ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل های قدیمی اچ تی سی موتورولا
تکنولوژی

اچ تی سی و موتورولا: ما مثل اپل موبایل های قدیمی تر خود را کند نمی کنیم

حالا که ماجرای کند کردن عمدی آیفون های قدیمی اپل به علت ضعیف شدن باتری ها حسابی داغ است، دیگر رقبا نیز سعی می کنند از این شرایط به نفع خود استفاده کنند. دو کمپانی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

حالا که ماجرای کند کردن عمدی آیفون های قدیمی اپل به علت ضعیف شدن باتری ها حسابی داغ است، دیگر رقبا نیز سعی می کنند از این شرایط به نفع خود استفاده کنند. دو کمپانی اچ تی سی و موتورولا در ایمیل هایی به وبسایت ورج اعلام کرده اند که آنها چنین کاری را با موبایل های قدیمی خود انجام نمی دهند.

وبسایت مذکور با دیگر کمپانی های بزرگ تولید کننده موبایل نیز تماس گرفته تا مشخص شود آیا تغییر در سرعت پردازنده ها در موبایل های قدیمی تر، روندی معمول در بازار است یا خیر. به جز موتورولا و اچ تی سی بقیه شرکت ها وعده داده اند که به زودی در این خصوص اعلام نظر خواهند کرد.

اپل هفته گذشته اعتراف کرد که به علت ضعیف شدن باتری ها به مرور زمان، این شرکت در سال گذشته تصمیم گرفت که قدرت پردازشی موبایل های قدیمی تر خود از جمله آیفون 6، 6s و SE را کاهش دهد تا از بروز اشکال در عملکرد آنها جلوگیری نماید. مسئله ای که خشم تعداد زیادی از کاربران را برانگیخت، به خصوص که شرکت کالیفرنیایی تا امروز این مسئله را مخفی کرده بود. ضمن این که برخی این کار را ترفند این شرکت برای ترغیب خریداران قدیمی به آپدیت آیفون خود به نسخه جدیدتر ارزیابی کرده اند.

موبایل های قدیمی آیفون موتورولا

دلخوری بعدی از آنجا ناشی می شود که اپل تا به امروز اعلام نکرده بود که با تعویض باتری آیفون های قدیمی تر امکان بهره مندی از صد درصد توان پردازنده ها وجود داشته است. البته نباید از نظر دور داشت که تعویض باتری آیفون ها کاری چندان ساده نیست و می بایست مبغلی نسبتاً قابل توجه را برای این کار پرداخت کرد.

حال چه می شود اگر آشکار شود که دیگر بزرگان بازار موبایل چون سامسونگ، گوگل، ال جی و سونی نیز چنین سیاستی را در خصوص موبایل های قدیمی تر خود در پیش گرفته باشند؟ آیا آنها نیز به مانند اپل توسط کاربران خود به پای میز محاکمه کشیده خواهند شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • شروین بشارتی
    شروین بشارتی | ۸ دی ۱۳۹۶

    بازم اچ تی سی خیلی شرافت داره با اوضاع مالی که خوب نیست به مشتری خیانت نمیکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی