ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلویزیون ال جی
تکنولوژی

احتمال تقلب ال جی در اعلام رزولوشن تلویزیون های 4K

اخیرا کمپانی های بسیاری به عرضه تلویزیون های با رزولوشن 4K روی آورده اند با این حال گزارش ها حاکی از غیرواقعی بودن رزولوشن نمایشگر برخی از این تلویزیون ها است. بر اساس گزارش وب ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

اخیرا کمپانی های بسیاری به عرضه تلویزیون های با رزولوشن 4K روی آورده اند با این حال گزارش ها حاکی از غیرواقعی بودن رزولوشن نمایشگر برخی از این تلویزیون ها است.

بر اساس گزارش وب سایت «HD Guru» که در زمینه بررسی تلویزیون تخصص دارد تلویزیون های جدید UJ6300 ،UJ6500 ،UJ7700 و SJ8000 کمپانی ال جی در واقع رزولوشنی برابر 2.8K دارند و این کمپانی با استفاده از ترفندهای خاص خود آنها را به عنوان 4K معرفی کرده است.

این مساله باعث می شود هنگام مشاهده محتوای HD یا FHD مشکلی نداشته باشید اما در صورت پخش محتوای 4K و مقایسه آن در کنار تلویزیون های 4K واقعی متوجه این تفاوت خواهید شد.

برای ایجاد تصویر در تلویزیون و مانیتورها از ترکیب سه رنگ قرمز، سبز و آبی استفاده شده و از آن با عنوان RGB یاد می شود.

با این حال تولیدکنندگان تلویزیون های 4K برای بهبود روشنایی زیرپیکسل سفید را نیز به این مجوعه اضافه می کنند که رنگبندی RGBW نامیده می شود.بنابرین اغلب تلویزیون های 4K UHD در هر سطر 3840 پیکسل دارند و هر یک از آنها از چهار زیرپیسکل بهره می برند که به ترتیب عبارتند از قرمز، سبز، آبی و سفید.

با این حال کمپانی ال جی در تلویزیون های LCD خود این سیستم را پیدا نکرده و به جای آن در همان رنگبندی RGB زیر پیکسل چهارم را مرتبا به رنگ سفید تغییر می دهد.

این روش «RGBW» کاهنده نامیده شده و در آن تنها 2880 زیرپیسکل RGBW مجزا ساخته می شود، در نتیجه رزولوشن نهایی 2.8K خواهد بود.منتقدان این روش عقیده دارند که به اشتراک گذاری یک پیکسل سفید علاوه بر کاهش رزولوشن به تار شدن صفحه هنگام نمایش متن و مرور وب نیز منجر می شود.

به نظر می رسد که هدف اصلی کمپانی کره ای از این کار کاهش قیمت نهایی پنل ها بوده چرا که در تلویزیون های OLED خود که قیمت بالاتری دارند، از زیرپیکسل های کامل قرمز، سبز، آبی و سفید استفاده می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Dandelions
    Dandelions | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    به نظرم مقاله کاملا مغرضانه نوشته شده. تلویزیون های 4K و UHD ال جی تمام تاییدیه ها و مجوزهای لازم رو دارن و این همه جایزه گرفتن و هر ساله دارن به عنوان بهترین تلویزیون ها معرفی میشن. سامسونگ در حال حاضر هم در زمینه OLED عقب افتاده و هم در زمینه 4K برای همین این بساط WRGB رو راه انداخته. در زمینه OLED اومد کم نیاره QLED رو برای گمراه کردن مشتریا راه انداخت که نه تنها بر پایه LED نیست بر خلاف اسمش بلکه بر پایه LCD هستش.

  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۹ دی ۱۳۹۶

    کره جنوبی یعنی کلا تغلب. چین هم همینه اما بازم رو بازی میکنه یعنی تکنولوزی هر چقدر پول بدی بهت میده اما شرکتهایی مثل سامی و ال جی واقعا سراسر تغلبن فقط تبلیغاتشون فوق حرفه ایی

    • darksider
      darksider | ۱۰ دی ۱۳۹۶

      شما مثل اینکه خیلی میزان سوزشت از کره بالاست میشه بگی خودت کجای دنیا ایستادی که با کمال وقاحت میای از این و اون ایراد میگیری؟ همون چین که اینهمه ازش بد میگی نبود الان جناب عالی زنده نبودی بیای این خزعبلات و به هم ببافی

      • Dandelions
        Dandelions | ۱۶ دی ۱۳۹۶

        همه مدل‌های 4K جدید از فناوری انحصاری WRGB ال‌جی بهره می‌برن که یک پیکسل فرعی سفید بیشتر داره و اون
        رو به آرایش قرمز/سبز/آبی متداول اضافه میکنه. به این معنی که تون‌های رنگ زنده‌تر هستن و سایه‌ها وضوح بیشتری دارن در ضمن، قابلیت Optimized True Color رنگ‌ها رو، فارغ از روشنایی، برای ایجاد تصویر واقع‌گرا و باثبات تنظیم می‌کنه.
        همه این تلویزیون‌های جدید به webOS 2.0 مجهز هستن که نسخه بعدی رابط کاربری هوشمند و پیشرفته ال‌جی هستش. این به‌روزرسانی سرعت بیشتر، پیمایش ساده‌تر و قابلیت‌های بیشتری داره.

    • Dandelions
      Dandelions | ۱۶ دی ۱۳۹۶

      LG Display در ساخت و تولید انبوه پنل‌های تلویزیون صفحه‌بزرگ OLED از فناوری WRGB OLED، به جای فناوری RGB، استفاده کرده. فناوری WRGB OLED رنگ‌های عمیق‌تر و دقیق‌تری با ۴ پیکسل رنگی و فناوری Color Refiner (تصفیۀ رنگ) باز تولید می‌کنه و زوایای دید گسترده و خوبی رو فراهم می‌کنه. عملکرد زمانی سریع اون باعث می‌شه هیچ گونه مات و محو شدن تصویر مشاهده نشه.

    • Dandelions
      Dandelions | ۱۶ دی ۱۳۹۶

      اصلا فناوری OLED با Qled سامسونگ قابل قیاس نیست. انگار ورداری سیب با خربزه مقایسه کنی!!!!!!!!! :))) فناوری OLED تو سری W بر پایه LED های ارگانیک هستن و ارایش پیکسل هاش WRGB هستش اما فناوری QLED بر پایه LCD هستش و سه رنگ RGB داره. یه رنگ کمتر یعنی یه دنیا ترکیب رنگ کمتر!!!!! سامسونگگ کم اورده هی داره خودش رو به اب و اتیش میزنه. شما هیچ وقت نمیتونی دو تا فناوری کاملا متفاوت از هم رو با هم مقایسه کنی و کنار هم بذاری . تلویزیون های سامسونگ بیش از اندازه از رنگ و نور اشباع هستن و در واقع رنگ‌ها و همه چیز اغراق امیز هستن و طبیعی نیستن و ممکنه مشتری رو در نگاه اول گول بزنن در حالی که با wrgb ال جی رنگ ها واقعی تر و زنده ترن و کنتراست رنگ بی نهایتهو مهم تر از همه این که سیاهی کاملا سیاه و قسمت های سفید و روشن کاملا روشن هستن.

  • ami_ald
    ami_ald | ۹ دی ۱۳۹۶

    واقا که...
    از اعتماد مردم سوء استفاده میکنن این شرکتا
    دقیقا منم میخواستم تلوزیون 4K بگیرم با قیمتی حدود ۲-۳ ملیون
    پیش خودم گفتم بگیرم پشیمون نشم نکنه 4k تلوزیون ۲ملیونی با 4k تلوزیون ۱۰ ملیونی فرق داره!

    • Dandelions
      Dandelions | ۱۶ دی ۱۳۹۶

      تلویزیون‌های OLED 4K ال‌جی یعنی کیفیت تصویر. فقط کافیست ۴ پیکسل رنگی اون رو در نظر بگیرید؛ تلویزیون‌های معمولی سه پیکسل دارن اما تلویزیون‌های OLED ال‌جی یک پیکسل سفید اضافی دارن. این فناوری WRGB حوزه رنگ وسیع‌تری رو ارائه می‌ده که رنگ‌های بیشتری روی صفحه به نمایش درمی‌آن. در نتیجه، تصویری که مشاهده می‌کنید رنگ‌های دقیق‌تری دارد و سیاهی آن عمیق‌تر و تون‌هاش طبیعی‌تر هستش. این تلویزیون‌های سرعت بیشتری دارن: نهایت سرعت پاسخدهی یک‌هزارم میکروثانیه است؛ این یعنی حرکاتی فوق‌العاده روان.

مطالب پیشنهادی