علیه کریتوس
          جانی سینز علیه کریتوس | ۸ دی ۱۳۹۶

          اولا به پول ما اون قیمت میشه،دوما صنعت گیم گردش مالیش از سینما هم بیشتره،امثال تو فقط میخوان گندای اپل رو ماست مالی کنن.

        • Hamed_P_Azad
          Hamed_P_Azad | ۹ دی ۱۳۹۶

          داداش از بازی عقبن یه اصطلاحه. یعنی ضعیفن. نگفت تو بازی کردن عقبن که ? ?

  • ami_ald
    ami_ald | ۷ دی ۱۳۹۶

    چه فایده وقتی باهاش کاری نمیسه انجام داد

    • سوتابایت
      سوتابایت | ۷ دی ۱۳۹۶

      :|

  • آریا
    آریا | ۷ دی ۱۳۹۶

    عالیه . پردازنده Xeon در کنار طراحی و سخت افزار بینظیر اپل . کلا" پردازنده های سری xeon چیز دیگه ای هستن .

مطالب پیشنهادی