ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

genovation-extreme-electric-corvette_1
خودرو

پایان عصر حکمرانی بنزین؛ رونمایی از شورولت کوروت الکتریکی GXE در CES 2018

شورولت کوروت یکی از معروف ترین خودروهای اسپرت آمریکایی در جهان است. این خودرو از سال 1953 تاکنون در هفت نسل مختلف راهی خیابان ها شده و به دلیل عملکرد فنی خیره کننده و قیمت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۱۵

شورولت کوروت یکی از معروف ترین خودروهای اسپرت آمریکایی در جهان است. این خودرو از سال 1953 تاکنون در هفت نسل مختلف راهی خیابان ها شده و به دلیل عملکرد فنی خیره کننده و قیمت مناسب در مقایسه با رقبای اروپایی طرفداران زیادی دارد.

کوروت

در اقدامی جالب شرکت Genovation که در زمینه توسعه پیشرانه های سبز فعالیت می کند، قصد دارد نسخه برقی شورولت کوروت نسل هفتم یا همان C7 را در CES 2018 رونمایی کند.

این شرکت آمریکایی پیش از این نیز با ساخت یک پیشرانه برقی برای نسل قبلی کوروت (C6 Z06)، رکوردهای بهترین زمان و حداکثر سرعت در یک مایل را برای خودروهای برقی شکسته بود. حال مقامات این کمپانی ادعا می کنند که کوروت C7 الکتریکی عملکردی به مراتب بهتر از C6 Z06 برقی خواهد داشت.

C6 Z06-based GXE

طبق اطلاعات موجود توسعه نسخه الکتریکی کوروت C7 بیش از دو سال زمان برده و بدون هیچگونه کمک شورولت پروژه آن خاتمه یافته است.

به گفته آقای اندرو سال (Andrew Saul) بنیانگذار و مدیرعامل Genovation، این نسخه از کوروت شتاب صفر تا 60 مایل را در زیر 3 ثانیه محقق کرده و می تواند به حداکثر سرعت بیش از 220 مایل (354 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

genovation-extreme-electric-corvette_1

موتور در نظر گرفته شده برای کوروت GXE توانایی تولید 800 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور را دارد. برخلاف سایر اتومبیل های برقی، وظیفه انتقال قدرت در کوروت الکتریکی بر عهده یک گیربکس هفت سرعته دستی یا جعبه دنده خودکار با پدال های پشت فرمان گذاشته شده است. به دلیل توزیع وزن ایده آل، مقامات Genovation قول عملکردی عالی چه در پیست و چه در خیابان را برای کوروت GXE داده اند.

genovation-extreme-electric-corvette_3

دست پرورده جدید Genovation اگر چه از لحاظ خروجی موتور، شتاب و سرعت اعداد خیره کننده ای دارد، اما بی عیب هم نبوده و دارای دو نقطه ضعف اصلی است. این خودرو با تکیه بر باتری 60-kWh می تواند فقط 130 مایل (210 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد که به هیچ وجه چشمگیر نیست؛ زیرا اکثر اتومبیل های برقی کنونی براحتی به اندازه دو برابر مسافت یاد شده می توانند طی مسیر کنند.

genovation-extreme-electric-corvette_3

علاوه بر مسافت قابل پیمایش، قیمت کوروت برقی دیگر نقطه ضعف اصلی آن است، زیرا برای خرید آن باید 750,000 دلار کنار گذاشت که این رقم بیش از 13 برابر نسخه بنزینی است!

کوروت GXE فقط به تعدا 75 دستگاه تولید می شود. این نسخه از کوروت دارای تفاوت هایی با نسخه معمولی است که از جمله آنها می توان به مواردی مثل حذف اگزوزها، استفاده گسترده از فیبر کربن، کالیپرهای ترمز سبز رنگ و سپر جدید جلو اشاره کرد.

genovation-extreme-electric-corvette_3

گفتنی است پیش از این آئودی نیز پروژه مشابهی را بر روی مدل اسپرت R8 اجرا کرده و یک پیشرانه برقی را جایگزین پیشرانه بنزینی آن نموده بود.

دست پخت ارباب حلقه ها که پسوند e-tron  به آن اضافه شده بود، به دلیل مشخصات نه چندان جالب توجه و البته قیمت نجومی 1 میلیون یورویی نتوانست در بازار موفق ظاهر شود.

2016-audi-r8-e-tron

در مقایسه با کوروت GXE، آئودی R8 e-tron در همه زمینه ها بجز شعاع حرکتی 450 کیلومتری ضعیف تر بود. حال باید منتظر ماند و دید که کوروت برقی چه سرنوشتی پیدا می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۹ دی ۱۳۹۶

    بنظر من شکرت باید هردو مدل رو تولید کنه و علاقه مندان هرکدام رو که دوست دارن بخرن و این کارشون باعث کاهش مشتری نشه.

مطالب پیشنهادی