ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیکر هوشمند شیائومی
تکنولوژی

شیائومی دومین اسپیکر هوشمند مجهز به الکسا را با قیمت 30 دلار عرضه می کند

کمپانی شیائومی در انجمن رسمی Mi از توسعه اسپیکر هوشمند جدیدی خبر دارد که تنها 30 دلار قیمت دارد. این اسپیکر هوشمند توسط یکی از زیر مجموعه های این کمپانی به نام «Yeelight» عرضه شده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

کمپانی شیائومی در انجمن رسمی Mi از توسعه اسپیکر هوشمند جدیدی خبر دارد که تنها 30 دلار قیمت دارد.

این اسپیکر هوشمند توسط یکی از زیر مجموعه های این کمپانی به نام «Yeelight» عرضه شده و از مزیت پشتیبانی از دو دستیار مجازی بهره می برد.

شیائومی اینکار را برای تسهیل ارائه خدمات به مشتریان خود صورت داده به گونه ای که نسخه چینی از فناوری هوش مصنوعی شیائومی و نسخه بین المللی از الکسای آمازون بهره خواهد برد.

از مشخصات این اسپیکر می توان به توان خروجی 2 واتی، برخورداری از 6 میکروفون با برد 5 متر، پردازنده 4 هسته ای، 256 مگابایت رم و امکان اتصال به وای فای و بلوتوث اشاره کرد.اسپیکر هوشمند شیائومیشیائومی و مایکروسافت در سال گذشته قراردادی را امضا کردند که بر اساس آن اپلیکیشن های ورد، اکسل، پاورپوینت، اوت لوک و اسکایپ به صورت پیش فرض در موبایل های کمپانی چینی نصب می شدند و در عوض کمپانی ساکن ردموند 1500پتنت خود را به آنها می فروخت.

حال به نظر می رسد که شیائومی برای توسعه دستیار صوتی چینی چندان خود را به زحمت نینداخته و از کورتانای مایکروسافت در آن بهره برده است.

قطعه پازلی که این قطعات را تکمیل می کند پلتفرم «Azure» مایکروسافت است که پردازش اپلیکیشن های ابری مایکروسافت و سرویس های ابری شیائومی را فراهم می کند.

از آنجایی که کورتانا یکی از بخش های کلیدی این پلتفرم است، توسعه هوش مصنوعی بر اساس آن و استفاده از پتنت های خریداری شده از مایکروسافت، حدس و گمان های استفاده از این دستیار صوتی در اسپیکر هوشمند جدید را تقویت می کنند.با این حال شیائومی و Yeelight هنوز پشتیبانی از کورتانا در این اسپیکر را تائید نکرده اند.

بر اساس بیانیه شیائومی این اسپیکر از یک ماه دیگر در چین عرضه شده و پس از آن راه خود را بازارهای جهانی باز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی