ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

dacia-sandero-stepway
خودرو

رنو ساندرو استپ وی در تست گوزن؛ بیش از حد نرم و ناپایدار [تماشا کنید]

بیش از یک سال است که مدل استپ وی رنو ساندرو در بازار کشورمان نیز عرضه می شود، اما این محصول در اغلب کشورهای جهان جای خود را به نسل جدید استپ وی داده است ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

بیش از یک سال است که مدل استپ وی رنو ساندرو در بازار کشورمان نیز عرضه می شود، اما این محصول در اغلب کشورهای جهان جای خود را به نسل جدید استپ وی داده است که به تازگی تحت تست های فنی قرار گرفته است.

محصولات برند اقتصادی داچیا جزو ارزان ترین خودروهایی هستند که اروپایی ها می توانند با پرداخت مبالغ کم خریداری کنند.

رنو ساندرو استپ وی یکی از ساخته های کمپانی رومانیایی داچیا است که البته در برخی بازارها با نشان شرکت مادر یعنی رنو به فروش رسیده و قیمتی در حدود 10,500 یورو دارد.

رنو ساندرو استپ وی
نسل جدید رنو ساندرو استپ وی

اخیرا یکی از نشریات اسپانیایی که اصرار زیادی به ارزیابی تمام مدل های در دسترس در تست گوزن دارد، به سراغ نسل دوم و بروز رسانی شده رنو ساندرو استپ وی رفته و آن را تحت آزمایش قرار داده است.

این خودرو در تست های این نشریه چندان خوب ظاهر نشده و عملکرد نامطمئنی از خود به نمایش گذاشته است. رنو ساندرو استپ وی در سرعت 72 کیلومتر در ساعت هنگام تغییر مسیر ناگهانی کنترل خود را از دست داده و حتی برای چند لحظه چرخ های یک طرف آن تماس با سطح زمین را از دست می دهند.

رنو ساندرو استپ وی

نکته جالب توجه اینکه با بالاتر رفتن سرعت به 75 کیلومتر در ساعت، عملکرد رنو ساندرو اندکی بهتر شده و پایدارتر از بار اول مسیر مارپیچ را پشت سر می گذارد. دلیل این امر شاید به شناخت بیشتر راننده تست نسبت به رفتارهای رنو ساندرو استپ وی مربوط باشد.

در سرعت 77 کیلومتر در ساعت نیز ساندرو استپ وی مطمئن تر از بار اول عمل می کند، هر چند باز هم این خودرو به سمت ناپایداری و عدم تعادل تمایل نشان می دهد.

رنو ساندرو استپ وی

به هر ترتیب رنو/داچیا ساندرو استپ وی به دلیل برخورد با مخروطی ها در این تست شکست خورده تلقی می شود. با این حساب در شرایط واقعی و در صورت تغییر مسیر ناگهانی با این خودرو، احتمال از دست رفتن کنترل و ورود به مسیر مخالف وجود دارد، روشن است که این اتفاق بسیار خطرناک بوده و در جاده های دو طرفه می تواند تصادف شاخ به شاخ را به دنبال داشته باشد.

رنو ساندرو استپ وی

ناپایداری ساندرو استپ وی در تست گوزن با ارتفاع زیاد و نرمی بیش از حد سیستم تعلیق آن رابطه ای مستقیم دارد. این مساله اگر چه سواری راحتی را هنگام رانندگی در مسیرهای ناهموار به ارمغان می آورد، اما از سوی دیگر باعث ناپایداری خودرو در پیچ ها و تغییر مسیرهای ناگهانی می شود.

رنو ساندرو استپ وی جدید

ناگفته نماند به دلیل شباهت های فنی زیاد نسل اول و دوم ساندرو استپ وی، مدل موجود در ایران نیز کمابیش عملکرد مشابهی دارد، با این حساب اگر مالک این خودرو هستید، زیاد روی هندلینگ و پایداری آن حساب باز نکرده و همیشه در پیچ ها سرعت مطمئنه را رعایت کنید.

به خصوص آنکه نمونه اروپایی رنو ساندرو با توجه به قوانین قاره سبز به سیستم پایداری الکترونیکی (ESP) مجهز است که مسلما تاثیر زیادی در پشت سر گذاشتن این تست سخت ایفا می کند، اما نمونه های تولیدی رنو ساندرو در ایران از چنین تکنولوژی ای بی بهره است و از این رو احتمالا در تست گوزن یارای رسیدن به سرعت 70 کیلومتر در ساعت را نیز نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ali kjh
    Ali kjh | ۷ دی ۱۳۹۶

    با توجه به قیمتش و همچنین کلاسی که توش قرار داره بنظر قابل قبول میاد.

    • مجوری
      مجوری | ۷ دی ۱۳۹۶

      ینی حاک بر سر من که با تو هم وطنم

      • 7.62mm
        7.62mm | ۸ دی ۱۳۹۶

        حرص نخور جای تو اینجا نیست :)

  • reza biyabani
    reza biyabani | ۷ دی ۱۳۹۶

    جد اینها تندر 90 هم همین مشکل رو داشت و داره
    کلا غیر سادگی بیش از حد من دو تا مشکل تو تندر دیدم، 1_عدم تعادل سر پیچ ها 2_راحت نبودن صندلی ها در مسافت های طولانی
    منتها انصافا استهلاک خانواده تندر خیلی پایینه، یک سوم خانواده پژو و سمند و امثالهم خرج و کلا استهلاک نداره

    • Mohsen Molaee
      Mohsen Molaee | ۷ دی ۱۳۹۶

      با اینکه خودمون L 90 داریم و می دونم هندلینگش خوب نیست ولی این عملکرد ساندرو (اونم استپ وی که ارتفاعش بالاتره)خیلی خیلی فوق العادس چند وقت پیش همین تست رو برا بنز کلاس c انجام دادن 60 و خورده ای بود حداکثر سرعتش مزدا 6 هم 70 و خورده ای که هر دوشون ارتفاع ماشین خیلی پایین تره اینکه ساندرو استپ وی به همچین عددی برسه خیلی عجیبه

مطالب پیشنهادی