ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آدم ربایی
تکنولوژی

پرداخت 1 میلیون دلار بیت کوین برای رهایی از چنگال آدم ربایان

ارزهای مجازی و مسائل مرتبط به آنها در ماه های اخیر سروصدای زیادی بر پا کرده اند و حالا نوبت به آدم ربایی به خاطر این ارزها رسیده است. به گزارش فایننشال تایمز «پاول لرنر»، ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۲۸

ارزهای مجازی و مسائل مرتبط به آنها در ماه های اخیر سروصدای زیادی بر پا کرده اند و حالا نوبت به آدم ربایی به خاطر این ارزها رسیده است.

به گزارش فایننشال تایمز «پاول لرنر»، مدیرعامل مرکز تبدیل ارزهای مجازی «Exmo Finance» حین ترک شعبه اوکراینی این موسسه در «کیف» توسط چند فرد نقاب پوش ربوده شده بود.

پاول لرنر
پاول لرنر

لرنر 40 ساله برای آزادی خود از چنگال آدم ربایان مجبور به پرداخت مبلغ هنگفتی در قالب بیت کوین شده است.

اگرچه نزدیکان لرنر درباره میزان این مبلغ سکوت کرده اند اما یکی از مشاوران دولت اوکراین به نام «آنتون گراشچنکو» اعلام کرده است:

اطلاعات عملیاتی ما حاکی از این است که تعداد زیادی بیت کوین با ارزش بیش از یک میلیون دلار به آدم ربایان داده شده است.

Exmo Finance یکی از موسسات شناخته شده در زمینه تبادل ارزهای مجازی است و به جز دفتر مرکزی آن که در لندن قرار دارد شعبه های دیگری را نیز در اسپانیا، روسیه، هند، تایلند و اوکراین دایر کرده است.

غیرمتمرکز و گمنام بودن تراکنش های شبکه بلاکچین ارزهای مجازی و افزایش چشمگیر ارزش آنها در ماه های اخیر، این پلتفرم را به گزینه ای مطمئن برای باندهای خلافکار تبدیل کرده است.

برای مثال سناتورهای ایتالیایی مدعی شده اند که مافیای این کشور برای پولشویی از ارزهای مجازی استفاده می کنند.

علاوه بر این هکرهای توسعه دهنده باج افزار «واناکرای» با وادار کردن قربانیان به پرداخت بیت کوین، 140 هزار دلار را به جیب زنده اند.

از طرف دیگر یک خانم 58 ساله ایتالیایی با پرداخت 4.1 واحد بیت کوین به یک قاتل مزدور قصد به قتل رساندن نامزد خود را داشت اما توسط پلیس دستگیر شد.

مسائلی از این دست باعث شده کشورهای بسیاری به دنبال اعمال محدودیت و ممنوع سازی ارزهایی از قبیل بیت کوین و اتریوم بوده و به جای آن ارز مجازی خاص خود را توسعه دهند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی