ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست
تکنولوژی

تسلط کوالکام بر بازار چیپست های موبایل در سه ماهه اخیر

کوالکام اخیرا درگیر مسائل مختلفی از قبیل کشمکش های قضایی با اپل و مقاومت در برابر پیشنهادهای وسوسه کننده برادکام بوده با این حال آمارهای ارائه شده حاکی از این است که هنوز در بازار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۲

کوالکام اخیرا درگیر مسائل مختلفی از قبیل کشمکش های قضایی با اپل و مقاومت در برابر پیشنهادهای وسوسه کننده برادکام بوده با این حال آمارهای ارائه شده حاکی از این است که هنوز در بازار چیپست های موبایل حرف اول را می زند.

چیپست
سهم کمپانی مختلف از بازار چیپست موبایل در سال های 2016 و 2017

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط موسسه تحقیقاتی «Counterpoint Research» در سه ماهه سوم سال 2017 کوالکام 42 درصد از کل سود بازار چیپست های موبایل را به خود اختصاص داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

اپل با ارائه چیپست های سری Ax توانسته 20 درصد از این سود را از آن خود کند اما این میزان نسبت به مدت مشابه سال 2016 یک درصد کاهش یافته است.

در جایگاه سوم مدیاتک با 14 درصد سهم از این بازار پر رونق دیده می شود در حالی که این میزان سال گذشته 18 درصد بوده است.

دو کمپانی سامسونگ و هواوی نیز با عرضه چیپست های اگزینوس و های سیلیکون به ترتیب 11 و 8 درصد از این بازار را به خود اختصاص داده اند در حالی که سال گذشته سهمی برابر با 8 و 6 درصد داشته اند.

با این حال در سه ماهه مذکور همه چز بر وفق مراد کوالکام نبوده و در بخش موبایل های پرچمدار و میان رده با قیمت بالای 400 دلار سهم این کمپانی کمتر شده است.

تحقیقات Counterpoint Research نشان می هد که این مساله به روی آوردن تولیدکننده های مهم به استفاده از چیپست های اختصاصی برمی گردد.

یکی از تحلیل گران این موسسه به نام «شوبهیت سریواستاوا» در این باره می گوید:

استفاده سامسونگ، اپل و هواوی از چیپست های اختصاصی باعث شده سهم مجموع این چیپست ها از بازار 10 درصد افزایش پیدا کرده و به 20 درصد رسیده و از طرف دیگر سهم تولیدکننده های چیپست از قبیل مدیاتک، کوالکام و برادکام را کاهش دهد.

در نهایت سود این بازار با افزایش 19 درصدی نسبت به سال گذشته به 8 میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که تمرکز تولیدکننده ها از تعداد هسته های هر پردازنده به تعبیه پردازنده های اختصاصی هوش مصنوعی تغییر یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی