ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پیشکسوتان مستطیل سبز؛ بررسی اسطوره های فیفا 18

تا پیش از این در سری بازی فیفا، شاهد عرضه انحصاری کارت های مخصوص به بازیکنان بازنشسته و یا حتی فقید که روزگاری نام شان لرزه بر اندام حریف می انداخت برای کنسول های مایکروسافت ...

حسین توکلی
نوشته شده توسط حسین توکلی | ۷ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

تا پیش از این در سری بازی فیفا، شاهد عرضه انحصاری کارت های مخصوص به بازیکنان بازنشسته و یا حتی فقید که روزگاری نام شان لرزه بر اندام حریف می انداخت برای کنسول های مایکروسافت بودیم که Legends نام داشتند. کارت هایی که داشتن آن ها آرزوی هر اولتیمیت-بازی بود و هست. حالا پس از سال ها شاهد انتشار این کارت ها روی تمام پلتفرم های مقصد هستیم ولی این بار با نامی جدید: اسطوره ها.

این اسطوره‌ ها بهترین بهترین‌ها هستند؛ افرادی مانند دیگو مارادونا، پله و رونالدو نازاریو. البته قیمت کارت های این افراد در مارکت فیفا نجومی به حساب می آید ولی داشتن هرکدام از آن ها می تواند برگ برنده شما در تقابل های آنلاین باشد.

وجود هر کدام از این نام ها همانند دنیای واقعی حریف شما را به ترس می اندازد و وزنه روحی و کاربردی سنگینی به شمار می روند. با این حال برای داشتن آنها یا باید برای ساعت ها مشغول به بازی شوید یا مثل بقیه بازی های الکترونیک آرتز، دست به جیب شده و با دلارهای بی زبان، این ستاره ها را به خدمت بگیرید.

هر اسطوره سه نوع کارت دریافت می‌کند که بر پایه سطح شغلی آنها است؛ خصوصیتی که EA آن را داستان اسطوره‌ها می‌ نامد. در ادامه به معرفی فهرست اسطوره های حاضر در فیفا 18 و چرایی این که آن ها لیاقت لقب اسطوره را دارند می پردازیم.

لِو یاشین

پست: دروازه بان

بعضی ها می گویند لو یاشین بهترین دروازه بان تاریخ است. افرادی مانند پیتر اشمایکل، بوفون و نویر شاید حرفی برای گفتن داشته باشند اما عنکبوت سیاه روسی، تنها دروازه بانی است که توپ طلا برده است.

آمار هم به نفع یاشین شهادت می دهد؛ افسانه باشگاه فوتبال دینامو مسکو و تیم ملی روسیه 150 پنالتی را دفع کرده و 270 مرتبه کلین شیت داشته است که چهار تا از آنها در سه جام جهانی 1958، 1962 و 1966رخ داده است.

برعکس بیشتر اسطوره های حاضر در این لیست، جام جهانی هیچ گاه در دستان یاشین قرار نگرفت اما او چمپیون اروپا را با روسیه در سال 1960و طلای المپیک را در سال 1956 برد. عنکبوت سیاه پنج قهرمانی لیگ را همراه باشگاه فوتبال دینامو مسکو جشن گرفت.

دیگو مارادونا

پست: هافبک تهاجمی

قبل از رقابت رونالدو و مسی، بحث اصلی طرفداران فوتبال پله و مارادونا بود. برای آن هایی که جام جهانی مکزیک 86 اولین تجربه جام جهانی شان بود، مارادونا با توانایی های فوق العاده دیریبل خود بهترین بود.

او با به ثمر رساندن یکی از بهترین گل های تاریخ مسابقات، در تورنومنت درخشید. این اعجوبه آرژانتینی نصف بازیکنان تیم انگلیس را دریبل کرد تا یکی از زیباترین گل های تاریخ فوتبال را به نمایش بگذارد. برخی معتقدند که مارادونا در سال 86، یک تنه جام جهانی را برای آبی سلسته به ارمغان آورد.

تیری آنری

پست: مهاجم

بهترین گل زن تیم آرسنال که عضو تیم رویایی 2003-2004 آرسنال بود. با به ثمر رساندن 25 گل، آنری یکی از دلایل برتری توپچی ها به حساب می آمد که لیگ برتر انگلستان را بدون باختن حتی یک بازی به یغما بردند.

او قبل از پیوستن به لندن شمالی به عنوان مهاجم، جام جهانی را با فرانسه برده بود. او از سرعت بی نظیری برخوردار بود و هنگام گل زدن هم خونسردی بی نظیری داشت. این قابلیت ها پای او را به بارسلونا باز کردند که در نهایت با این تیم هم صاحب دو لالیگا شد.

پله

پست: مهاجم

پله در فیفا 17 یک افسانه بود اما حالا به عنوان یک اسطوره در فیفا 18 بر گشته است. بهترین بازیکن برزیل وقتی 17 سال داشت، با دو گل فراموش نشدنی مقابل میزبان (سوئیس)، با نتیجه 2-5 برنده جام جهانی شد. او عضو تیمی بود که چهار سال بعد جام جهانی سال 1962 را برد. البته مصدومیت، درخشش اش را زود به اتمام رساند.

او دوباره در جام جهانی 1966 و بعد از اینکه به طور مداوم مورد حمله مدافعان تیم مقابل قرار می گرفت مصدوم شد. اما در سال 1970 دوباره بازگشت و با بهترین تیم بین المللی تاریخ برنده مسابقات شد. او زمانی خود را بازنشسته کرد که بالای 600 گل زده بود.

رونالدو نازاریو

پست: مهاجم

با فلش بکی به جام جهانی 1990 و زودتر از آن، رونالدو نازاریو به فامیلی نیاز نداشت. فقط یک رونالدو وجود داشت، و او فوق العاده بود. حالا به لطف کیریستیانو، شاهد نماین شدن دو رونالدو در سر تیتر افتخارات دنیای فوتبال هستیم.

درست مثل همنام پرتغالی اش، نخستین رونالدو سریع، فوق العاده ماهر و یک گلزن بزرگ بود. 54 گل در 58 بازی برای پی اس وی ایندهوون، بارسا را در سال 1996 به وسوسه پرداخت رقم رکوردشکن 13.2 میلیون پوند برای به خدمت گرفتن بازیکن برزیلی انداخت.

رونالدو نیز با 47 گل در 49 بازی آن فصل و بردن جایزه بهترین بازیکن جهان از سوی فیفا به آنها پاسخ داد، افتخاری که بعدا دو بار دیگر هم نصیب او شد. پس از انتقال به اینتر میلان ایتالیا، به دنبال تبدیل شدن به یک ستاره در جام جهانی 1998 بود و علی رغم به ثمر رساندن 4 گل، بیشتر به خاطر عملکرد بی نظیرش در فینال 98 مقابل فرانسه از او یاد می شود.

چهارسال بعد، رونالدو با 8 گل در ژاپن و کره، شامل دو گل در فینال برابر آلمان، به کشورش کمک کرد تا پنجمین جام جهانی خود را تصاحب کنند. قبل از بازنشستگی در سال 2011 به افتخار آفرینی برای رئال مادرید، آ س میلان و کورینتیانس ادامه داد. او در فیفا 18 همانند روزگار اوجش، صاحب سرعت بالا و توانایی تمام کنندگی بی نظیری است. به علاوه توانایی دریبل زنی و حرکات نمایشی 5 ستاره، او را تبدیل به بهترین مهاجم نوک تمام ادوار بازی کرده است.

رونالدینیو

پست: بازیکن وسط

افسانه برزیل و شاعر فوتبال، رونالدینیو، اولین باری است که به عنوان یک اسطوره در Ultimate Team ظاهر می شود و پیش از این به صرفاً عنوان یک بازیکن فعال شاهد حضورش در بازی بودیم. او از سال 1999 تا 2013 که در سال 2002 با برد جام جهانی همراه بود، 97 بار برای کشورش به میدان رفت.

رونالدینیو همچنین بازیکن سال فیفا در سال 2004 و 2005 شناخته شد و به خاطر نمایش های بی نظیرش با بارسلونا، تبدیل به سومین بازیکنی شد که بیش از یک بار جایزه برده است. او توپ طلای سال 2005 را زمانی برد که به تیم خود کمک کرد تا فینال چمپیونز لیگ را مقابل آرسنال پیروز شوند.

رونالدینیو در ادامه برای پاریس سنت ژرمن توپ زد و پس از شروع دوران افول خود به آ.ث. میلان رفت. در آخرین سال های بازیگری اش به سرزمین مادری اش بازگشت و برای گرمیو و فلومینزه به میدان رفت.

ریو فردیناند

پست: مدافع

ریو فردیناند، دفاع وسط انگیلسی بعد از حضورش به عنوان افسانه در فیفا 17، بازگشته است. بعد از شروع دوران حرفه ایش در وست هام طی سال 1999، بیشتر از 120 حضور برای چکش ها در هشت سال داشت. پس از آن در سال 2000 به تیم لیدز یونایتد پیوست.

اما شهرت او بیشتر برای 12 سال بازی در منچستر یونایتد است که در جریان آن، رکورد انتقال را با رقم 30 میلیون پوند شکست. او در زمان حضورش در شیاطین سرخ 6 بار قهرمان لیگ برتر، دوبار قهرمان جام حذفی و یک بار قهرمان لیگ قهرمانان در سال 2008 شد. فردیناند مجموعا در 81 بازی برای تیم ملی انگلیس توپ زد و عضو تالار افتخار فوتبال انگلیس در سال 2016 شد.

رود گولیت

پست: هافبک

عضو سه گانه معروف هلندی در تیم آ.ث. میلان طی اواخر دهه 80 میلادی، رود گولیت سه قهرمانی سری A و دو قهرمانی جام اروپا را در زمان حضور خودش در تیم ایتالیایی بدست آورده است.

وی همچنین 66 حضور در تیم ملی هلند بین سال های 1981 تا 1994 داشته که در یورو 1988 کاپیتان این تیم بود و با پیروزی بر جمهوری شوروی، قهرمانی آن دوره را بدست آورد.

گولیت با نمایش های خیره کننده اش توپ طلا را در سال 1987 به دست آورد. همچنین در توپ زنی اش، به عنوان بهترین بازیکن سال دنیا در سال های 1987 و 1989 شناخته شد.

روبرتو کارلوس

Midfielder دفاع

روبرتو کارلوس دفاع چپ برزیلی اگر بهترین دفاع چپ تاریخ فوتبال نباشد، قطعاً یکی از آنهاست. او متخصص ضربات کاشته بود و هیچکس مثل او قابلیت زدن ضربات کات دار و قدرتی را -آنطور که او برای تیم ملی برزیل در سال های 1992 تا 2006 ضربه زد- نداشته است. از بهترین ضربات کاشته او می توان به گل اش به تیم ملی فرانسه اشاره کرد.

او طی حضور 11 فصلی خود در رئال مادرید، چهار بار قهرمان لالیگا، سه بار قهرمان لیگ قهرمانان و یک بار قهرمان سوپر کاپ اروپا شد. روبرتو کارلوس ضمنا در سال 2002 با تیم برزیل قهرمان دنیا شد.

جی-جی اوکوچا

پست: هافبک

هافبک سابق تیم های فرانک فورت، پاریس سنت ژرمن، آیند هوون و ولتون واندرز به عنوان یک اسطوره در فیفا 18 حضور دارد. این بازیکن نیجریه ای به خاطر خلاقیت و مهارت اش با توپ شهرت داشت. اوکوچا 75 بار با لباس تیم ملی کشورش به میدان رفت و حضورش موجب تمایز این تیم آفریقایی از هم قاره ای های خودش بود.

او عضو تیمی بود که جام ملت های آفریقا را در سال 1994 تصاحب کرد و قهرمان این تورنومنت شد. جی-جی دو بار به مقام «بازیکن سال آفریقا» در سال های 1998 و 1999 رسید و نام خود را در کتاب های تاریخ فوتبال جاودان کرد. از دیگر افتخارات او می توان به کاپ اینتر توتو اروپا و مدال طلای المپیک 96 اشاره کرد.

پاتریک ویرا

پست: هافبک

ویرا بیشتر به خاطر نه سال بازی در آرسنال و بستن بازوبند کاپیتانی این تیم شناخته می شود. او 107 بازی ملی برای فرانسه در دوران حرفه ایش داشت. ویرا عضو تیم شکست ناپذیر آرسنال در سال 2003-2004 بود و سه قهرمانی لیگ برتر و کاپ FA را با توپ زنی در این تیم به دست آورد.

ویرا چهار قهرمانی سری A با تیم اینتر میلان داشت، که بعد از آن هیچ قهرمانی دیگری به جز FA کاپ در سال 2011 با منچستر سیتی، بدست نیاورد. اگر این ها را دلایلی کافی برای حضور او در لیست به شمار نمی آورید، باید اشاره کرد که پاتریک ویرا جام جهانی 98 و یورو 2000 را با تیم ملی فرانسه بدست آورد.

پیتر اشمایکل

پست: دروازه بان

دروازه بان افسانه ای منچستر یونایتد، اطوره دیگر فیفا 18 است. این بازیکن دانمارکی نزدیک به 300 بار برای شیاطین سرخ در سال های 1991 و 1999 به میدان رفته است.

او یکی از یونایتدی هایی بود که برنده سه گانه شدند. اشمایکل در ادامه مسیر حرفه ای خود برای تیم های اسپورتینگ، استون ویلا و البته رقیب دیرینه تیم پیشین خودش، یعنی منچستر سیتی بازی کرد.

این سنگربان عضو تیم ملی دانمارکی بود که با درخشش بی نظیر اشمایکل در یورو 92 به مقام قهرمانی دست یافتند. او افتخارات زیادی در دوران حرفه ای خود کسب کرد که از جمله آن ها می توان به مقام بازیکن سال فوتبال دانمارک به تعداد سال های حضورش در تیم ملی اشاره کرد.

کارلس پویول

پست: دفاع

کارلس پویول اسپانیایی، تمام دوران حرفه ای خود را در بارسلونا سپری کرد. او در این دوره عناوین به دست آورد که شامل شش بار قهرمانی لالیگا، سه بار قهرمانی لیگ قهرمانان و دوبار قهرمانی کوپا دل ری می شوند.

او عضو تیم اسپانیا در قهرمانی جام جهانی 2010 و دو قهرمانی اروپایی 2008 و 2012 هم بود؛ یک گل خاطره انگیز از پویول هم در جام جهانی 2010 موجب برد تیم اسپانیا در نیمه نهایی شد. پویول نزدیک به 600 بار برای تیم بارسا بازی کرده که این یک دست آورد تاریخی برای یک بازیکن بزرگ به حساب می آید.

آلساندرو دل پیرو

پست: خط حمله

جادوگر ایتالیایی، آلساندرو دل پیرو نزدیک به 500 بار برای یوونتوس در بین سال های 1993 و 2012 بازی کرده است. در این دوره، او دو بار طی سال های 98 و 2008 به عنوان بازیکن سال سری آ ایتالیا انتخاب شد.

او شش بار با یوونتوس قهرمان سری آ شد و قهرمانی لیگ قهرمانان در سال 96-95 و چهار قهرمانی سوپر کاپ ایتالیا را در کارنامه خود ثبت کرده است. در سال 2006 او یکی از افراد حاضر در آخرین ایتالیای قهرمانی در جام جهانی بود و در حال حاضر به عنوان دهمین بازیکنی که بیشترین بازی ملی را دارد شناخته می شود.

مایکل اوون

پست: مهاجم

مایکل جوان در سن 18 سالگی و در جام جهانی 98 پا به صحنه گذاشت. او طی 98 بازی، 40 گل برای کشورش به ثمر نشاند؛ در همین حال با حضور در لیورپول، قهرمان جام لیگ، جام اف ای و جام یوفا شد.

اوون به عنوان شخصیت سال 98 از طرف BBC sports انتخاب شد و توپ طلا را در سال 2001 به دست آورد. او قبل از اینکه در سال 2011 قهرمان لیگ برتر با منچستر یونایتد شود، در تیم رئال مادرید و نیوکسل بازی کرد.

پائولو مالدینی

پست: دفاع

فرقی نمی کند شما برای گریمزبی تون بازی می کنید یا آ.ث. میلان، وقتی تمام دوران حرفه ای خودتان را در یک باشگاه بازی می کنید، قطعا به عنوان یک اسطوره شناخته می شوید.

اما بازیکنان زیادی قادر نیستند هفت قهرمانی لیگ و 5 قهرمانی کاپ اروپا را در دوران حرفه ای خود بدست آورند؛ این موفقیتی است که پائولو مالدینی در 25 فصل حضور خود در آ.ث. میلان بدست آورد. این دفاع چپ با تیم ملی ایتالیا قهرمان جام جهانی هم شد.

لوتار ماتئوس

پست: هافبک و دفاع

اکثر مردم لوتار ماتئوس را به عنوان یک هافبک به خاطر می آورند؛ نیروی محرک آلمان غربی که در سال 1990 قهرمان جام جهانی شد و انگلیس، رقیب دیرینه را در نیمه نهایی حذف کرد.

او 25 حضور در 5 جام جهانی (یک رکورد) داشت که سه بار از آنها را به فینال رسید. او قهرمان یورو 80 هم شد و در سال 2000، با 150 بازی ملی (یک رکورد دیگر) در 20 سال، از تیم آلمان خداحافظی کرد. او تمام المان های افسانه بودن را دارد و نبودنش می توانست واقعا تعجب آور باشد.

دنیس برکمپ

پست: خط حمله مرکزی

دنیس برکمپ قرار گرفتن در زوجی رویایی با تیری آنری و سه قهرمانی لیگ برتر را طی دوران درخشان آرسن ونگر با آرسنال تجربه کرد. اما او احتمالا بیشتر برای کیفیت گل هایی که به ثمر رسانده در خاطر خواهد ماند تا جام هایی که کسب کرده.

به خاطر هت تریک بی نظیرش برابر لستر سیتی در فیلبرات استریت و چرخش غیر ممکن و پایان بی نظیرش در برابر نیوکسل، به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر انتخاب شد و گل پیروزی دقیقه نود برابر آرژانتین، در یک چهارم نهایی جام جهانی 1998 از دیگر افتخاراتش است.

خاویر زانتی

پست: دفاع، هافبک

هواداران انگلیس ممکن است خاویر زانتی را به عنوان بازیکنی که در جام جهانی 98 یک گل هوشمندانه برای تیم آرژانتین از ضربه ایستگاهی زد به خاطر آورند، اما این فقط یکی از 1114 بازی فوق العاده وی است.

858 بازی برای اینتر میلان داشت که شامل 5 اسکاتدی و یک لیگ قهرمانان است. 145 حضور در تیم ملی، او را به عنوان بیشترین بازیکن حاضر در تیم ملی آرژانتین معرفی می کند.

الساندرو نستا

پست: مدافع

فقط کافیست نگاهی به بازی نستا برای ایتالیا در نیمه نهائی یورو 2000 بیندازید تا دلیل این که او را بهترین بازیکن مدافع مرکزی تاکنون می دانند متوجه شوید. بعد از اخراج زامبروتا در دقیقه 34 بازی، نستا به همراه کاناوارو و مالدینی موفق شد در برابر تیم المان به مدت 120 دقیقه دفاع کند که نهایتاً با برد ایتالیا در ضربات پنالتی به پایان رسید.

اگر چه آن ها بازی فینال را به تیم فرانسه با حضور زیدان و آنری باختند اما شش سال بعد با بردی که در ضیافت پنالتی ها در جام جهانی داشتند انتقام خود را از تیم فرانسه گرفتند. او همچنین قبل از انتقال به آ.ث. میلان در سال 2002، سری A  را با لاتزیو از آن خود کرد. علاوه بر این، نستا در آ.ث. میلان برنده دو عنوان لیگ و دو مدال لیگ قهرمانان اروپا شد.

مارکو فان باستن

پست: مهاجم

فان باستن یکی از بهترین بازیکنان مهاجم جهان در اواخر دهه 80 بود و هلند قهرمانی خود در یورو 88 را مدیون شوت غیر قابل مهار باستن از زاویه بسته در مقابل روسیه بود.

متاسفانه، صدمه ای که به زانوی فان باستن وارد شد، بازنشستگی او در سن 28 سالی را در پی داشت اما قبل از آن زمان، او سه عنوان قهرمانی را با آژاکس (با 128 گل در 133 بازی) و سه جایزه سری A و دو کاپ اروپا را از آن خود کرد. فان باستن ضمناً سه بار برنده ی توپ طلای اروپا شد.

گئورگی هاجی

پست: هافبک حجومی

مارادونای کارپاتیانز بدون شک بزرگترین بازیکن رومانیایی است؛ بازیکنی با مهارت و دید عالی. هاجی به اندازه ای خوب بود که هم برای بارسلونا و هم برای رئال مادرید بازی کرد. با این حال او بیشتر دوران حرفه ای خود را در تیم گالاتاسترای ترکیه سپری کرد و در آنجا 4 قهرمانی لیگ پی در پی بدست آورد. او شاید بیشتر به خاطر ضربه بلند چهل یاردی در برابر کلمبیا طی جام جهانی 94 به یاد مانده باشد.

پاتریک کلایورت

پست: مهاجم

پاتریک کلایورت زمانی که گل لام برای برد تیم آژاکس را در فینال لیگ قهرمانان 1995 به ثمر رساند 18 سال داشت. کلایورت شانه به شانه ریوالدو در بارسلونا بازی کرد و در آن جا قهرمان لالیگا 1999 شد. ضمناً همزمان با بازی بازی دنیس برکمپ در تیم ملی هلند بود که کلایورت به نیمه نهایی جام جهانی سال 1998 رسید.

ادوین فن در سار

پست: دروازه بان

از بهترین بازیکنان هلند تا به امروز و یکی از افراد نسل طلایی آژاکس بود که برنده ی لیگ قهرمانی 1995 شد. بسیاری تصور می کردند که بهترین روزهای او، قبل از انتقالش از یوونتوس به فولهام بود. اما فن در سار موفقیت های بیشتری بعد از خرید توسط منچستر یونایتد داشت و بعد از 13 سال، برای بار دوم لیگ قهرمانان را برد. این سنگربان هلندی رکورددار کلین شیت جهان با 1311دقیقه بدون گل برای یونایتد است.

از قطار جامانده ها

با این که تعداد زیادی از بازیکنان سرشناس تاریخ حالا در فیفا 18 به چشم می خورند اما نبود نام بعضی افراد به شدت حس می شود. بکهام، استام، کافو و امثال این بازیکنان و حتی افرادی مانند علی دایی از جمله اسم هایی هستند که می توان از نبودشان در میان باقی ستاره ها گله کرد.

اما در کل، وجود چنین اسطوره هایی در بازی بسیار هیجان انگیز است و باعث می شود برای خرید و به دست آوردن شان ساعت ها پای بازی بنشینید و به جمع آوری سکه های مورد نیاز مشغول باشید شما بگویید که دوست داشتید کدام بازیکنی به ترکیب اسطوره های فیفا 18 اضافه شود و از میان بازیکنان موجود، انتخاب اول شما کدام است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Farzad FJ
    Farzad FJ | ۸ دی ۱۳۹۶

    پله باید اورالش بیشتر باشه

  • جانی سینز علیه کریتوس
    جانی سینز علیه کریتوس | ۸ دی ۱۳۹۶

    پس شیث و نصرتی کبیر کجان؟

  • Chris Redfield
    Chris Redfield | ۷ دی ۱۳۹۶

    باتیستوتا :(

  • یاسین ناصری
    یاسین ناصری | ۷ دی ۱۳۹۶

    رونالدوی برزیلی از جام جهانی ۹۴ به برزیل اضافه شد اونم فقط ذخیره بود و تو اون جام بازی نکرد، لطفا اصلاح کنید

  • omid ashoori
    omid ashoori | ۷ دی ۱۳۹۶

    ایول pes عشقه

مطالب پیشنهادی