ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قسمت چهارم گرند تور؛ از بررسی مکلارن 720S تا گشت و گذار در کرواسی

همانند چند جمعه گذشته این هفته نیز قسمت دیگری از فصل دوم گرند تور از طریق سرویس آمازون ویدیو پخش شد. اپیزود چهارم از این مجموعه " Unscripted" (بدون فیلمنامه) نامگذاری شده و بخش عمده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

همانند چند جمعه گذشته این هفته نیز قسمت دیگری از فصل دوم گرند تور از طریق سرویس آمازون ویدیو پخش شد. اپیزود چهارم از این مجموعه " Unscripted" (بدون فیلمنامه) نامگذاری شده و بخش عمده ای از آن به یک گشت و گذار ظاهرا بی برنامه با گفتگوهای فی البداهه اختصاص یافته بود.

The Grand Tour S02E04 Unscripted

این قسمت از گرند تور با بررسی مکلارن 720S که جانشین مدل 650S است، آغاز شد. اجرای این بخش بر عهده ریچارد هموند گذاشته شده بود، قبل از آغاز آیتم مربوط به بررسی این خودرو، کلارکسون و می به صورت طعنه آمیزی باز هم به تصادف هموند اشاره کرده و شوخی های جالبی با وی کردند.

این بخش از برنامه به علت پرداختن به برخی نکات فنی از جذابیت های زیادی برخوردار بود و قطعا تماشای آن علاقه مندان حرفه ای تر دنیای خودرو را به وجد خواهد آورد.

The Grand Tour S02E04 Unscripted

بعد از بررسی مکلارن 720S، نوبت به رکوردگیری با این خودروی اسپرت انگلیسی در پیست مخصوص گرند تور رسید. برای این کار خانم ابی ایتون (Abbie Eaton) پشت فرمان 720S نشسته و اقدام به ثبت رکورد کرد. جالب اینکه زمان ثبت شده با این خودرو شباهت بسیار زیادی به رکورد 650S به عنوان نسل قبلی مکلارن 720S داشت.

در آیتم Conversation Street با توجه به نزدیک شدن به پایان سال 2017 سه مجری اقدام به انتخاب ترین های خودرویی کردند.

این بخش نیز به دلیل شوخی های زیاد سه مجری و گفتگوهای رد و بدل شده درباره گزینه های انتخابی جذابیت های بالایی داشت، به همین جهت حتما بینندگان با تماشای آن لحظات شادی را پشت سر خواهند گذاشت.

The Grand Tour S02E04 Unscripted

نکته جالب در رابطه با این بخش اینکه نیسان جوک جزو برندگان بود، البته این را هم اضافه کنیم که برندگان این بخش در واقع بازندگان بودند!

بعد از این آیتم نوبت به سفر بی برنامه کلارکسون، هموند و می در کرواسی رسید. قبل از آغاز این بخش کلارکسون دلیل ساخت این بخش را برخی انتقادها درباره از پیش طرح ریزی شدن برنامه و اجرای مو به موی برنامه بر اساس فیلمنامه عنوان کرد.

The Grand Tour S02E04 Unscripted

در این سفر کلارکسون بر آئودی TT RS، هموند بر آریل نومَد و می بر لادا ریوا سوار بودند. به دلیل ناهماهنگی های متعدد، متن های نه چندان جالب برای توصیف خودروها، بی برنامگی در نحوه پیش برد سفر و حتی انتخاب خودروهای غیر مرتبط ظاهرا کلارکسون و عوامل گرند تور می خواستند به نوعی جواب انتقادها را داده و اشاره کنند که در صورت عدم پیروی از فیلمنامه، این مستند قسمت اعظمی از جذابیت های خود را از دست خواهد داد. چنانچه این مساله هدف اصلی عوامل گرند تور بوده باشد، آنها در رسیدن به هدف خود کاملا موفق بوده اند!

مایکل بال (Michael Ball) و آلفی بو (Alfie Boe) دو خواننده کلاسیک بریتانیایی بودند که در ادامه برنامه پس از پشت سر گذاشتن گفتگویی با جرمی کلارکسون در بخش Celebrity Face Off به مصاف هم رفتند.

The Grand Tour S02E04 Unscripted

در قسمت پایانی بخش دوم از سفر سه مجری در کرواسی پخش شد. مسابقه آئودی TT RS و آریل نومد در یک مسیر خاکی حسن ختام این اپیزود بود.

برای توصیف اپیزود چهارم از فصل دوم گرند تور، همانند سه قسمت قبلی می توان باز هم از صفات متعادل، جذاب و دیدنی استفاده کرد. با این حساب تماشای این قسمت نیز جزو پیشنهادهای ما به علاقه مندان مستندهای خودرویی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sina.z
    sina.z | ۱۰ دی ۱۳۹۶

    در جواب امیر صفری عزیز بگم که من اتفاقا به دلیل مشغله زیاد فرصت نمی کنم زیاد از همه لحاظ به روز و آنلاین باشم....گذاشتن این نوع از پست ها باعث میشه که وضعیت مستند مورد علاقمو بدونم ...همین جمعه پیش من سه اپیزود رو توی یک روز دیدم??? ...این نوع پست برای من که خیلی کاربردیه...از نویسنده عزیز هم ممنونم

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۰ دی ۱۳۹۶

    آخر نفهمیدم هدف از این مقاله ها چیه؟اگه قبل دیدن بخونیم ک همه ی برنامه اسپویل میشه،بعدشم بخونیم ک چ فایده،همون صحنه ها رو دیدیم.

مطالب پیشنهادی